اولریش، دیوید (2005). ساختن زیربنای استعدادهای انسانی سازمان. ترجمه و تألیف: بهزاد ابوالعلایی و عباس غفاری، گزیده مقالات سی و هفتمین کنفرانس جهانی منابع انسانی، یونان.
حقیقی، محمد؛ قارلقی، ابراهیم؛ میراسدی، سمانه و نیکبخت، فاطمه (1389). بررسی رابطهی میان ویژگیهای بیانیهی مأموریت سازمان و عملکرد سازمانی (مورد مطالعه در شرکتهای فعال صنایع غذایی تهران). پژوهشنامهی مدیریت تحول، سال 2، ش 4، ص 175.
کارت رایت، راجر (1387). مدیریت استعداد: نگاهی نو به توسعهی سرمایهی انسانی. ترجمهی علیمحمد گودرزی و سیدجمال حسینی. تهران: مؤسسهی خدمات فرهنگی رسا.
مقیمی، سیدمحمد (1390). سازمان و مدیریت: رویکردی پژوهشی. تهران: انتشارات ترمه.
موسیخانی، مرتضی؛ نایبی، امین و بخشی، جواد (1386). ارایهی یک متدولوژی فازی جهت ارزیابی عملکرد تأمینکنندگان در فرایند برونسپاری. نشریهی دانش مدیریت، سال 20، ش 77، ص 125.
Allen, R. S., Dawson, G., Wheatley, K. and White, C.S. (2008). Perceived diversity and Organizational Performance. Employee Relations, Vol.30, No.1, P. 20.
Amaratunga, D. & Baldry, D. (2002). Moving from Performance Measurement to Performance Management, Facilities, Vo.20.No.5/6.p.217.
Armstrong, M. (2006). A handbook of Human Resource Management Practices, 10th Ed, p.cm, p.389-409.
Bethke-Langenegger, P. Mahler, P. & Staffelbach, B. (2010). Effectiveness of Talent Management Strategies in Swiss Companies. Lehrstuhl Human Resource Management, Nr.16, pp. 4-8
Cappelli, P. (2008). Talent on Demand: Managing Talent in an Age of Uncertainty. Boston, Mass: Harvard Business Press. p. 241.
Chaudhry, P. (2006). Paresh Chaudhry, S Views on Strategic Internal Communications. At PR Pundit’s Workshop Held in Bangalore, pp. 1-2
Guthridge, M., & Komm, A. B. (2008). Why Multinationals Struggle to Manage Talent. TheMcKinsey Quarterly, (May), 1–5.
Hiltrop, J. m. (1999). The Quest for the Best, European Management Journal, Vol. 17, No.4, p.422.
Iles, p., Chaui, X and Preece, D. (2009). Talent Management and HRM in Multinational Companies in Beijing: Definitions, Differences and Drivers. Journal of World Business, Vol. 412, p.3.
Lawler, E. E, (2008). Choosing the Right Talent Management Strategy. Workspan, 51(7), p.74.
MacBeath, J. (2006). The Talent Enigma. International Journal of Higher Education, 9(3), 183, p.224.
McCauley, C & Wakefield.M. (2006). Talent Management in the 21st Century: Help your Company Find, Develop and Keep it’s Strongest Workers. The Journal for Qualify and Participation, Vol. 29, No.4, p.4.
Michaels, E.Handfield.J.H, Axelrod, B. (2001). The War for Talent. Boston, Harward Business School Publishing, p.211.
Noelle, K., Barbara, O., John, W.J. (2004). Strategic Talent Management: Assessment as a Foundation Next Generation Strategies in the Ongoing talent War, White Paper in IPAT Site, p. 7.
Robert, N. Anthony & Vijay govindarajan (2001). Management Control Systems. McGraw-Hill, Irwin, P. 493.
Schooley, C. (2010). The Four Pillars of Talent Management. Forrester Research Inc, pp.4-5.
Tucker, E., Kao, T. & Verma, N. (2005). Next Generation Talent Management: Insight on How Work Force Trends are Changing the Face of Talent Management. Business credit, 106(7), 20.
Wagner, J. A. (1994). Participation’s Effect on Performance and Satisfaction, A Reconsideration of Research Evidence. Academy of Management Review, Vol. 19, No. 2, P. 312.