@article { author = {}, title = {Relationship between Talent Management and Organizational Performance}, journal = {Journal of Research in Human Resources Management}, volume = {6}, number = {1}, pages = {31-51}, year = {2014}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-4528}, eissn = {2645-5072}, doi = {}, abstract = {These days, due to the competition among organizations and companies on achieving more profit, it is vital to have control of the resources. Organizations have now realized that talents are resources which need management to get best outcomes. This research is intended to study the relationship between talent management processes and organizational performance. This is an applied research which follows a descriptive correlation method. Research population includes all the 281 employees of Gilan Ports and Maritime Organization (PMO), among whom 162 employees were selected as sample group according to Morgan Table. A questionnaire containing 41 questions was employed to collect data. Pierson's bivariate correlation coefficient and multivariate regression were employed to analyze the data. The results indicated that there is significant relationship between talent management activities and the quality and creativity of services. The results also indicated that there was a significant relationship between activities to maintain talents in the organization and the quality of services. Moreover, attraction of higher talents to the organization had positive effects on promotion of innovative capabilities in the organization.  }, keywords = {talent management,Attraction of Talents,Talent Maintenance,Carrier Appraisal,Organizational Performance}, title_fa = {بررسی رابطه‌ی بین مدیریت استعداد و عملکرد سازمانی}, abstract_fa = {در عصر حاضر، به‌دلیل وجود رقابت بین سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت کسب منافع بیشتر، تسلط بر منابع موجود اهمیت ویژه‌ای یافته است. در دنیای امروز، سازمان‌ها دریافته‌اندکه استعدادها منابعی هستند که برای دست‌یابی به بهترین نتایج نیازمند مدیریت می‌باشند. این تحقیق، به بررسی رابطه‌ی بین فرایندهای مدیریت استعداد و عملکرد سازمانی می‌پردازد. نوع پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی از نوع ‌همبستگی است. جامعه‌ی آماری این تحقیق کلیه‌ی کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان و بالغ بر 281 نفر می‌باشد که با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم هر طبقه، تعداد 162 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات، پرسش‌نامه‌ای حاوی 41 سؤال به‌کار گرفته شد. برای تحلیل داده‌ها نیز از ضریب همبستگی دومتغیره‌ی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره استفاده شد نتایج نشان داد که بین فعالیت‌های مربوط به مدیریت استعداد و کیفیت خدمات و نوآوری در ارایه‌ی خدمات رابطه‌ای معنادار وجود دارد و همچنین اقدامات لازم در راستای حفظ استعدادها در سازمان بیشترین تأثیر مثبت را بر کیفیت خدمات ارایه‌شده دارد و جذب استعدادهای برتر به سازمان بیشترین تأثیر مثبت را بر افزایش توان نوآوری در سازمان دارا می‌باشد}, keywords_fa = {: مدیریت استعداد,جذب استعداد,حفظ و نگه‌داشت استعداد,مدیریت مسیر توسعه‌ی شغلی,عملکرد سازمانی}, url = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_6772.html}, eprint = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_6772_767ad34d4cc230720f3b4b060cd77c67.pdf} }