رابطه‌ی مهارت‌های ارتباطی کارکنان با رضایت مشتریان

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نویسندگان

دانشگاه

چکیده

مهارت‌های ارتباطی در سطوح مختلف سازمان از آن جهت اهمیت دارد که تنها ازطریق ارتباطات است که ما می‌توانیم اطلاعات مورد نیاز را در جهت تصمیم‌گیری‌های موفق برای سازمان خود فراهم کنیم. این مقاله، به‌دنبال آن است که رابطه‌ی مهارت‌های ارتباطی کارکنان با رضایت مشتریان را در نمایندگی‌های مجاز شرکت ایران‌خودرو تهران مورد بررسی قرار دهد. روش تحقیق «همبستگی» بوده و از یک نمونه‌ی 211 نفری از کارکنان بخش فروش نمایندگی‌های مجاز شرکت و مشتریان‌شان برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است. داده‌های جمع‌آوری‌شده، ازطریق رگرسیون همزمان تحلیل شده است. نتایج نشان داد که به‌طور کلی وجود مهارت ارتباطی مناسب کارکنان با رضایت مشتریان آنها رابطه‌ای مثبت داشته است؛ همچنین، یافته‌های دقیق‌تر نشان دادند که مهارت‌های کلامی کارکنان عامل پیش‌بینی‌کننده‌ی قوی‌تری برای رضایت مشتریان بوده است.
 

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Relationship between Communicative Skills of the Employees and Customer Satisfaction

نویسندگان [English]

  • farzaneh mazinani
  • manuchehr kamkar
  • gholamreza monshei
چکیده [English]

Communicational skills at organizational level are important because information can only be obtained through communication for successful decision making in organizations. This research is intended to investigate the relationship between communicational skills and customer satisfaction in the Irankhodro sales offices in Tehran. This is a correlation research for which a sample containing 211 employees from the sales offices and the customers was established for data collection. The data was analyzed through simultaneous regression. The results indicated that proper communication skills of the employees are generally related to the satisfaction of customers. The findings also indicated that verbal skills of the employees can highly predict customers satisfaction

کلیدواژه‌ها [English]

  • Communicative skills
  • Verbal Skills
  • Listening Skills
  • Feedback Skills
  • Customers Satisfaction