آذر، عادل؛ غلامزاده، رسول و قنواتی، مهدی (1391). مدلسازی مسیری ـ ساختاری در مدیریت، چاپ 1، تهران: نگاه دانش.
بانک انصار (1391)، طرح تحول سهسالۀ بانک انصار، سند راهبردی بانک انصار.
رز، پیتر اس و هاجینس، سیلویاسی (1393)، مدیریت بانکی و خدمات مالی، ترجمۀ محمدرضا شعبانزاد و مریمالسادات اسماعیلزاده عربیۀ انتشارات: فاطمی.
زارعی، ابراهیم. و قلیها، علی محمد. (1389)، مدیریتوبرنامهریزیاستراتژیک، تهران: نشر پیام.
غفاریان، وفا و کیانی، غلامرضا (1389)ۀ پنج فرمان برای تفکراستراتژیک، چاپ 4، تهران: نشر فرا.
کیانی، غلامرضا و غفاریان، وفا. (1383)، پنج فرمان برای استراتژیک، تهران: فرا.
مشبکی، اصغر. و خزاعی، آناهیتا. (1387)، طراحی مدل عناصر تفکر استراتژیک در سازمانهای ایرانی، نشریۀ مدیریتبازرگانی، دورۀ 1. ش 1، صص: 105 تا 118.
میشل، ویلیام بی و آیزاک، استفان (1386)، راهنمای تحقیق و ارزشیابی در روانشناسی و علوم تربیتی، ترجمۀ علی دلاور. تهران: انتشارات ارسباران.
هفرنان شلاگ (1382)، بانکداری نوین در تئوری و عمل، ترجمۀ علی پارساییان، علی شیرانی، نشر: ادارۀ تحقیقات و برنامهریزی بانک سپه.
Albrechet, K. (1994). The power of bifocal vision. Management Review, april,pp,42-46.
Andrews, K, R. (1965).The Concept of Corporate Strategy. Dow Jones-Irwin, Homewood, Illinois.
Ansoff, H, I. (1965). Corporate Strategy. McGraw-Hill,New York.
Bates, D and Dillard, J. (1993). Generating strategic thinking through multi-level teams.Long Range Planning, Vol,26,No,5,pp,103-110.
Chin,W,W, Newsted,P,R. (1999).Structural Equation Modeling Analysis with Small Samplies using partial least Squares. In Rick Hoyample, statistical strategices for small sample research, sage pubications,pp,307-341
Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillside, NJ: L. Erlbaum Associates.
Forneell, C. Loarcker, D. (1981). Structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(2), 39-50.
Geisser, S. (1974). A Predictive Approach to the Random Effects Model. Biometrika 61(1): 101-107
Goldsmith, Arthure.A. (1996), «Strategic Thinking in International Development:Using Management Tools to See the Big Picture», World Development, Vol. 24, No. 9, pp. 1431-1439.
Hamel, G, Prahalad, C,K. (1994).Competing For The Future. Harvard Business school Press, Boston.
Hamel, Gary. (2001). Strategy Innovation And the Quest For Value, Strategic thinking. Jossey-Bass.
Handford,P. (1995).Developing Director And Executive Competencies in Strategic Thought: Reinventing the art of direction-giving(pp.157-186).London:McGraw-Hill.
Heracleous, Loizos(1998), «Strategic Thinking or Strategic Planning?», Long Range Planning, Vol. 31 No. 3, pp. 481 to 487.
Kinni,T. (1994). Find the corporate heartbeat. Industry Week, August 15, pp,43-47.
Liedtka, Jenea M. (1998), «Strategic Thinking: Can it be Taught?»,Long range lanning,Vol.31, No.1, pp.120-129.
Mintzberg,H, and lampel,j. (1999).Reflecting on the strategy process. Sloan Management Review, spring, pp,2-30.
Mintzberg,H. (1994) The fall and rise of strategic planning. Harvard Business Review, Jan-Feb, PP.107-114.
O,shannasy, Tim. (2003).Modern strategic management: Balancing strategic thinking and strategic planning for internal and external stakeholders. Singapore management review,25(1),pp 53-67.
O,shannasy,Tim. (1999).Strategic Thinking: A Continuum of views and Conceptuallisation.ISSN 1038-7448.
Ohmae,K. (1982). The Mind of the Strategic.McGraw-Hill,New York.
Peters, T and Waterman,R. (1982). In Search of Excellence.Harper and Row, New York.
Porter,M. (1980). Competitive Strategy. Free Press, New York.
Porter,M. (1985). Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. Free Press, New York.
Porter,M. (1990). The Competitive Advantage of Nations. MacMillan,London.
Raimond,P. (1996). Two styles of foresight: Are we predicting the future or inventing it?. Long Range planning,Vol,29,No,2,pp208-214.
Stacey,R. (1993).strategic thinking and the management of change. Kogan Page, London.
Tenenhaus, M. Vinzi, V. E. Chatelinc, Y. M. and Lauro, C. (2005). PLS path modeling, Computational Statistics & Data Analysis, 48, 159 – 205.
WIilson,I. (1994). Strategic planning isn't dead-it changed. Long Range Planning,Vol,27,No,4,PP,12-24.