آذر، عادل و فرجی، حجت (1381)، علم مدیریت فازی، تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
آییننامه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی (1395)، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. https://nezarat.msrt.ir/file/download/regulation/1503485700-self-a.pdf
احمدزاده، سلیمان؛ صیادی، سعید؛ سلاجقه، سنجر و شیخی، ایوب (1396)، طراحی الگوی پرورش مدیر بهعنوان مربی در بخش دولتی ایران: رویکرد همافزایی، پژوهشنامه مدیریت تحول، سال نهم، شماره 18 (شماره پیاپی 31)، بهار 1396، 117-141.
الوانی، سیدمهدی و خدامی، عبدالصمد (1396)، مربیگری رویکردی اثربخش در مدیریت منابع انسانی، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
ایزان، محسن؛ قادری، مصطفی و شیربیگی، ناصر (1398)، تحلیل روایت نگارانهی ادراک و تجربه زیسته راهبران آموزشی و اجرای الگوهای نظارت آموزش معلم-محور در مدارس ابتدایی: تدوین و اعتباریابی الگوی بومی، ماهنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال یازدهم، شماره 4، 211-236.
حسنپور، اکبر؛ وکیلی، یوسف؛ جعفرینیا، سعید و فرهادی، رها (1400)، موانع و چالشهای موفقیت مربیگری مدیران در صنعت پتروشیمی، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال هشتم، شماره 30، 188-161.
خسرویمهر، رویا؛ هادی، وحید؛ جعفرنیا، مسعود و سادات موسوی، زهرا (1400)، توانمندسازی منابع انسانی با رویکرد مربیگری، اولین اجلاس ملی پژوهشهای سازمان و مدیریت، تهران، موسسه پژوهش مدیریت مدیر. https://civilica.com/doc/1202221
رأفتی، محمد؛ موسیخانی، مرتضی؛ ذبیحی، محمدرضا و قربانی، محمود (1400)، طراحی مدل مربیگری سازمانی در سازمانهای دولتی با رویکرد بهرهوری نرم سازمانی، فصلنامه مدیریت بهرهوری، سال پانزدهم، شماره 1، 77-106.
رشیدی، زهرا (1397)، تحلیل وضعیت کیفیت آموزشی در دانشگاههای ایران و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن، تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، مجموعه گزارشهای تخصصی آموزش عالی، شماره 6.
https://irphe.ac.ir/files/site1/files/Book/8_Books/6.pdf
سررشتهداری، محمد؛ پورکیانی، محمد و امامی، فرشاد (1398)، تدوین مدل راهبردی وفاداری مشتریان با رویکرد تحلیل مضمون، مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، سال چهل و پنجم، شماره 18، 372-391.
سپهوند، رضا؛ میرزایی، حبیب؛ نظرپوری، امیرهوشنگ و اسماعیلی، محمودرضا (1396)، شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای داراییهای نامشهود سازمانی، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال نهم، شماره 1، 101-124.
سرلک، محمدعلی (1391)، چهرههای نوظهور سازمان در قرن بیستویکم (تئوریها، کاربردها و چالشها)، جلد 1، تهران: نشر مرجع دانش.
صادقی، مینا (1396)، رابطه ادراک از مربیگری و اعتماد به مدیر با کامیابی کارمندان (مورد مطالعه: شرکت بیمه البرز)، به راهنمایی: سعید صحت، دانشگاه علامه طباطبایی، مقطع کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی.
صفیان، مهدی؛ فرهی، علی؛ حاجی ملامیرزایی، حمید و موسوی، سیدعلی (1398)، الگویی برای خطمشی گذاری سرمایه انسانی، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال یازدهم، شماره 1، 29-63.
فرهی، علی؛ ظریفمنش، حسین؛ فقیه علیآبادی، هادی و مازندرانی، رضا (1393)، توسعه فرایندهای اصلی سرمایه انسانی با بهرهگیری از فن تحلیل شکاف (موردمطالعه: یکی از موسسات بزرگ اقتصادی)، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال ششم، شماره 3، 115-138.
محمدی صدر، محمد؛ سیادت، سیدعلی و هویدا، رضا (1397)، شناسایی و اعتباریابی مؤلفههای مهارت مربیگری اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، سال یازدهم، شماره 1، 19-36.
محمدی مقدم، یوسف و شوقی، بهزاد (1400)، تأثیر خرد سازمانی بر اعتماد بین فردی با توجه به نقش میانجی هوش هیجانی، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال سیام، شماره 101، 69-92.
مسچی، علیرضا؛ کیان، مریم؛ بهنام، ایمان (1397)، الفبای کوچینگ: هر آنچه که باید درباره کوچینگ بدانید، تهران: طیف نگار.
معمارزاده طهران، غلامرضا؛ مبینی، محمد و گلصنملو، خلیل (1394)، مربیگری: سیر اندیشهها، مفاهیم و نظریهها، تهران: اندیشههای گهربار.
موغلی، علیرضا؛ احمدی، سید علیاکبر؛ آذر، عادل و خدامی، عبدالصمد (1392)، مدل سازمان مربیگرا در صنعت بیمه ایران بر اساس عوامل منابع انسانی، زمینههای کسب و کار و نقش واسطهای فرهنگ مربیگری، پژوهشهای مدیریت عمومی، سال ششم، شماره 21، 25-48.
نصرتی، طاهره؛ غلامزاده، داریوش و مومنی، ماندان (1400)، ارائه الگوی شایستگی مربیگری مدیران، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال سیزدهم، شماره 2، 107-140.
Ali, M., Raza, B., Ali, W., & Imtaiz, N. (2020). Linking Managerial Coaching with Employees’ Innovative Work Behaviors Through Affective Supervisory Commitment: Evidence from Pakistan. International Review of Management and Marketing, 10(4), 11-16. https://doi.org/10.32479/irmm.9715
Athanasopoulou, A., & Dopson, S. (2018). A Systematic Review of Executive Coaching Outcomes: Is It the Journey or the Destination that Matters the Most? The Leadership Quarterly, 29(1), 70-88. https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2017.11.004
Bendickson, J. S., & Chandler, T. D. (2019). Operational Performance: The Mediator Between Human Capital Developmental Programs and Financial Performance. Journal of Business Research, 94, 162-171. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2017.10.049
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1191/1478088706QP063OA
Callaghan, G. (2022). Introducing a Coaching Culture within an Academic Faculty. International Journal of Evidence Based Coaching & Mentoring, 20(1), 83-92. https://doi.org/10.24384/2jqz-yp44
Danaeefard, H., & Babashahi, J. (2021). How Does Human Capital of Public Sector Affect National Wellbeing? Iranian Journal of Management Studies, 14(3), 469-486. https://ijms.ut.ac.ir/article_79124_860fd7bb979ff031cdfee4b3ab2233c3.pdf
De Haan, E. (2019). A Systematic Review of Qualitative Studies in Workplace and Executive Coaching: The Emergence of a Body of Research. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 71(4), 227-248. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/cpb0000144
Eriksen, M., Collins, S., Finocchio, B., & Oakley, J. (2020). Developing Students’ Coaching Ability Through Peer Coaching. Journal of Management Education, 44(1), 9-38. https://doi.org/10.1177%2F1052562919858645
Hakro, A. N., & Mathew, P. (2020). Coaching and Mentoring in Higher Education Institutions: A Case Study In Oman. International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 9(3), 1-53. https://doi.org/10.1108/IJMCE-05-2019-0060
Katelnikov, V. (2010). Coaching Organization, Unlocking the Full Potential of Our People, Your Organizational and Our Self. http://www.1000ventures.com/business_guide/im_coaching_org.html
Kim, S. (2014). Assessing the Influence of Managerial Coaching on Employee Outcomes. Human Resource Development Quarterly, 25(1), 59-85. https://doi.org/10.1002/hrdq.21175
King, N., & Horrocks, C. (2010). Interviews in Qualitative Research, London: Sage.
Kołodziejczak, M. (2015). Coaching Across Organizational Culture. Procedia Economics and Finance, 23, 329-334. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)00491-8
Ladyshewsky, R. K. (2010). The Manager as Coach as a Driver of Organizational Development. Leadership and Organization Development Journal, 31(4), 292-306. https://doi.org/10.1108/01437731011043320
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalist inquiry, Beverly Hills: Sage.
Lyons, P., & Bandura, R. P. (2021). Coaching to Enhance Learning and Reinforce Commitment. International Journal of Evidence Based Coaching & Mentoring, 19(2), 100-114. https://doi.org/10.24384/5tmz-7d51
Marshall, m. k. (2007). The Critical Aspect of Coaching Outcomes. A Dissertation Submitted to the Ph.D. Degree at the Antioch University. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=antioch1160858983
Mathis, R., Jackson, J., Valentine, S., & Meglich, P. (2017). Human Resource Management (Fifteenth), USA: Cengage Learning.
Mayhead, B. (2020). The Emergent Role of the Coaching Manager: An Experience of Working with IPA. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring, S(14), 46-60. https://doi.org/10.24384/ek22-wy47
Moellers, T., Visini, C., & Haldimann, M. (2020). Complementing Open Innovation in Multi Business Firms: Practices for Promoting Knowledge Flows Across Internal Units. Research and Development Management, 50(1), 96-115. https://doi.org/10.1111/radm.12343
Nadeem, I., Garvey, B. (2020). Learning Experiences for Academic Deans: Implications for Leadership Coaching. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring, 18, 133–151. https://doi.org/10.24384/6S7R-Q077
Nieves, J., & Quintana, A. (2018). Human resource practices and innovation in the hotel industry: The mediating role of human capital. Tourism and Hospitality Research, 18(1), 72-83. https://doi.org/10.1177/1467358415624137
Ogunsanya, D. L. (2020). Organizational leadership: Perceptions and Implementation of Managerial Coaching as a Professional Development Tool in the Facilitation of Learning. A Dissertation Submitted to the Ph.D. Degree at the Northcentral University. https://www.proquest.com/openview/2bc1375f00fe492241721d647a767ec3/1?pqorigsite=gscholar&cbl=18750&diss=y
Passmore, J., & Evans-Krimme, R. (2021). The Future of Coaching: A Conceptual Framework for the Coaching Sector From Personal Craft to Scientific Process and the Implications for Practice and Research. Frontiers in Psychology, 12, 715228, 1-15. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.715228
Rosha, A., & Lace, N. (2021). Assessment of the Impact of Coaching on a Company’s Performance: A Review of Methods. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(4), 233, 1-17. https://doi.org/10.3390/joitmc7040233
Shipton, H., Sparrow, P., Budhwar, P., & Brown, A. (2017). HRM and Innovation: Looking Across Levels. Human Resource Management Journal, 27(2), 246-263. https://doi.org/10.1111/1748-8583.12102
Tyson, R. (2018). What Is Excellence In Practice? Empirical Explorations of Vocational Bildung and Practical Wisdom Through Case Narratives. Vocations and Learning, 11(1), 19-44. https://link.springer.com/article/10.1007/s12186-017-9178-7
Vlachopoulos, D. (2021). Organizational Change Management in Higher Education through the Lens of Executive Coaches. Education Sciences, 11(6), 269, 1-15. https://www.mdpi.com/2227-7102/11/6/269
Weinhardt, J. M., & Sitzmann, T. (2019). Revolutionizing Training and Education? Three Questions Regarding Massive Open Online Courses (MOOCs). Human resource management review, 29(2), 218-225. https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2018.06.004
Woo, H. R. (2017). Exploratory Study Examining the Joint Impacts of Mentoring and Managerial Coaching on Organizational Commitment. Journal of Sustainability, 9(2), 181, 1-15. https://doi.org/10.3390/su9020181