احمدیپور، لقمان، کریمی، سیدبهاءالدین؛ عزیزی، رحمان (1396)، شایستگیهای کارکنان در شرکتهای تولیدی، همایش مدیریت و فناوری، 2، 23-54.
الماسی، علیمحمد (1397)، تاریخ آموزش و پرورش اسلام و ایران، تهران: انتشارات امیرکبیر، چاپ نهم.
پناهی، سیدهمعصومه؛ پورکریمی، جواد؛ رمضان، مجید (1397)، ارائه مدل شایستگی حرفهای مدیران پژوهشی در سازمانهای پژوهشمحور، 8 (1)، 23-46.
ثلاثی، محسن (1385)، انسانشناسی فرهنگی، تهران: نی، چاپ دوم.
رجبپور، ابراهیم؛ باباشاهی، جبار (1399)، شناسایی لنگرگاههای مسیر شغلی کارکنان دانشی برمبنای مدل شایستگی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 12 (4): 63-90.
سبحانینژاد، مهدی؛ تژدان، امیررضا (1394)، ارزیابی صلاحیتهای مربیان و استادکاران «آموزش همراه با تولید» در خارج از مرکز کاردانش، فصلنامه پژوهشهای تربیتی، 30، 24-64.
ساکی، رضا (1394)، درسپژوهی، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی، چاپ اول.
شاهپسند، محمدرضا (1387)، تعیین مؤلفههای فرایند توسعه حرفهای مربیان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزی، فصلنامه پژوهش و سازندگی، شماره 81، 131- 139.
شجاعی، سیدسعید، جمالی، غلامرضا؛ منطقی، نیکزاد (1395)، شناسایی عوامل مؤثر بر بهرهوری منابع انسانی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 8 (2): 162-181.
صفری، جلیل؛ مهدیزاده، مهران؛ عزیزی، علیرضا (1394)، طراحی الگوی مبتنیبر معیارهای اساسی جهت گزینش کارکنان شایسته و برآوری عملکرد سازمان، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 7 (4): 141-166.
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخزاده، محمد (1390)، تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی، فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، 5 (2)، 151-198.
گیرشمن، رومن (1395)، ایران از آغاز تا اسلام، ترجمه محمد معین، انتشارات نگاه، چاپ اول.
فتحیواجارگاه، کورش (1393)، آموزش و بهسازی منابع انسانی به کجا ره میسپرد؟ تهران: راز نهان، چاپ اول.
لقمانی شهمیری، مهران؛ حسینی خلیلی، سیدشهابالدین؛ ساداتی، سیدجواد؛ بامتی طوسی، رضا (1394)، بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان، سومین همایش علمی ـ پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، 24-64.
محمدیمهر، مژگان؛ ملکی، حسن؛ عباسپور، عباس؛ خوشدل، علیرضا (1392)، جستاری بر شایستگیهای موردنیاز یادگیری مادامالعمر در دانشجویان پزشکی عمومی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11 (8)، 916-903.
مطهرینژاد، حسین (1396)، جذب منابع انسانی برمبنای شایستگی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 9 (1): 21-49.
محجوب، مینا (1389)، شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه راهبردی استعدادهای مدیریت، همایش مدیریت دانش، 74، 6-75.
مصطفیپور، زهرا (1397)، جانشینپروری مبتنیبر شایستهگزینی، گامی بهسوی تحول سازمانی، سومین کنفرانس بینالمللی علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، تهران، مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه، 45، 59 -73.
معمارزاده، غلامرضا؛ نجفبیگی، رضا؛ عباسزاده، یدالله (1392)، تبیین مدل ارتقای شایستهسالاری و عوامل مرتبط با آن در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همایش مدیریت دانش، 52، 3-55.
موسیپور، نعمتالله؛ احمدی، آمنه (1394)، طراحی کلان برنامه درسی ملی تربیت معلم، انتشارات دانشگاه فرهنگیان، چاپ دوم.
ملکی، حسن (1391)، صلاحیتهای حرفه معلمی، تهران، انتشارات مدرسه، چاپ اول.
منتظری، اشرف؛ غلامی، کلثوم (1395)، نقش کارورزی در توسعه شایستگیهای حرفهای معلمین، همایش کارورزی، دانشگاه فرهنگیان، شماره 5، 26-42.
نامدار، راضیه (1389)، صلاحیتهای حرفهای موردنیاز کارشناسان ارزیابی وزارت جهاد کشاورزی، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 12، 22-31 .
نیکنامی، مصطفی؛ کریمی، فریبا (1388)، صلاحیتهای حرفهای معلمان آموزش عمومی و ارائه چارچوب ادراکی مناسب، نشریه دانش و پژوهش در علوم تربیتی و برنامهریزی درسی، اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان، 21.
Armstrong .D.M. (2006).A WORD Of state of Affairs. Cambridge : Cambridge university press Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology Qualitative research .111-125.
Cerdena, Ernesto Abarquez (2016) Exploration of leadership behaviors when responding to the gap of healthcare rising cost and declining quality, Northcentral University, ProQuest Dissertations Publishing, 2016. 101-343-51.
Deloub, J. S. & Marion, R. (2005). Higher education leadership roles in knowledge processing. The Learning Organization,12 (2), 140-151.(Code9).
Donaldson, J., & Davis, P. (1990). Business ethics? Yes, but what can it do for the bottom line?. Management Decision. 56-85.
Feldman & Morinio.. DR.(2018). Academic Leadership: A practical Guide to Chaining the Department. 2nd Ed. New York: Anker Publishing Company.(Code11).
Geejung.H.Keelee.D, (2020). Service productivity towards a conceptualization of the transformation of inputs into economic results in services. Journal of Business Research, 57, 414-423.
Group, S.(2003) , Labor productivity Growth, Education: Health and Technological progress: A cross- country Analysis, Economic Analysis & policy 40,2:249-253.
Horowitze .W. (2018) Higher education leadership development: an international comparative approach, International Journal of Leadership in Education, DOI: 10.1080/13603124.2019.1623920.(Code60).
Kimmer . p & Lambrechts, W. Verhulst, E. and Rymenams, S. (2017). Professional development of sustainability competences in higher education: the role of empowerment. International Journal of Sustainability in Higher Education, in press.(Code50).psychology, 3(2), 77-101.
Lee, T. S., Kim, D. H., & Lee, D. W. (2011). A competency model for project construction team and project control team. KSCE Journal of Civil Engineering, 15(5), 781-792.
Sundberg H.P and Wallin p (2005) “Icebergs drifting a part – customer strategies affecting systems development and information management” in proceedings of the IADIS, international conference e-society 2005 , Qawra , Malta, pp.619-6
Wijaya Mulya, T., & Sakhiyya, Z. (2020). ‘Leadership is a sacred matter’: women leaders contesting and contextualising neoliberal meritocracy in the Indonesian academia. Gender and Education, 1-16.