بهرامی، سوسن؛ رجاییپور، سعید؛ آقاحسینی، تقی و بختیار نصرآبادی، حسنعلی (1390)، تبیین رابطه کارکردهای مدیریت استراتژیک منابع انسانی و نوآوری فنی در دانشگاههای دولتی استان اصفهان، پژوهشنامه مدیریت تحول، سال سوم، شمارة 6: 96-115.
تاجالدین، مهدی؛ طالبی، کامبیز؛ رستگار، عباسعلی و سمیعزاده، مهدی (1391)، ارتباط بین نوع استراتژیهای کسبوکاری مورداستفاده در شرکتهای کوچک و متوسط و بینالمللیشدن آنها، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره4، شماره 11: 19-38.
رجبپور، ابراهیم (1396)، تأثیر مدیریت منابع انسانی بر توسعه مدیریت زیستمحیطی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال نهم، شمارۀ1: 51-75..
سید امیری، نادر و مشایخی، طناز (1393)، بازاریابی کارآفرینانه (درآمدی بر بازاریابی شرکتهایکوچک و متوسط)، تهران: انتشارات ترمه، چاپ اول.
شرفی، وحید (1393)، لیزرل: آموزش گامبهگام، ایلام: انتشارات هاوار، چاپ اول.
صالحی کردآبادی، سجاد و ثابت، سمیه (1392)، رابطه بین مدیریت راهبردی منابع انسانی و سرمایه فکری، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال پنجم، شمارۀ1: 21-22.
طالبی، کامبیز؛ تاجالدین، مهدی و سمیعزاده، مهدی (1389)، بررسی ارتباط بین عوامل محیطی و بینالمللیشدن شرکتهای کوچک و متوسط (مطالعه موردی: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات)، توسعهکارآفرینی، سال سوم، شمارۀ نهم: 55-79.
فلاح تفتی، سعید؛ کردناییج، اسداله؛ خداداد حسینی، سید حمید و جمالی افوسی، مجید (1394)، توسعه اهداف راهبردی کارت امتیازی متوازن در دو سطح سازمان و اکوسیستم کسبوکار در صنعت بانکداری ایران، اندیشهمدیریتراهبردی، سال نهم، شمارۀ اول، پیاپی17: 5-24.
قمبرعلی، رضوان؛ آگهی، حسین؛ علیبیگی، امیرحسین و زرافشانی، کیومرث (1393)، راهبرد اکوسیستم کارآفرینی: پارادیم جدید توسعه کارآفرینی، نشریه کارآفرینی در کشاورزی، شمارۀ سوم: 21-38.
کیگان، وارن. جی و مایک، سی. گرین (1393)، بازاریابی جهانی، ترجمۀ عبدالحمید ابراهیمی و هرمز مهرانی، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ اول.
منطقی، منوچهر؛ اسکندپور، بهروز؛ دستیاری، اکرم و نظری، یونس(1395)، نقش سرمایه اجتماعی در عملکرد نواورانه کارکنان، با تأکید بر نقش تابآوری و توانمندسازی، مدیریت سرمایهاجتماعی، دورۀ 3، شمارۀ 2: 189-207.
Chen, C.J. & Huang, J.W. (2009). Strategic human resource practices and innovation performance - the mediating role of knowledge management capacity. Journal of Business Research, 62,104–114.
Chiristian, R.R. (2002). Concepts of ecosystem, level and scale, Encyclopedia of Life Support Systems,7 (1), 1-5.
Collins, C.J. & Clark, K.D. (2003). Strategic human resource practices, top management team social networks, and firm performance: the role of human resource in creating organizational competitive advantage. Academy of Management Journal, 46 (6), 740–51.
Delery, J.E. & Doty, D.H. (1996). Modes of theorizing in strategic human resource management: test of universalistic contingency and configurationally performance predictions, The Academy of Management Journal, 39 (4), 802–35.
Elena, G. Silvia A. (2014). Business ecosystem “reliability”, Procedia - Social and BehavioralSciences124, 312 – 321.
Entezari, Y. (2015). Building Knowledge- Based Entrepreneurship Ecosystems: Case of Iran, Procedia - Social and Behavioral Sciences 195, 1206 – 1215.
Forfas, F. (2009). Entrepreneurial Ecosystem: South West Ireland, rethinking entrepreneurship. Baseline Data and Analysis,
South West Ireland. Dublin. 26 p.
www.forfas.ie.
Harel, G. H. & Tzafrir, S.S. (1999). The effect of human resource management practices on the perceptions.... of organizational and market performance of the firm. HumanResource Management, 38,185–200.
Isenberg, D. (2011). How to foment an entrepreneurial revolution, The Babson Entrepreneurship Ecosystem Project. 10th international Entrepreneurship Forum, Bahrain, January 11, 2011, 3-5p
Isenberg, D. (2011). The entrepreneurship ecosystem strategy as a new paradigm for economic policy: principlies for cultivating entrepreneurship. Presentation at the institute of international and European Affairs, May 12, 2011, Dublin Ireland. Available on line at http://entrepreneurial-revolution.com.
Jabbour, C.J. Jabbour. A.B.L. Teixeira A.A. Freitas. W.R.S (2012). Environmental development in Brazilian companies : The role of human resourse management. Environmental Development, 3, 137-147.
McMahan, G.C.; Virick, M. & Wright, P.M. (2009). Alternative theoretical perspectives for strategic human resource management revisited: progress, problems and prospects, Research in Personnel and Human Resources Management, supplement, 4, 99–122.
Melisa A. Stephen L. Vargo and Robert F. (2013). The Complexity of context: A Service ecosystems approach for international marketing, Journal of international marketing, 21 (4), 1-20.
Peter, K. Franziska, G. (2015). SMEs and new ventures need business model sophistication, Business Horizons, 58, 285—293.
Pushpam, K. (2015). Market for Ecosystem Services, Published by the International Institute for Sustainable Development.
Regele, M.D., and Neck, H.M. (2012). Entrepreneurship education sub-ecosystem in the United States: opportunities to increase entrepreneurial activity. Babson College, USASBE, 52-69p.
Stokes, D. & Wilson, N.C. (2010). Entrepreneurship and marketing education: time for the road less travelled?, Entrepreneurship and Innovation Management, 11 (1), 95-108.
Tereza, K. R. (2015). Marketing communication of SMEs specialized in cosmetic industry in magazines for women, Procedia - Social and Behavioral Sciences 175, 48 – 57.
Lontanos, G. & Anderson, R. (2004). Relationships, marketing and small business: an exploration of links in theory, Qualitative Marketing Research: An internationaljournal, 7 (3), 228-236.