الگوی مطلوب شایستگی‌های اعضای هیئت‌علمی در بستر دانشگاه کلاس جهانی (یک پژوهش کیفی)

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 نویسنده مسئول: دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی، کرج، ایران

2 دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، کرج، ایران

3 استاد، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، کرج، ایران

چکیده

در سال‌های اخیر، بهبود وضعیت علمی و آموزشی و قرار گرفتن در بین دانشگاه‌های ممتاز، هدف بسیاری از مدیران دانشگاهی در سراسر جهان بوده است. صاحب‌نظران معتقدند که اعضای هیئت‌علمی باکیفیت و شایسته عنصری کلیدی و مهم جهت دستیابی به دانشگاه کلاس جهانی می‌باشند. این تحقیق به‌منظور پوشش دادن این خلأ علمی در کشور، به ارائه الگوی شایستگی‌های اعضای هیئت‌علمی دانشگاه کلاس جهانی پرداخته است. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها، پژوهش کیفی از نوع تحلیل مضمون است. جامعه آماری پژوهش، منابع مرتبط با دانشگاه کلاس جهانی و به‌ویژه شایستگی‌های اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه کلاس جهانی بود. پس از بررسی منابع استخراج‌شده از پایگاه‌های داده، 84 منبع به‌عنوان نمونه هدفمند انتخاب شدند. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش کدگذاری و تحلیل مضمون استفاده شد و به‌منظور اعتباربخشی داده‌ها، از روش کینگ و هاروکس استفاده شد. پس از تحلیل داده‌ها، در مجموع 96 مضمون پایه و 13 مضمون سازمان‌دهنده ذیل سه مضمون فراگیر شامل: «علمی-حرفه‌ای»، «اجتماعی-فرهنگی» و «زمینه‌ای» شناسایی شدند.
 

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

The Ideal Model of Faculty Members' Competencies in the Context of a World-Class University (A Qualitative Research)

نویسندگان [English]

  • Mohammad Farzaneh 1
  • Hassan Reza Zainabadi 2
  • Abdorrahim Naveh Ebrahim 3
  • Bijan Abdollahi 3
1 Corresponding author: Ph.D. Candidate, Department of educational management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran
2 Associate Professor, Department of Educational Management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran
3 Professor, Department of Educational Management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran
چکیده [English]

In Recent Years, Improving The Scientific And Educational Situation And Being Among The Prestigious Universities Has Been The Goal Of Many University Managers Around The World. Experts Believe That Quality And Competent Faculty Members Are A Key And Important Element To Achieve A World-Class University. Despite The Concern About This Issue Among Experts, Administrators And Educational Leaders, But Until Now, The Competencies Of Faculty Members In The Context Of A World-Class University Have Not Been Presented In The Form Of A Scientific And Codified Model. In Order To Cover This Scientific Gap In The Country, This Research Has Provided A Model Of The Competencies Of Faculty Members Of A World-Class University. This Research Is Practical In Terms Of Its Purpose, And In Terms Of The Method Of Data Collection, It Is A Qualitative Research Of Thematic Analysis Type. The Statistical Population Of The Research Was The Resources Related To The World-Class University And Especially The Competencies Of Faculty Members In The World-Class University. After Reviewing The Sources Extracted From The Databases, 84 Sources Were Selected As A Purposive Sample. To Analyze The Data, The Method Of Coding And Thematic Analysis Was Used, And In Order To Validate The Data, The Method Of King And Harrocks Was Used. After Analyzing The Data, A Total Of 96 Basic Themes And 13 Organizing Themes Under Three Overarching Themes Including: "Scientific, Professional", "Social, Cultural" And "Contextual" Were Identified. The Professional Scientific Theme Has 6 Organizing Themes (Scientific Superiority, Teaching Skills, Professional Development, Scientific Freedom, Excellence In Research, Computer Literacy). The Comprehensive Social And Cultural Theme Also Has 5 Organizing Themes (Human Relations, Leadership, Scientific Extroversion, Global Citizenship And Cultural Intelligence).Also, The Comprehensive Social And Cultural Theme Has Two Organizing Themes (Professional Ethics And Cognitive Characteristics).

کلیدواژه‌ها [English]

  • Higher Education
  • World-Class University
  • Internationalization
  • Competence
ابراهیمی، ن. (1388). بررسی شایستگیهای حرفهای اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز از دیدگاه اساتید و دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.
اعتصامی، سید محمد کاظم؛ میری، محسن؛ عیسایی، حسین و فاتح راد، مهدی. (1399). روایت پژوهی مسئله هیئت علمی (موردمطالعه: یکی از دانشگاه‌های سازمانی). پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی، 12(2)، 101-145.
تیموری، میترا؛ صالحی عمران، ابراهیم؛ یمنی دوزی سرخابی، محمد  و صفار حیدری، حجت. (۱۴۰۰). طراحی مدل چابکی فرهنگی اعضاء هیئت علمی دانشگاه های ایران، مجله آموزش عالی ایران، ۱۲(۴)، ۹۷-۱۲۷.
چیت‌ساز، احسان (1390). الگوی شایستگی اعضای هیأت علمی دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی کشور. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دفتر برنامه‌ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی.
رضایت، غلام حسین؛ یمنی دوزی سرخابی، محمد؛ کیامنش، علی‌رضا و نوه‌ابراهیم، عبدالرحیم. (1391). طراحی الگوی شایستگی‌های رؤسای دانشگاه‌های دولتی ایران. آموزش عالی ایران، ۴ (۱): 84-47.
سرکار آرانی، محمدرضا. (1393). خود نوسازی اعضای هیأت علمی. در محمد یمنی (ویراستار)، رویکردها و چشم­اندازهای نو در آموزش عالی، (صص 484-437)، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
سلیمی، قاسم؛ حیدری، الهام و کشاورزی، فهیمه. (1394). شایستگی­های اعضای هیأت علمی جهت تحقق رسالت دانشگاهی؛ تأملی بر ادراکات و انتظارات دانشجویان دکتری. دوفصلنامه نوآوری و ارزش­­آفرینی، 3 (7)، ص 104-85.
سلیمی، قاسم؛ شفیعی،مریم؛کشاورز، فهیمه؛ حیدری، الهام. (1396)الف. ارزیابی شایستگی‌های اعضای هیأت علمی فنی و مهندسی جهت تحقق رسالت دانشگاهی در افق 1404: جایگاه شایستگی تدریس از منظر دانشجویان دکتری. پژوهش‌های برنامه درسی، 7(2): 43-66.
سلیمی، قاسم؛ محمدی، مهدی و نثار، زینب. (1396)ب. واکاوی تجارب اعضای هیأت علمی در ارتباط با شایستگی‌ها و پویایی‌های تدریس و پژوهش در فرآیند بین المللی‌شدن آموزش عالی: پژوهشی کیفی. تدریس پژوهی، 5(2)، 109-133.
شاهسونی، خدیجه؛  فرج الهی، مهران  و ظریف صنایعی، ناهید .(۱۳۹۳). ویژگی های استاد موفق از دید دانشجویان دانشگاه‌های ارائه دهنده آموزش مجازی در شهر شیراز، مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی. 5(2): 52-60.
شهیدی، نیما؛ رضویه، اصغر؛ امین شایان جهرمی، شاپور و سیدی، مسعود. (1385). بررسی تاثیر جهانی شدن آموزش عالی بر کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها از دیدگاه استادان دانشگاه‌های شیراز. نوآوری‌های مدیریت آموزشی، 2(5): 96-73.
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخ‌زاده، محمد. (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در داده‌های کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 5(2)، 151-198.
عزیزی، نعمت اله. (1393). آموزش عالی و اقتصاد یادگیرنده: انتظارات نظام­های اقتصادی و صنعتی دانایی محور از دانشگاه. در محمد یمنی (ویراستار)، رویکردها و چشم­اندازهای نو در آموزش عالی، (صص 436-395)، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
عزیزی، نعمت اله. (1385). درآمدی بر آموزش عالی در ایران با تأکید بر علوم انسانی. تهران: پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
غیاثی ندوشن، سعید و نصیری، ندا. (1393). بررسی همگرایی دانشگاه‌های ایرانی با مولفه های دانشگاه در کلاس جهانی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی، 8(27)، 79-97.
غیثی، ساناز. (1394). تدوین الگوی استاد اسوه آموزشی براساس رویکرد اسلامی در نظام آموزش عالی ایران. پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه شیراز.
فتحی واجارگاه، کورش؛ ابراهیم­زاده، عیسی؛ فرج­اللهی، مهران و خشنودی فر، مهرنوش. (1390). روند بین‌المللی سازی برنامه­های درسی با رویکرد آموزش از دور در آموزش عالی ایران. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(2)، 106-77.
فراستخواه، مقصود. (1382). استقلال دانشگاهی و تحولات مفهومی آن، تهران: گروه مطالعات تطبیقی و نوآوری، موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی.
فراستخواه، مقصود. (1382). آزادی علمی. فصلنامه مجلس و راهبرد، 10(41): 101.
فراستخواه، مقصود. (1388). استقلال دانشگاه، تحولات مفهومی و چالش‌های جهانی آن با مروری بر تاریخچه آن در ایران، در کتاب: رویکردها و چشم‌اندازهای نو در آموزش عالی، به اهتمام محمد یمنی دوزی سرخابی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
فرهنگی مریم، فراستخواه مقصود. (1393).  بررسی مدل شایستگی اعضای هیأت‌علمی در محیط مجازی از نظر اعضای هیأت علمی و دانشجویان (بر اساس مدل آرمانر). فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، ۶ (۲۱ و ۲۲) :۱-۱۴.
قانعی راد، سید محمدامین. (1386). تعاملات و ارتباطات در جامعه علمی: بررسی موردی رشته علوم اجتماعی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
قربانخانی، مهدی و صالحی، کیوان. (۱۳۹۶). بازنمایی ویژگی‌های استادان موفق آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران از نظر اساتید و دانشجویان: مطالعه‌ای با روش پدیدارشناسی، فصلنامه فناوری آموزش، ۱۱(۴)، ۳۲۷-۳۴۷.
قورچیان، نادر قلی و احمدی رضایی. (1393). حکمرانی دانشگاه‌های تراز جهانی؛ ضرورت یا نیاز. فصلنامه آینده‌پژوهی مدیریت، 25 (100)، ص 34-23.
محمدی دوستدار، حسین و میرحسینی، سیدعبدالحمید. (1387). بررسی تطبیقی معیارهای ارتقای اعضای هیات علمی در آموزش عالی. فصلنامه سیاست علم و فناوری، 1(3): 106-91.
محمدی‌مهر، غلامرضا. (1387). روش تحلیل محتوا (راهنمای عملی تحقیق)، تهران: گنجینه علوم انسانی.
مشفقی، نزهت الزمان و نادی، محمد علی. (1399). طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 17(65): 60-49.
ملکی نیا، عماد؛ ملکی نیا، زهرا و فیضی، صدیقه. (1397). راهبرد‌های مورد نیاز نظام آموزش عالی ایران در عصر جهانی شدن. سیاست‌های راهبردی و کلان، 6(24)، 518-545.
نظر زاده زارع، محسن. (1395). طراحی و تبیین الگوی شایستگی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران با تأکید بر تعاملات بین‌المللی، (رساله دکتری منتشرنشده). دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران، ایران.
نظر زاده زارع، محسن، پور کریمی، جواد و ذاکر صالحی، غلام­رضا. (1395). بررسی مؤلفه­های دانشگاه کلاس جهانی در ایران: پیمایشی در دانشگاه‌های جامع کشور. سیاست علم و فناوری، 8(4، پیاپی 31)، 13-24.
نظر زاده زارع، محسن، پور کریمی، جواد، ابیلی، خدایار و ذاکر صالحی، غلام­رضا. (1395). ارائه الگوی شایستگی اعضاء هیأت علمی در تعاملات بین­المللی: یک مطالعه پدیدارشناسانه. سیاست علم و فناوری، 8(4، پیاپی 31)، 25-38.
نظر زاده زارع، محسن، پور کریمی، جواد، ابیلی، خدایار و ذاکر صالحی، غلام­رضا. (1393). دانشگاه تراز جهانی به‌عنوان بخشی از پارادایم جدید آموزش عالی، رهیافت، 24(57)،  88-75.
نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران. ( 1395). قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران (مصوب 14/12/1395 مجلس شورای اسلامی). تهران: نهاد ریاست جمهوری.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران. (21 دی‌ماه 1396). ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین­المللی (دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم). برگرفته از: https://edu.msrt.ir
یمنی دوزی سرخابی، محمد. (1380). درآمدی به بررسی عملکرد سیستم­های دانشگاهی، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
یوسفی، هادی؛ اسدبگی، محمد و حاجی خواجه لو، صالح‌رشید. (1398). استخراج معیارهای ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی از طریق کاربست مطالعه تطبیقی دانشگاه های منتخب. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، ۲۵ (۴)، ۷۳-۹۵.
Aithal, P., & Aithal, S. (2019). Building World-Class Universities: Some Insights & Predictions. Building World-Class Universities: Some Insights & Predictions. International Journal of Management, Technology, and Social Sciences (IJMTS), 4(2), 13-35.
Altbach, P. G. (2004). The Costs and Benefits of World-Class Universities. AAUP, Publications & Research, 1-5.
Altbach. (2003). The costs and benefits of world-class universities. International higher education (33).
Altbach., & Salmi. (2011). The road to academic excellence: The making of world-class research universities: World Bank Publications.
American University of Beirut. (2018). Policy and procedures for tenure and promotion evaluation of tenure eligible faculty members. 2018; Available from: https://aub.policytech.eu/dotNet/documents/?docid=1548&public=true.
Angreani, L. S., & Vijaya, A. (2017). Designing an effective collaboration using information technology towards world class university. Procedia Computer Science, 124, 577-584.
Arends, D. (2017). Global leadership in higher education: A case study on the competences to effectively lead international teams in higher education. University of Twente.
Arthur, M. (2016). Excellence in Research. In Becoming a World-Class University (pp. 77-90): Springer, Cham.
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic networks: an analytic tool for qualitative research. Qualitative research, 1(3), 385-405.
Banker, D. V., & Bhal, K. T. (2020). Creating world class universities: Roles and responsibilities for academic leaders in India. Educational Management Administration & Leadership, 48(3), 570-590.
Beasley, B. W., Simon, S. D., & Wright, S. M. (2006). A time to be promoted: the prospective study of promotion in academia (prospective study of promotion in academia). Journal of general internal medicine, 21(2), 123-129.
Beatty, M. R. (2013). Factors influencing faculty participation in internationalization at the University of Minnesota's schools of nursing and public health: A case study: University of Minnesota.
Bennett, J. M. (2011). Developing intercultural competence for international education faculty and staff. Paper presented at the 2011 AIEA Conference Workshop, San Francisco, CA. Retrieved November.
Bland, C. J., Taylor, A. L., Shollen, S. L., Weber-Main, A. M., & Mulcahy, P. A. (2009). Faculty success through mentoring: A guide for mentors, mentees, and leaders: R&L Education.
Blašková, M., Blaško, R., & Kucharčíková, A. (2014). Competences and competence model of university teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 159, 457-467.
Blaskova, M., Blasko, R., Matuska, E., & Rosak-Szyrocka, J. (2015). Development of key competences of university teachers and managers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 182, 187-196.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
Burbules, N. C., & Torres, C. A. (2013). Globalization and education: Critical perspectives: Routledge.
Caligiuri, P. (2006). Developing global leaders. Human Resource Management Review, 16(2), 219-228.
Callen, H. (2000). Internationalization in Europe in P. Scott (ed) the Globalization of Higher Education. London: SRHE. In P. Scott (Ed.), the Globalization of Higher Education. London: SRHE.
Carnegie Mellon University. (2018). Faculty appointment and tenure and book. 2018; Available from: https://www.cmu.edu/cfa/faculty-and-staff/assets/cfa-faculty-appointment-and-tenure-handbook-2016-v1.pdf.
Cheetham, G., & Chivers, G. (1996). Towards a holistic model of professional competence. Journal of European industrial training, 7, 14-23.
Chen, G. (2005). A Model of Global Communication Competence. China Media Research, 1, 3-11.
Dai, W. (2006). The structure dimensions of the competency of the college teachers. Exploration of the Higher education, 1, 89-92.
Deem, R., Mok, K. H., & Lucas, L. (2008). Transforming higher education in whose image? Exploring the concept of the ‘world-class’ university in Europe and Asia. Higher education policy, 21(1), 83-97.
Gibbs, P. (2001). Higher education as a market: a problem or solution? Studies in higher education, 26(1), 85-94.
Golde, C., & Dore, T. (2000). Findings from the survey on doctoral education and career preparation. Paper presented at the Re-envisioning the PhD Conference, Seattle, WA.
Green, A. (1997). Education, globalization and the nation state. In Education, globalization and the nation state (pp. 130-186): Springer.
Hartley, P., Hilsdon, J., Keenan, C., Sinfield, S., & Verity, M. (2010). Learning development in higher education: Macmillan International Higher Education.
Harvard University. (2018). FAS Appointment and Promotion Handbook. 2018; Available from: https://academicappointments.fas.harvard.edu/appointment-parameters.
Hassan, Z., Silong, A. D., Ismail, I. A., & Asmiran, S. (2011). Developing new generation of educational leaders for world class university. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 812-817.
Ho, C.-y. (2006). China's higher education excellence in the context of globalization: the world-class university: The University of Texas at Austin.
Holm-Nielsen, L. B. (2012). Making a strong university stronger: Change without a burning platform. In Building World-Class Universities (pp. 71-87): Brill Sense
Huisman, J. (2008). World-class universities. Higher education policy, 21(1), 1-4.
Hyatt, L., & Williams, P. E. (2011). 21st century competencies for doctoral leadership faculty. Innovative Higher Education, 36(1), 53-66.
Jacob, W. J., Xiong, W., & Ye, H. (2015). Professional development programmes at world-class universities. Palgrave communications, 1(1), 1-27.
Johns Hopkins University. (2018). Appointment and promotion procedures for tenure track faculty. 2018; Available from: https://academiccouncil.jhu.edu/appointments-promotions/.
Jovanova-Mitkovska, S., & Hristovska, D. (2011). Contemporary teacher and core competences for lifelong learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 28, 573-578.
Kiffer, S., & Tchibozo, G. (2013). Developing the Teaching Competences of Novice Faculty Members: a review of international literature. Policy Futures in Education, 11(3), 277-289.
Kim, B.-S. (2012). Reframing the global leadership competencies models. Journal of Digital Convergence, 10(1), 215-228.
King Fahd University of Petroleum and Minerals. (2018). Faculty promotion regulations and guidelines. 2018; Available from: http://staff.kfupm.edu.sa/RECTOR/shomaail/faculty_promotion/images/FacProm-Handbook.pdf.
King, N., Horrocks, C., & Brooks, J. (2018). Interviews in qualitative research: Sage.
Marginson, S. (2012). Different roads to a shared goal: Political and cultural variation in world-class universities. In Building world-class universities (pp. 11-33): Brill Sense.
Mâţă, L. (2011). Experimental research regarding the development of methodological competences in beginning teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 1895-1904.
Middle East Technical University. (2018). Promotion criteria for associate professorship and full professorship. 2018; Available from: http://pdb.metu.edu.tr/tr/criteria-promotion-and-appointment.
Milner, R. J., Gusic, M. E., & Thorndyke, L. E. (2011). Perspective: toward a competency framework for faculty. Academic Medicine, 86(10), 1204-1210.
Mohrman, K. (2008). The emerging global model with Chinese characteristics. Higher education policy, 21(1), 29-48.
Mohrman, K., Ma, W., & Baker, D. (2008). The research university in transition: The emerging global model. Higher education policy, 21(1), 5-27.
Montesinos, P., Carot, J. M., Martinez, J. M., & Mora, F. (2008). Third mission ranking for world class universities: Beyond teaching and research. Higher education in Europe, 33(2-3), 259-271.
Myers, B. E., & Dyer, J. E. (2003). Advising components, roles, and perceived level of competence of university faculty. Journal of Southern Agricultural Education Research, 53(1), 247.
New York University. New York University (2018). Appointment, reappointment, promotion, and performance assessment. 2018; Available from: https://www.nyu.edu/about/policies-guidelines-compliance/policiesand-guidelines/promotion-and-tenure-guidelines.html.
Niland, J. (2000). The Challenge of Building World Class Universities in the Asian Region. On Line opinion
Oromaner, M. (2001). Growing Your Own Creating a Comprehensive Faculty and Staff Development Program. AAHE BULLETIN, 54(1), 8-10.
Pefianco, E. (2009). Competency standards for 21st Century Teachers in Southeast Asia. 12th Unesco-Apeid International Conference the Impact exhibition & convention center; 2009 26 March. Bangkok, Thailand.
Pérez, K. V. P., & Torelló, O. M. (2012). The digital competence as a cross-cutting axis of higher education teachers’ pedagogical competences in the European higher education area. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 1112-1116.
Qiuyan, T., & Qin, H. (2009). Analysis on the competency model of the lecturers in the application oriented university. Retrieved from www.seiofbluemountain.com.
Ragan, L. C., Bigatel, P. M., Kennan, S. S., & Dillon, J. M. (2012). From research to practice: Towards the development of an integrated and comprehensive faculty development program. Journal of Asynchronous Learning Networks, 16(5), 71-86.
Sait, S. M. (2012). Policies on building world-class universities in Saudi Arabia: An impact study of King Fahd University of Petroleum & Minerals. In Building World-Class Universities (pp. 103-113): Brill Sense.
Salmi, J. (2009a). The challenge of establishing world-class universities: World Bank Publications.
Salmi, J. (2009b). The growing accountability agenda in tertiary education: progress or mixed blessing? Washington: The World Bank.
Salmi, J. (2011). The road to academic excellence: Lessons of experience. The road to academic excellence: The making of world-class research universities, 323-347.
Salmi, J., & Altbach, P. G. (2011). New'World Class' Universities: Cutting Through the Hype. Chronicle of Higher Education, 20.
Sugumar, V. R. (2009). Competency Mapping of Teachers in Tertiary Education. Online Submission.
Tayeb, O. (2016). Roadmap to become a world-class university. In Becoming a World-Class University (pp. 1-19): Springer, Cham.
Technical University of Munich. (2018). Evaluation & promotion in the university's faculty recruitment and career system. 2018; Available from: https://www.tum.de/en/about-tum/working-attum/faculty-recruiting/evaluation-promotion/.
Teichler, U. (2010). The challenges of almost universal higher education. Paper presented at the Organizing Committee of Sino Finnish Higher Education Symposium (Ed.), The Challenges and Experience in the Post Massification Era.
Tiffin, J., & Rajasingham, L. (2003). The global virtual university: Psychology Press.
Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times: John Wiley & Sons.
Ume-Nwagbo, P. N. (2012). Implications of nursing faculties’ cultural competence. Journal of Nursing Education, 51(5), 262-268.
University of British Columbia. (2018). Guide to reappointment, promotion and tenure procedures at UBC. 2018 [cited 2018 6 September]; Available from: http://www.hr.ubc.ca/faculty-relations/tenure-promotionreappointment-confirmation/tenure-promotion-reappointment-forfaculty-members/.
University of California, Berkeley. (2018). Guide to faculty advancement and promotion at U.C. Berkeley. 2018 [cited 2018 September 25]; Available from: https://teaching.berkeley.edu/advancement-and-promotion.
University of Malaya. (2018). Promotion for academic staff. 2018; Available from: https://www.um.edu.my/docs/defaultsource/about-um_document/career/staff-benefits/local-staff/careerdevelopment_promotion.pdf.
University of Manchester. (2018). Academic: Teaching and research. 2018 September 23]; Available from: https://www.staffnet.manchester.ac.uk/human-resources/atoz/guidance/.
Van der Wende, M. (2009). European Responses to Global Competitiveness in Higher Education. Research & Occasional Paper Series: CSHE. 7.09. Center for Studies in Higher Education.
Wang, Q., Cheng, Y., & Liu, N. C. (2013). Building world-class universities. In Building World-Class Universities (pp. 1-10): Springer.
Watson, D. (2006). UK Higher Education: The Truth about the Student Market. Higher Education Review, 38(3), 3-16.
Weifang, M. (2004). Address regarding first-class universities. Chinese Education & Society, 37(6), 8-20.
Williams, P. E. (2003). Roles and competencies for distance education programs in higher education institutions. The American Journal of Distance Education, 17(1), 45-57.
Zakaria, Z., Ahmad, A., & Norzaidi, M. (2009). Determining World Class University from the evaluation of service quality and students’ satisfaction level: An empirical study in Malaysia. International Journal of Scientific Research in Education, 2(2), 59-66.
Zhang, Y., & Jiaanhui, M. (2006). Researches on the Competency of the Teachers in the Higher. Vocational Colleges China Market, 9(1), 66-68.