ابوالعلایی، بهزاد؛ رحیمیان، حمید؛ طباطبایی، سید احمد، فخاریان، ابوالقاسم و غفاری، عباس (1383)، مدیریت منابع انسانی و ضرورت حرفهایشدن، بخش نشست ماهنامۀ تدبیر، 152آذرماه، صص: 13-4.
اسدیفرد، رویا؛ خائف الهی، احمدعلی و رضائیان، علی (1390)، مدل شایستگی مدیران دولتی ایران- مبتنی بر صحیفه امام خمینی؛ رویکرد استراتژیک نظریه دادهکاوی، مجلۀ مدیریت دولتی، 3 (8)، زمستان، صص: 92-75.
اعرابی، سید محمد و فیاضی، مرجان (1389)، الگوی همآهنگی راهبردهای منابع انسانی با عملکرد، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، 2 (6)، بهار و تابستان صص:22-1.
پورعزت، علیاصغر؛ طاهری عطار، غزاله و نجاتی آجی بیشه، مصطفی (1389)، دیدگاه حکمرانی و مدیریت دولتی مبتنی بر خطمشیها و مستندات استراتژیک برخی انجمنهای علمی این رشته، فصلنامۀ مدیریت دولتی، 2 (4)، بهار و تابستان، صص: 38-23.
تولایی، روحاله (1388)، عوامل مؤثر بر رفتار اخلاقی کارکنان درون سازمان، ماهنامۀ توسعۀ منابع انسانی پلیس، سال ششم، شماره 25 مهر و آبان ، صص: 61-57.
روحالهی، احمدعلی و رجبی فرجاد، حاجیه (1394)، بررسی آثار خطمشیهای مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، 7 (3)، پاییز، صص: 130-105.
زارعی متین، حسن؛ الوانی، سیدمهدی؛ جندقی، غلامرضا و احمدی، فریدون (1389)، ارائه مدلی جامع از عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی سازمانی- مطالعه موردی کارکنان شرکت ملی نفت ایران، فصلنامۀ مدیریت دولتی، 2(5)، پاییز و زمستان، صص: 56-39.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1384)، روشهایتحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه، صص: 169-168.
سکاران، اوما (1380)، روشهای تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران: مرکز کنترل ترافیک دولتی، ویرایش اول، 33، صص: 173-171.
سیدجوادین، سیدرضا؛ حیدری، حامد و شهباز مرادی، سعید (1388)، بررسی فاکتورهای مؤثر بر توانمندسازی منابع انسانی در خدمات: مطالعه موردی در نظام بانکداری، فصلنامۀ مدیریت دولتی، 1(2)، بهار و تابستان، صص: 88-75.
صالحی کردآبادی، سجاد و ثابت، سمیه (1392)، رابطه بین مدیریت راهبردی منابع انسانی و سرمایه فکری، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، 5 (1)، بهار و تابستان، صص: 22-1.
صفری، علی؛ فرخی، مجتبی و صالحزاده، رضا (1394)، آسیبشناسی نظام مدیریت منابع انسانی، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 7 (1)، بهار، صص: 111-83.
عبدصبور، فریدون و شاهحمزهای، مهدیه (1391)، بررسی و اولویتبندی حرفهایگرایی مدیریت منابع انسانی در صنعت برق ایران، 27 امین کنفرانس بینالمللی برق.
علوی، سیدبابک و مقدم، کاوه (1385)، نقش توسعه استاندارد شایستگی در حرفهایگرایی مدیریت منابع انسانی، سومین کنفرانس توسعۀ منابع انسانی، مؤسسۀ مطالعات بهرهوری و منابع انسانی.
قراملکی، احد فرامرز (1387)، مقدمهای در اخلاقیات حرفهای، تهران: مؤسسۀ مطالعات بهرهوری و منابع انسانی، انتشارات سرآمد، صص: 170-169.
میرشمسی، حسین (1382)؛ تفکری در باب زندگی دکتر میرشمسی و حرفهایگرایی ایشان در حوزه پزشکی، مجله دارو و درمان، اسفند، ص: 207.
هومن، حیدر علی (1384)، مدلسازی معادلات ساختاری با کاربرد لیزرل، تهران: انتشارات سمت،ص: 299.
Bartels, R (1967, January); AModel for Ethics In Marketing, Journal of Marketing, 31(1), 20-26.
Becker, B.E., and Huselid, M.A (2006); Strategic Human Resources Management: Where Do We Go from Here? Journal of Management, 32(6), 898-925.
Black, B (1999); National Culture and High Commitment Management, Employee Relations, 21(4), 389- 404.
Bommer, M., Gratto, C., Gravender J., & Tuttle M (1987); A Behavioural Model of Ethical and Unethical Decision Making, Journal of Business Ethics, 6, 265-280.
Borre, O (2000); Critical issues and political alienation in Denmark, Scandinavian Political Studies, 23, 258-309.
Boselie, P., & Paauwe, J (2005); Human resource function competencies in European companies, Personnel Review, 34, 5, 550-566.
Bouckaert, G., & Van de Walle, S (2003); Quality of public service delivery and trust in government in Governing networks, EGPA yearbook, ed, A. Salminen, 299-318.
Box, R. C (1999); Running governments like a business: Implications for public administration theory and practice, American Review of Public Administration, 29, 19-43.
Boxall, P., Ang, S.H., and Bartram, T (2011); Analysing the ‘Black Box of HRM: Uncovering HR Goals, Mediators, and Outcomes in a Standardized Service Environment, Journal of Management Studies, 48(7), 1504-1532.
Collins, C.J., and Clark, K.D (2003); Strategic Human Resource Practices, Top Management Team Social Networks, and Firm Performance: the Role of Human Resource Practices in Creating Organizational Competitive Advantage, Academy of Management Journal, 46(6), 740-751.
Curnow, C. K., & McGonigle, T. P (2006); The effects of government initiatives on the professionalization of occupations, Human Resource Management Review, 16, 284-293.
Delery, J.E., and Doty, D.H (1996); Modes of Theorizing in Strategic Human Resource Management: Tests of Universalistic, Contingency, and Configurational Performance Predictions, the Academy of Management Journal, 39(4), 802-835.
Dropulic Ruzic, M (2015); Direct and indirect contribution of HRM practice to hotel company performance, International Journal of Hospitality Management, 49, 56-65.
Evetts, J (2005); The management of professionalism: a contemporary paradox, Kings College, London.
Farndale, E (2005); HR department professionalism: A comparison between the UK and other European countries, International Journal of Human Resource Management, 16, 5, 660-675.
Freidson, E (1986); Professional Powers: A Study of the Institutionalization of Formal Knowledge. Chicago: University of Chicago.
Frey, M., Kern, R.M., Snow, J., & Curlette, W.L (2009); Lifestyle and Transformational Leadership Style, the Journal of Individual Psychology, 65(3), 212-240.
Fu, N., Ma, Q., Bosak, J., and Flood, P (2015); Exploring the Relationships between HPWS, Organizational Ambidexterity and Firm Performance in Chinese Professional Service Firms, Journal of Chinese Human Resource Management, 6(1), 52-70.
Gallagher, W. F (2000, April); Professionalism, 10 Conn. Lawyers, 7, 1-5.
Gold, J., & Bratton, J (2003); The Dynamics of Professionalization: Whither the HRM Profession?
Critical Management Studies Conference. Retrieved October 2007 from
www.mngt.waikato.ac.nz/ejrot.
Khurana, R (2007); From higher aims to hired hands: The social transformation of American business schools and the unfulfilled promise of management as a profession, Princeton Univ Pr.
Kochan, Th.A (2004); Restoring Trust in the Human Resource Management Profession, Asia Pacific Journal of Human Resources, 42(2), 132-146.
Krejcie, R., Morgan, V., & Daryle, W (1970); Determining Sample Size for Research Activities, Educational and Psychological Measurement.
Landsbury, R., & Baird, M (2004); Broadening the Horizons of Human Resource Management, Asia Pacific Journal of Human Resources, 42(2), 147-155.
McDonald, G., & Nijhof, A.H.J (1999); Beyond Codes of Ethics: an Integrated Framework for Stimulating Morally Responsible Behaviour in Organizations, Leadership & Organizations Development Journal, 20(3), 133-146.
Okpara, J.O., & Wynn, P (2008); The Impact of Ethical Climate on Job Satisfaction, and Commitment in Nigeria. Implications for Management Development, Journal of Management Development, 9(27), 935-950.
Painter-Morland, M (2001); Weaving the Moral Fabric of the South African Workplace: Personal and Institutional Factors, In Strengthening the Moral Fabric of the South African Workplace: Strategies, Resources and Research, Johannesburg: Konrad Adenauer Stiftung. Seminar Report No. 9, 15-25.
Pill, R., Wainwright, P., McNamee, M., & Pattison, S (2004); Understanding professions and professionals in the context of values, In: Pattison, Stephen and Pill, Roisin, (eds.) Values in professional practice: lessons for health, social care and other professionals. Oxford, UK: Radcliffe Medical, 13-28.
Schwepker, C.H.Jr (2001); Ethical Climate's Relationship to Job Satisfaction, Organizational Commitment, and Turnover Intention in the Sales Force, Journal of Business Research, 1(54), 39-52.
Stead, W.E., Worrell, D.L., & Stead, J.G (1990); An Integrative Model for Understanding and Managing Ethical Behavior in Business Organizations, Journal of Business Ethics, 9(3), 223-242.
Treviño, L.K (1986); Ethical Decision Making in Organizations: A Person-Situation Interactionist model, Academy of Management Review, 11, 601-617.
Vigoda, E (2002); Administrative agents of democracy? A Structural Equation Modeling (SEM) of the relationship between public sector performance and citizenship involvement, Journal of Public Administration Research and Theory, 12, 241-272.
Watson, T.J (2004); HRM and Critical Social Sciences Analysis, Journal of Management Studies, 41(3), 447-467.
Wilensky, H.L (1964); The Professionalization of Everyone? American Journal of Sociology, 70, 137-158.
Yousef, D.A (2000); Organizational Commitment as a Mediator of a Relationship between Islamic Work Ethic and Attitude toward Organizational Change, Human Relations towards the Integration of the Social Sciences, 4(53), 739-740.
Yousef, D.A (2001); Islamic Work Ethic-A moderator between Organizational Commitment and Job Satisfaction in a Cross-Cultural Context, Personnel Review, 2(30), 152-169.