افجهای، علیاکبر و رضایی ابیانه، ندا (1392)، رابطه میان یادگیری سازمانی و آمادگی کارکنان برای تغییر در شرکتهای بیمه، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال بیست و سوم، ش 70، صص 231-247.
جوانمرد، حبیبالله و محمدیان، فاطمه (1388)، شاخصهای مؤثر در سنجش سرمایه انسانی. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال دوم، ش 1، صص 67-86.
حیدری، حامد؛ معمارزاده طهران، غلامرضا و پورصادق، ناصر (1393)، رویکرد برتری سازمان در تعامل با محیط: ارتقای نیروی انسانی برای محیط کار جدید، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال ششم، ش 1، صص 105-128.
خانکا، اس اس (1389)، رفتار سازمانی،شمس مورکانی، غلامرضا، تهران: آییژ.
رحمان سرشت، حسین و مقدم، علیرضا (1386)، نقش مدلهای ذهنی در فرایند تغییر سازمانی، دانش مدیریت، سال 20، ش 78، صص 3-24.
لامزدین، ادوارد و لامزدین، مونیکا (1386). حل خلاق مسئله. ارباب شیرانی، بهروز و نصر آزادانی، بهروز، اصفهان، ارکان دانش.
مقیمی، سیدمحمد؛ قلیپور، آرین و جواهریزاده، ابراهیم (1393)، شناسایی و رتبهبندی شاخصهای کارکنان کلیدی در راستای مدیریت استعدادهای سازمانی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال ششم، ش 3، صص 165-191.
موسی پور، نعمت الله و زهرا جمالی پاقلعه (1384)، مقاومت کارکنان در برابر تغییرات و نقش مدیریت در کاهش آن، ماهنامه روش، ش 94، صص 22-24.
نصیری، موسی (1382)، انگیزش برای تغییر، توسعه مدیریت، ش 48، صص 35-37.
Abrahamson, E. (2000). Change Without Pain, Harvard Business Review, Vol. 78, No. 4, pp. 75-9.
Armenakis, Achilles A, & Arthur G Bedeian (1999). Organisational Change: A Review of Theory and Research in the 1990s. Journal of Management 25, No. 3, pp. 293-315.
Armenakis, Achilles A, & Stanley G Harris (2002). Crafting a Change Message to Create Transformational Readiness. Journal of Organizational Change Management 15, No. 2, pp. 169-183.
Barnett, W. P. and Carroll, G. R. (1995). Modeling Internal Organizational Change, Annual Review of Sociology, Vol. 21 No. 1, pp. 217.
Clayton, P. & Kimbrell, J. (2007). Thinking Preferences as Diagnostic and Learning Tools for ManaGerial Styles and Predictors of Auditor Success, Managerial Finance, Vol. 33 No. 12, pp. 921-934.
Dalton, C. D. & Gottlieb, L. N., (2003). The Concept of Readiness to Change. Journal of Advanced Nursing, Vol. 42, No. 2, pp. 108–117.
Herrman, N. (1996). The Whole Brain Business Book. New York: McGraw-Hill.
Kotter, John P. (1996). Leading Change. Boston: Harvard Business School Press.
Kriegel, Robert, and David Brandt. Mastering Change Handouts. n.d. http://www.billsynnotandassociates.com.au/centre-of-excellence/organisational-change-management-cd/your-readiness-to-change.html.
Lines, R. (2005), The Structure and Function of Attitudes Towards Organizational Change, Human Resource Development Review, Vol. 4 No. 1, pp. 8-32.
Linstone, Harold A. & Ian I Mitroff (1994). The Challenge of the 21st Century. State University of New York Press.
Ornstein, R. (1978). The Split and the Whole Brain, Human Nature, Vol. 1, pp. 76-83.
Rusly, Fariza H. & James L. Corner (2012), Positioning Change Readiness in Knowledge Management Research. Journal of Knowledge Management, Vol. 16, pp. 329-355.
Shah, N. (2011). A study of the Relationship between Organizational Justice and Employee Readiness for Change, Journal of Enterprise Information Management, Vol. 24 No. 3, pp. 224-236.
______________. A Study of the Relationship between Organisational Justice and Employee Readiness for Change. Journal of Enterprise Information Management 24, No. 3, pp. 224-236.
Sperry, R. (1964). The Great Cerebral Commissure, The Scientific American, pp. 42-52.
Weber, Paula S. & James E Weber. Changes in Employee Perceptions During Organizational Change. Leadership & Organization Development Journal 22, No. 6 (2001): 291–300.