احمدی، فضلاله؛ نصیریانی، خدیجه و اباذری، پروانه (1387). تکنیک دلفی: ابزاری در تحقیق، مجلهی ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8 (1)، 175- 185.
استیسی، رالف (1387). تفکر استراتژیک و مدیریت تحول، ترجمهی مصطفی جعفری و مهزیار کاظمی موحد، چ 2، تهران: انتشارات رسا.
اسکات، ریچارد (1389). سازمانها: سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز، ترجمهی حسن میرزایی اهرنجانی، چ 2، تهران: انتشارات سمت.
جعفری، نیلوفر و منتظر، غلامعلی (1387). استفاده از روش دلفی فازی برای تعیین سیاستهای مالیاتی کشور، فصلنامهی پژوهشهای اقتصادی، سال 8، ش اول، صص 91-114.
حاتم پور، فرزانه؛ یارمحمدیان، محمدحسین؛ توکلی، ناهید و شمس، اسداله (1390). شناسایی نیازهای سطوح بلوغ سازمانی براساس مدل بالندگی توانمندی کارکنان، مدیریت اطلاعات سلامت، دورهی 8، ش 6 (پیاپی 22)، صص 754-765.
حنفیزاده، پیام؛ صلاحی پروین، اسماعیل و امیری، مقصود (1389). انتخاب سیستمهای اطلاعاتی در محیطهای غیرقطعی با استفاده از روش هیبریدی، مدرس علوم انسانی- پژوهشهای مدیریت در ایران، دورهی 14، ش 4، صص 49-78.
دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی و آذر، عادل (1388). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، چ 2، تهران: انتشارات صفار.
دانایی فرد، حسن (1389). استراتژیهای نظریهپردازی، تهران: انتشارات سمت.
رحمانسرشت، حسین (1386). تئوریهای سازمان و مدیریت: از نوینگرایی تا پسانوینگرایی، ج 2، تهران: انتشارات دوران.
سنجقی، محمدابراهیم؛ فرهی، علی؛ درودی، حمید و ظهوریان نادلی، ایمان (1393). اثر میانجی تعهد سازمانی بر رابطهی بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد سازمانی، فصلنامهی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال 6، ش 1، صص 1-29.
عبودی، حمید؛ لطفی زنگنه درویش، مصدق و کاظمیان، فرشته (1393). رابطهی فرهنگ سازمانی با توانمندسازی کارکنان، فصلنامهی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال 6، ش 1، صص 223-244.
قلیپور، الهام (1385). مدیریت تغییر اثربخش در پیشبرد طرح تکریم اربابرجوع در بانک تجارت، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی مدیریت و حسابداری.
کریپندورف، کلوس (1378). تحلیل محتوا، ترجمهی هوشنگ نایب، تهران: انتشارات روش.
صادقی، داود (1387).مدلی برای هماهنگی استراتژیهای موضوعات تغییر سازمانی و رابطه آن با عملکرد سازمان با توجه به نقاط مرجع استراتژیک، پایاننامهی دکتری دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی مدیریت و حسابداری.
صمدی، عباس (1382). ارایهی مدل مناسب تحول اداری در سازمانهای دولتی ایران، پایاننامهی دکتری دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکدهی مدیریت و حسابداری.
صنایعی، علی؛ قاضی فرد، امیر مهدی و سبحان منش، فریبرز (1390). عوامل مؤثر بر توسعهی فناوری شناسایی از طریق فرکانس رادیویی (RFID) در مدیریت زنجیرهی تأمین الکترونیکی، مجلهی علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال اول، ش اول، صص 41-70.
طالبی، ابوتراب و خوشبین، یوسف (1392). مسئولیتپذیری اجتماعی جوانان، فصلنامهی علمی- پژوهشی علوم اجتماعی، ش 59، صص 207- 240.
لطیفی، فریبا (1384). فرهنگ سازمانهای ایرانی،
سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت، 29 آذر تا 1 دی ماه 1384،
www.irimc.com .
هولستی، ار (1373). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، ترجمهی نادر سالار زاده امیری، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
هومن، حیدرعلی (1389). راهنمای عملی پژوهش کیفی، چ 2، تهران: انتشارات سمت.
Anderson, D. & Ackerman, L. (2001). Beyond Change Management, Jossey-Bass/Pfeiffer, 1st Edition.
Armenakis A. & Bedeian A., (1999). Organizational Change: A Review of Theory and Research in the 1990s, Journal of Management, Vol. 25, No. 3, 293-315.
Boyer M. & Robert J. (2006). Organizational Inertia and Dynamic Incentives, Journal of Economic & Organization, Vol. 59, 324-348.
Burke, W.; (2008). Organization Change: Theory and Practice. Thousand Oaks, CA: Sage.
Cameron, K. S., & Quinn, R. E. (1999). An Introduction to Changing Organizational Culture. In K. S. Cameron & R. E. Quinn, Diagnosing and Changing Organizational Culture (pp. 1-17). Reading, MA: Addison-Wesley.
Champy, J. (1995). Reengineering: A Light that Failed. Across the Board, 32(3), 27-31.
Cummings, T. G., & Worley, C. G. (2001). Organization Development and Change, 7th ed., Cincinnati, OH: South- Western Collage Publishing.
Damanpour, F. (1991). Organizational Innovation: A Meta-Analysis of Effects of Determinants and Moderators. Academy of Management Journal, 34: 555–590.
Devos G.; Buelens M; Bouckenooghe D. (2007). Contributing to Content, Context and Process to Understanding Openness to Organizational Change, The Journal of Social Psycology, 147 (6): 607- 629.
De Wit B. & Meyer R. (2010). Strategy: Process, Content, Context; An International Perspective, (4th ed.). Cincinnati, OH: South-Western Publishing.
Erturk A. (2008). A Trust-Based Approach to Promote Employees’ Openness to Organizational Change in Turkey, International Journal of Manpower, 29 (5), 462- 483.
Haringa, D. (2009), Can Organizational Change be Sustained? A Qualitative Study of Embedding Organizational Change Within the Context of Public Service, Published PhD. Thesis, Capella University.
Hempel P.S. & Martinsons M.G., (2009). Developing International Organizational Change Theory Using Cases from China, Human Relations, Vol. 62, pp 459- 502.
Hertog F.D.; Iterson A.V. & Mari C. (2010), Does HRM Really Matter in Bringing about Strategic Change? Comparative Action Research in Ten Euroupean Steel Firms, European Management Journal, 28, 14-24.
Huberman, A. M., & Miles, M. B. (2002). The Qualitative Researcher's Companion. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Kotter, J. P. (1998). Leading Change: Why Transformation Efforts Fail. In Harvard Business Review on Change(pp. 1-21). Boston, MA: Harvard Business Press.
Kotter John & Schlesinger Leonard, (2008). Choosing Strategies for Change, Best of Harvard Business Review, July- August.
Landeta J. (2006). Current Validity of the Delphi Method in Social Sciences; Technological Forecasting and Social Change, 73 (5); 467-82.
Lau, C.M. & Ngo, H.Y. (2001). Organization Development and Firm Performance: A Comparison of Multinational and Local Firms. Journal of International Business Studies, 32, 95–114.
Pettigrew, A. & Whipp, R. (1992). Managing Change for Competitive Success, Human Resource Management Journal, Oxford: Blackwell., Vol. 2, No. 3, pp. 45-102.
Rahschulte T. (2007), Understanding how to Change: An Inductive Determination of how Agents of State Government Plan, Lead and Sustain Change, Published PhD Thesis, Regent University.
Roy T.K. & Garai A. (2012). Intuitionistic Fuzzy Delphi Method: More Realistic and Interactive Forecasting Tool, Notes on Intuitionistic Fuzzy Sets, Vol. 18, No. 2, 37-50.
Scott, W. (1955). Reliability of Content Analysis: The Case of Nominal Scale Coding. Public Opinion Quarterly, 19(3), 321-325.
Sharif, M. & Scandura T. (2014). Do Perceptions of Ethical Conduct Matter During Organizational Change. Journal of Business Ethics, In Press.
Sorensen O., Hasle P. & Pejtersen J., (2011). Trust Relations in Management of Change, Scandinavian Journal of Management, 27, 405-417.
Smith P. & Dugan S. (1996). National Culture and the Values of Organizational Employees, Journal of Cross-Cultural Psychology, 27 (2), 231-262.
Thomas R. & Hardy C. (2011). Reframing Resistance to Organizational Change, Scandinavian Journal of Management, 27, 322- 331.
Walker J., Armenakis A. & Bernertn J. (2007), Factors Influencing Organizational change Efforts, Journal of Organizational Change Management, Vol. 20, No. 6, pp. 761-773.