آقاپور، شهلا؛ موحد محمدی، سید محمد و علمبیگی، امیر (1393)، نقش مهارتهای کلیدی در شکلگیری قابلیت اشتغال دانشجویان، فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 71: 41 ـ 56.
پورعابدی، محمدرضا؛ ضرابی، وحید؛ سجادی نائینی، حنان و رضی، زهرا (1395)، طراحی مدل شایستگی چندبعدی مدیران و کارکنان، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 8(2): 27 ـ 52.
حسینیان، سیمین و یزدی، منور (1377)، کاربردپذیری نظریۀ تصمیمگیری شغلی هالند در مدارس، دانشگاهها و بازار کار ایران، تهران: انتشارات دانشگاه الزهرا.
رضایت، غلامحسین؛ یمنیدوزی سرخابی، محمد ؛ کیامنش، علیرضا و نوهابراهیم، عبدالرحیم (1390)، معماری الگوهای شایستگی: ارایۀ چارچوب مفهومی، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 3(2): 49 ـ 81.
رمضانیان، محمدرحیم و زارعی دودجی، ابوالقاسم (1391)، انتخاب استاد نمونه براساس مدل تاپسیس سلسلهمراتبی در محیط فازی، فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 66: 49 ـ 73.
سوانسون، ج و فواد، ن. (1381)، نظریههای جدید مشاوره شغلی و کاربرد، ترجمۀ رقیه موسوی، تهران: انتشارات اصلح.
شفیعآبادی، عبدالله (1391)، راهنمایی و مشاور، شغلی و نظریههای انتخاب شغل، تهران: انتشارات رشد.
صفری، جلیل؛ مهدیزاده، مهران و عزیزی، علیرضا (1394)، طراحی الگویی مبتنی بر معیارهای اساسی جهت گزینش کارکنان شایسته و برآوری عملکرد سازمان، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 7(4): 141 ـ 166.
طالقانی، غلامرضا؛ عابدی جعفری، حسن؛ فقیهی، ابوالحسن و عباسی، رسول (1389)، مدیریت مسجد: تدوین الگوی شایستگی منابع انسانی، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 2(3و4): 55 ـ 80.
مؤمنی، منصور (1386)، تحقیق در عملیات، تهران: انتشارات دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران.
محمودی، سید محمد؛ زارعی متین، حسن و بحیرایی، صدیقه (1391)، شناسایی و تبیین شایستگیهای مدیران دانشگاه، فصلنامۀ مدیریت در دانشگاه اسلامی، 1(1): 143 ـ 114.
مطهرینژاد، حسین (1391)، ارائه مدلی برای مدیریت آموزش مهندسی در ایران، رسالۀ دکتری، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران.
هالند، ج.ال. (1376)، حرفۀ مناسب شما چیست؟ ترجمۀ سیمین حسینیان و منور یزدی. تهران: کمال تربیت.
Abdullah, A. H., & Sentosa, I. (2012). Human resource competency models: changing evolutionary trends. Interdisciplinary Journal of Research in Business, 1(11), 11- 25.
Bernthal, P., Colteryahn, K., Davis, P., Naughton, J., Rothwell, W. J., & Wellins, R. (2004). ASTD Competency Study: Mapping the Future. Alexandria, VA: ASTD Press.
Boyatzis, R. E. (1982). The Competent Manager: A Model for Effective Performance. New York: John Wiley & Sons.
Boyatzis, R. E. (2008). Competencies in the 21 century. Journal of Management Development, 27(1), 5-12
Chen, C. T. (2000). Extensions of the TOPSIS for group decision-making under fuzzy environment. Fuzzy Sets and Systems, 114, 1-9.
Chen, S. J., & Hawang, F. P. (1992). Fuzzy Multiple Attribute Decision Making: Methods and Applications. USA: Springer-Verlag New York, Inc.
Cripe, E. J., & Mansfield, R. S. (2002). The Value-Added Employee: 31 Skills to Make Yourself Irresistible to any Company. USA: Butterworth–Heinemann.
Deng, C., Armstrong, P. I., & Rounds, J. (2007). The fit of Holland’s RIASEC model to US occupations. Journal of Vocational Behavior, 71, 1-22.
Engineering Education Research Colloquies (2006). Special report: the research agenda for the new discipline of engineering education. Journal of Engineering Education, 95(4), 259-261.
Ennis, M. R. (2008). Competency Models: A Review of the Literature and the Role of the Employment and Training Administration (ETA). Retrieved from http://www.careeronestop.org/competencymodel/info_documents/OPDRLiteratureReview.pdf
Ertuğrul, I., & Karakaşoğlu, N. (2007). Fuzzy TOPSIS method for academic member selection in engineering faculty. In M. Iskander (ed.), Innovations in E- learning, Instruction Technology, Assessment, and Engineering Education, (pp. 151-156). Netherlands: Springer.
Goštautaitė, B., & Bučiūnienė, I. (2010), Integrating job characteristics model into the person-environment fit framework.Economic and management, 15, 505-511
Gungor, Z., Serhadloglu, G., & Kesen, S. E. (2009). A fuzzy AHP approach to personnel selection problem. Applied Soft Computing, 9, 461-646.
John, V. (2010). Engineering education: Finding the centre or back to the future. European Journal of Engineering Education, 25(3), 215-225.
Kelemenis, A., & Askounis, D. (2010). A new TOPSIS-based multi- criteria approach to personnel selection. Expert Systems with Applications, 37, 4999-5008.
Le Deist, F. D., & Winterton, J. (2005). What is competence? Human Resource Development International, 8(1), 27-46.
Lucia, A., & Lepsinger, R. (1999). The Art and Science Competency Models: Pinpointing Critical Success Factors in Organizations. San Francisco, CA: Jossey-Bass/Pfeiffer.
McClelland, D. C. (1973). Testing for competence rather than for intelligence. American Psychologist, 28, 1-14.
McCowan, J. D. (2002). An integrated and comprehensive approach to engineering curricula, part two: techniques. International Journal of Engineering Education, 18(6), 638-643.
Motahhari-Nejad, H., Ghourchian, N. G., Jafari, P., & Yaghoubi, M. (2012). Global approach for reforming engineering education in Iran. International Journal of Engineering Education, 28(53), 1243-1252.
Muchinsky, P. M. (1999). Applications of Holland’s theory in industrial and organizational settings. Journal of Vocational Behavior, 55, 127-135.
Özçelik, G., & Murat, M. (2006). Competency approach human resources management: outcomes and contributions. Human Resource Development Review, 5(1), 72-91.
Patil, A., & Codner, G. (2007). Accreditation of engineering education: review, observations and proposal for global accreditation. European Journal of Engineering Education, 32(6), 639-651.
Pomales-Garcia, C. (2007). Excellence in engineering education: views of undergraduate engineering students. Journal of Engineering Education, 96(3), 253-262.
Prediger, D. J. (2000). Holland’s hexagon is alive and well-though somewhat out of shape: response to Tinsley. Journal of Vocational Behavior, 56, 197-204.
Redish, Edward F., & smith, Karl A. (2008). Looking beyond Content: Skill Development for Engineers. Journal of Engineering Education, 97(3), 295-307.
Sanchez, A. V., & Ruiz, M. P. (2008). Competence-Based Learning: A Proposal for the Assessment of Generic Competences. Spanish: University of Deusto.
Seat, E., Parsons, J. R., & Poppen, W. A. (2001). Enabling engineering performance skills: a program to teach communication, leadership, and teamwork. Journal of Engineering Education, 90(1), 7-12.
Spencer, L. M. Jr & Spencer, S. M. (1993). Competence at Work: Models forSuperior Performance. New York, NY: John Wiley & Sons.
Spokane, A. R., Meir, E. I., & Catalano, M. (2000). Person-environment congruence and Holland’s theory: a review and reconsideration. Journal of Vocational Behavior, 57, 137-187.
Swider, B. W., Zimmerman, R. D., Charlier, S. D., & Pierotti, A. J. (2015). Deep-level and surface-level individual differences and applicant attraction to organizations: A meta-analysis. Journal of Vocational Behavior, 88, 73-83.
Takase, M. (2005).The relationship between images of nursing and person-environment fit. Retrieved from http://www.citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi= 10.1.1.121...pdf
Teijeiro, M. Rungo, P., & Freire, M. (2013). Graduate competencies and employability: The impact of matching firms’ needs and personal attainments. Economics of Education Review, 34, 286-295.
Turns, J., Atman, C. J., Adams, R. S., & Barker, T. (2005). Research on engineering student knowing: trends and opportunities.Journal of Engineering Education, 94(1), 27-40.
Wallace, M., Iings, I., Cameron, R., & Sheldon, N. (2014). Attracting and retaining staff: the role of branding and industry image. In R. Harris, & T. Short (eds.), Workforce Development: Strategies and Practices, (pp. 19-36). Singapore: Springer Science+Business media.
Xeidakis, G. (1994). Engineering education today: the need for basics or specialization. European Journal of Engineering Education, 19(4), 485-501.
Zaharim, A., Zaidi Omar, M., Basri, H., Muhamad, N., & Mohd Isa, F. L. (2009). A gap study between employers’ perception and expectation of engineering graduates in Malaysia. WSEAS Transactions on Advances in Engineering Education, 6, 409-419.