جعفرنژاد، احمد و شهایی، بهنام (1386). مقدمهای بر چابکی سازمانی و تولید چابک، تهران: مؤسسهی کتاب مهربان نشر.
حسینی سرخوش، مهدی (1389). چارچوب مفهومی تأثیر رهبری تحولآفرین بر فرهنگ سازمانی، دوماهنامهی توسعهی انسانی پلیس، سال 7، ش 30، مرداد و شهریور.
حمیدی، ناصر؛ حسنپور، اکبر و کیانی، مجتبی (1388). نقش مدیریت منابع انسانی در چابکی سازمانی،مجلهی مدیریت صنعتی، دانشکدهی علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، سال 4، ش 8.
خدامی، سهیلا؛ خداداد حسینی، حمید؛ مشبکی، اصغر و آذر، عادل (1391). طراحی مدل چابکی مشتری با رویکرد قابلیتهای پویایی سازمانی: بررسی نقش شایستگی IT، هوشیاری کارآفرینانه و زیرکی بازار، فصلنامهی علمی و پژوهشی پژوهشهای بازاریابی نوین، ش اول، سال 2، صص 1-24.
خسروی، ابوالفضل؛ ابطحی، حسین؛ احمدی، رضا و سلیمی، حسین (1391). شناسایی عوامل توانمندساز چابکی نیروی انسانی به روش دلفی در صنایع الکترونیک، بهبود مدیریت. سال 6، ش 4، صص 129-153.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی و آذر، عادل (1387). روششناسی پژوهش کمّی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار.
داوری، علی و رضازاده، آرش (1392). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS، نمونهسازی معادلات ساختاری- نرمافزار، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
رحمانی، گیتی (1390). بررسی رابطهای بین پذیرش فناوری اطلاعات و چابکی سازمانی از دیدگاه مدیران ارشد سازمانهای دولتی (نهادهای عمومی) در استان همدان، پایانامهی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، گرایش مدیریت راهبردی، دانشگاه سنندج.
سنجقی، محمدابراهیم؛ فرهی بوزنجانی، برزو و حسینی سرخوش، مهدی (1390). تأثیر رهبری تحولآفرین بر فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی در یک سازمان دفاعی، فصلنامهیراهبرد دفاعی، سال 9، ش 32.
حسینی سرخوش، مهدی؛ فرهی بوزنجانی، برزو و سنجقی، محمدابراهیم (1389)، اثرمیانجیگری فرهنگ سازمانی بر رابطهی بین رهبری تحولآفرین و تعهدسازمانی، فصلنامهی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال 2، ش 1 (شماره پیاپی 5)، صص 87-105.
قاسمی، شهریار (1388).شناسایی و تجزیهوتحلیل عوامل مؤثر بر چابکی کارکنان بانک ملی شهرستان سنندج، بهراهنمایی: منصور خاکسار، دانشگاه سنندج (کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی).
مومنی، منصور و قیومی، علی (1390). تحلیلهای آماری با استفاده از spss، تهران: انتشارات گنج شایگان.
Bass, B. M. & Riggio, R. E. (2006). Transformational Leadership, Mahwah, NewJersey, Lawrence Erlbaum Associates. Journal of Business Research, Vol. 60, No. 4.
Bass, B. M. (1985).Leadership and Performance Beyond Expectations; New York :Free press. BennisW, Nanus B.; Leaders; New York: Harper & Row, 1985.
Bass, B. M. & Avolio, B. (1995). The Multifactor Leadership Questionnaire. Palo Alto, CA: ConsultingPsychologists Press. Center forAdvanced Human Resource Studies, NY, 35.
Breu, K. & Hemingway, C.J. & Strathern, M.(2002). Workforce Agility: The New Employee Strategy for the Knowledge Economy. Jornal of Information Technology. Vol. 17. 21-31.
Dove, R., (2001). Response Ability: The Language, Structure, and Culture of the Agile Enterprise. Wiley, New York. Vol. 17. 34-42.
Dyer, L. & Shafer, R. A. (1998).From Human Resource Strategy to Agility. Center for Advanced Human Resource Student.Ithaca, NY.
______________________ )2003(. Dynamic Organizations: Achieving Marketplace and Organizational Agility with People. Center forAdvanced Human Resource Studies, NY, 39.
Goldman, Steven, Nagel, Roger, & Preiss, Kenneth (1995). Agile Competitorsand Virtual Organizations, New York:Van Nosteand Reinhold.
Gouillart, Francis & Kelly, James (1995). Transforming the Organization, New York: McGraw- Hill.
Gumusluoglu, L. & Ilsev, A. (2009). Transformational Leadership, Creativity, and Organizational Innovation, Journal of Business Research, Vol. 62, No. 4.
Hamel, Gary & Prahal, C.K. (1994). Competing for the Future. Harward Bussiness Review, Julay-August, 12-18.
Johnsen, EJ., Johnsen Bjurn, H.B., Paul, T. & Odd Arne Nissestad. (2008), Growing Transformational Leaders: Exploring the Role of Personality Hardiness, Leadership & Organization Development Journal, Vol. 29, No. 1, 4-23.
Kathuria, R. & Partovi, F.Y.) 1999(. Work Force Management Practices Formanufacturing Flexibility. Journal of Operations Management 18 (1), 21–39.
Plonka, F.S. (1997). Developing a Lean and Agile Workforce. Human factors and Ergonomics in Manufacturing 7 (1), 11-20.
Poper, M., Mayseless, O. & Castelnovo, O. (2000). Transformational Leadership and Attachment, Leadership Quarterly, Vol. 11, No. 2.
RosIntan Safinas Munir, Ramlee Abdul Rahman & Ariff Md. Ab. Malik (2012). Relationship between Transformational Leadership and Employees Job Satisfaction Among the Academic Staff. Social and Behavioral Sciences 65. 885 – 890.
Sharifi, H. & Zhang, Z. )2001(. Agile Manufacturing in Practice-Applicationof a Methodology. International Journal of Operations and Production Management 21 (5–6), 772–794.
________________________ )1999(. A Methodology for Achieving Agility Inmanufacturing Organisations: An introduction. International Journalof Production Economics 62 (1–2), 7–22.
Sherehiy, B; Karwowski, W & Layer, J. (2007). A Review of Enterprise Agility: Concepts, Framework, and Attributes. International Journal of Industrial Ergonomics 37, 455-460.
Sung-gun Kim, Joongwha Kim. (2014). Integration Strategy, Transformational Leadership andOrganozational Commitment in Korea’s Coorporate Split – offs. Social and Behavioral Sciences 109. 1353 – 1364.
Yusuf, Y., Sarhadi, M. & Gunasekaran, A. )1999(. Agile Manufacturing: Thedrivers, Concepts and Attributes. International Journal of Production Economics 62 (1–2), 33–43.