بزرگخو، حامد؛ کیماسی، مسعود؛ اسفیدانی، محمدرحیم و ترکستانی، محمدصالح (1397)، شناسایی و اولویتبندی عوامل تأثیرگذار بر برند ملی ایران با رویکرد رفتار شناختی مصرفکننده، دوفصلنامه مطالعات مصرفکننده، (2)5: 83 ـ 110.
رحیمیان، اشرف (1392)، برند کارفرما؛ راهبرد نوین مدیریت سرمایههای انسانی، دوفصلنامه پژوهشهایمدیریتمنابعانسانیدانشگاهجامعامامحسین، س پنجم، ش 2: 150 ـ 127.
طالبزاده شوشتری، لیلا و خادمی اشکذری، ملوک (1397)، مدیریت بهینۀ منابع انسانی نخبه با بررسی نیازها، موانع و مشکلات و راهکارهای پیشنهادی از دیدگاه خود آنها، دوفصلنامهپژوهشهایمدیریتمنابعانسانیدانشگاهجامعامامحسین، سال دهم، شماره 3، پاییز و زمستان: 237 ـ 215.
فیض، داود؛ میرمحمدی، سیدمحمد؛ و ایزدخواه، محمدمهدی (1396)، طراحی و ارائه مدل برندسازی ملی ایران با استفاده از نظریه مبنایی و مدلسازی ساختاری تفسیری، دو فصلنامه راهبردهای بازرگانی، 24 (10): 98 ـ 79.
گلشاهی، بهنام؛ رستگار، عباسعلی؛ فیض، داود و زارعی، عظیم (1397)، معماری فرایند هدایت و بهکارگماری استعدادهای علمی در ایران، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 3 (33): 23 ـ 1.
گلشاهی، بهنام؛ رستگار، عباسعلی؛ فیض، داود و زارعی، عظیم (1397)، معماری الگوی شناسایی استعدادهای برتر در بنیاد ملی نخبگان: روششناسی الگوریتم ترکیبی دستگاههای نرم و نگاشتشناختی، فصلنامه مدیریت صنعتی دانشگاه تهران، 10 (3): 407 ـ 387.
معصومزاده زواره، ابوالفضل؛ شمسی، جعفر؛ و ابراهیمی، ابوالقاسم (1392)، تدوین راهبردهای برندسازی ملی در ایران، فصلنامه چشمانداز مدیریت بازرگانی، 16: 52 ـ 29.
معصومزاده زواره، ابوالفضل و شمسی، جعفر (۱۳۹3)، برندسازی ملی، چاپ دوم، تهران: چاپ و نشر بازرگانی.
معصومزاده زواره، ابوالفضل (۱۳۹4)، راهبردهای برندسازی ملی در توسعه صادرات، چ اول، تهران: چاپ و نشر بازرگانی.
Anholt, S. (2016). Places: Identity, image and reputation. Basingstoke: Springer.
Aronczyk, M. (2013). Branding the nation: The global business of national identity. Oxford University Press.
Deepika, P. &
Ray, S. (2018). Talent management and employee engagement – a meta-analysis of their impact on talent retention,
Industrial and Commercial Training, 50 (4):185-199.
Dinnie, k. (2008). Nation Branding, Concept, issues, practices, Elsevier Ltd, UK.
Dinnie, K. (2015). Nation branding: Concepts, issues, practice. Oxford: Routledge.
Fan, Y. (2006). The globalization of Chinese brands, Marketing Intelligence &Planning, 24:4, 365-379.
Florida, R. (2005). The Flight of the Creative Class – The New global Competition for Talent, Harper Business, New York.
Gupta, S., Foroudi, M. M., Väätänen, J., Gupta, S., & Wright, L. T. (2018). Nations as brands: Cinema's place in the branding role. Journal of Business Research.
Hanna, S., & Rowley, J. (2011). Towards a strategic place brand-management model. Journal of Marketing Management, 27(5-6), pp.458-476.
Hedman, El. (2013). Branding Denmark for Foreign Talent – Towards a Relational Approach to Talent Attraction and Retention, Department of Business Communication, Aarhus University.
Kam, O. Y., & Tse, C. B. (2018). The trend of foreign direct investment movement: Did unintended nation brand of legal-families play an instrumental role?. Journal of Business Research.
Kaneva, N., & Popescu, D. (2011). National identity lite: Nation branding in post-CommunistRomania and Bulgaria. International Journal of Cultural Studies, 14(2), 191-207.
Kavaratzis, M. (2004). From city marketing to city branding: oward a theoretical framework for developing city brands. Place Branding, 1(1), pp.58–73.
Kavaratzis, M., & Ashworth, G. (2008). Place marketing: how did we get here and where are we going?, Journal of Place Management and Development, 1(2), pp. 150-165.
Wu, Li (2015). Relationship building in nation branding: The central role of nation brand commitment Place Branding and Public Diplomacy :1–16.
Moilanen, T., & Rainisto, S. (2009). How to Brand Nations, Cities and Destinations: A Planning Book for Place Branding(1st ed.). Palgrave Macmillan.
Morris, S., Snell, S., & Björkman, I. (2016). An architectural framework for global talent management. Journal of International Business Studies, 47(6), 1-25.
Sparrow, P. R. & Makram, H. (2015). What is the value of talent management? Building value-driven processes within a talent management architecture. Human Resource Management Review, 25(3): 249-263.
Turskis, Z. & Zavadskas, E. K. (2010). A novel method for multiple criteria analysis: grey additive ratio assessment (ARAS-G) method. Informatica, 21(4), 597-610.
Zenker, S. (2009), ”Who’s your target? The creative class as a target group for place branding”, Journal of Place Management and Development, 2(1), Pp. 23-32.