هم‌آهنگی استراتژی‌ و ارزش‌های سازمانی

چکیده

ارزش‌های اخلاقی بر بسیاری از تصمیمات و رفتارهای مدیران و کارکنان در سازمان‌ها اثرگذار هستند. مطالعات زیادی بر روی اخلاق مدیریت و اخلاق در سازمان صورت گرفته و هر یک به‌نوعی تلاش کرده‌اند تا نظریه‌های مربوط به موضوع را جمع‌آوری یا نظریه‌ای جدید بر آن بیفزایند. اگر رفتار اخلاقی را رفتاری «مناسب» و «منصفانه» بدانیم، در این مقاله در پی شناسایی و ارایه‌ی چارچوبی برای رفتار اخلاقی در سازمان‌ها برای بهبود عملکرد فردی و هم‌آهنگی عناصر سازمانی بر مبنای رفتار اخلاقی به‌منظور دست‌یابی به هم‌افزایی سازمانی هستیم.
هم‌آهنگی راهبردی، چارچوبی مناسب برای هم‌آهنگ کردن عوامل مؤثر بر رفتار فردی ارایه می‌دهد. با استفاده از این رویکرد، گونه‌های راهبردی رفتاری شناسایی شده و مبنایی برای تعیین رفتار اخلاقی (مناسب) به‌دست می‌آید، تلاش شده است تا با استفاده از نتایج چند تحقیق انجام‌شده، رابطه‌ی بین راهبرد‌های سازمان و ارزش‌های سازمانی معین گردد. ما بر این باوریم که بدون ایجاد رابطه‌ای هم‌سوٰ نمی‌توان به کارکرد ارزش‌های سازمانی امیدوار بود.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Strategic Alignment between Organizational Values and Strategies

چکیده [English]

Moral values are influential in the decision-making of managers and employees of organizations. A great deal of studies have been conducted on managerial ethics and ethics in the organization, each of which have attempted to collect related theories or to add a new theory. Regarding the ethical behavior as an "appropriate" and "fair" behavior, this article intends to identify and provide a framework for ethical behavior in organizations to improve individual performance and coordination of institutional elements based on ethical behavior in order to achieve synergy in organizations.
Strategic alignment provides an appropriate framework to matching up the affecting factors on individual behavior. Applying this approach, strategic behavioral types are identified and are used as a basis for ethically appropriate behavior. This paper has tried to use the results of some researches to find the relationship between organizational strategy and organizational values The researchers believe that, without creating an aligned relation, one cannot be hopeful about the performance of organizational values.
 

کلیدواژه‌ها [English]

  • Moral Values
  • Strategic Reference Points Theory
  • Organizational strategy