ازغندی، سید علیرضا (1376)، نخبگان سیاسی بین دو انقلاب، تهران: نشر قومس.
افروز، غلامعلی (1365)، دانشآموزان تیزهوش و خلاق، پیوند، 88: 287- 299.
آراسته، حمیدرضا و محمودی راد، مریم (1382)، شناسایی، ویژگیها و رشد نخبگان، رهیافت، 34: 12-5.
بختیار نصرآبادی، حسن علی و نوروزی، رضا علی (1385)، بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان نخبة دانشگاه اصفهان از مؤلفههای آموزشی، مجلۀ روانشناسی، 10 (2): 247-233.
پیرحاجی، لیلا (1387)، بنیاد پیشبرد علم کویت، رهیافت، 43: 83- 87.
جانعلیزاده چوببستنی، حیدر؛ علیوردینیا، اکبر و پورقاضی، شیوا (1393)، بررسی جامعهشناختی تمایل به برونکوچی نخبگان علمی، راهبرد فرهنگ، 25: 154 – 178.
رفاهی، ژاله (1380)، بررسی برخی از ویژگیهای دانشآموزان تیزهوش در مدارس شیراز، خلاصه مقالات اولین همایش ملی استعدادهای درخشان، 47.
ساریخانی، حسن و عزیزیان، سعید (1388)، انجمن پیشبرد علم ژاپن، رهیافت، 44: 69-74.
شاکرینیا، ایرج (1388)، رابطة هویت دینی، نگرش مذهبی و سرسختی روانشناسی با سلامت روان در نخبگان بسیجی، مجله علوم انسانی دانشگاه امام حسین(ع)، تعلیم وتربیت اسلامی (9). 17(78): 74-53.
شاهآبادی، ابوالفضل؛ سپهردوست، حمید و جامهبزرگی، آمنه (1391)، تأثیر حمایت از حقوق مالکیت فکری بر مهاجرت نخبگان از کشورهای منتخب درحالتوسعه و توسعهیافته، سیاست علم و فناوری، 17: 98 ـ 87.
شکروی، سمیه و شکروی، عباس (1386)، بنیاد نوآوری کانادا، رهیافت، : 62- 67.
طالبی زیدی، عباس علی و رضایی، جمشید (1388)، بررسی علل مهاجرت نخبگان دانشگاهی از مازندران طی سالهای 1370- 1380، (پژوهشگر) فصلنامه مدیریت، 6(16): 65-59.
قاضینوری، سید سروش؛ روشنی، سعید و رجبزاده، مهسا (1395)، الزامات طراحی و راهاندازی شبکهی اجتماعی مجازی اختصاصی برای نخبگان ایرانی، مطالعات فرهنگ ارتباطات، 17(36): 145-173.
مقیمی، سید محمد؛ قلیپور، آرین و جواهریزاده، ابراهیم (1393)، شناسایی و رتبهبندی شاخصهای کارکنان کلیدی در راستای مدیریت استعدادهای سازمانی، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 17: 165-191.
ملکیان بهابادی، محسن؛ محسنی ذنوزی، هاشم و کشاورز، محسن (1388)، کمالگرایی و عزتنفس در نخبگان علمی، ورزشی و افراد غیر نخب، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 41: 147-127.
ممیزی، مهدیه؛ مظلومی، سید سعید، امینیپور، محمدرضا و ممیزی، محمد (1391)، مشکلات آموزشی دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1389، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(1): 66-55.
منتظر، غلامعلی؛ ناظمی، امیر و موسوینسب، محسن (1391)، پیامدهای بازاندیشی در مفهوم نخبگی، سیاست علم و فناوری، 18: 26 ـ 17.
موسویراد، سید حامد و قدسیان، حسین (1394)، تحلیل مهاجرت نخبگان و تأثیر سیاستهای بازدارنده با استفاده از پویاییهای سیستم، پژوهشهای مدیریت راهبردی، 21(59): 37-63.
میرترابی، سعید و خاوری، سعید (1393)، علل مهاجرت نخبگان از ایران از منظر اقتصاد سیاسی بینالملل (با تأکید بر دهۀ 1380)، تحقیقات سیاسی و بینالمللی، 19: 199-233.
Carrington, W. & Detragiache, E. (1999). International Migration and the Brain Drain. Social, Political and Economic Studies, 24, 163-171.
Chen, P. Y. & Spector, P. E. (1992). Relationships of work Stressors with aggression. Occupational and Organizational Psychology, 65, 177-184.
Corbin, Y. & Strauss, A. (1990). Grounded Theory Research: Procedures, Canons and Evaluative Criteria. Qualitative Sociology, 13, 3-21.
Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2011). Desining and Conducting Mixed Method Research. SAGE Publication.
Hirsch, E. (1994). Improving the managenal effectiveness of higher education institutions, UNAM, IIEP, Paris.
Mayrath, M. C. (2008). Attributions of Productive Authors in Educational. Educational Psychology Review, 20(1), 41–56. DOI 10.1007/s10648-007-9059-y
Morse, J. M. & Richards, L. (2002). Read me first for a user’s guide to qualitative methods. London: Sage.
Stottok, B., Bergaus, M. & Gorra, A. (2011). Colour Coding: An Alternative to Analyse Empirical Data via Grounded Theory. Proceedings of the European Conference on Research Methods for B; 472-473.
Streubert, H. J. & Carpenter, D. R. (2006). Qualitative Research in Nursing: Advancing the Humanistic imperative (Nursing Research).Lippincott Williams & Wilkins.
World Bank (2016). Migration and Remittances Factbook (3rd edition). advance edition. Available online at http://siteresources.worldbank.org/INTPROSPECTS/Resources/334934-1199807908806/4549025-1450455807487/Factbookpart1.pdf.