آتشپور، سیدحمید و امیری، ساناز (1378)، چگونه میتوان در محیط کار از تعلل ورزیدن جلوگیری کرد، مجله فولاد، 42: 41- 36.
آقاتهرانی، مرتضی (1383)، اهمالکاری؛ بررسی علل و راهکارهای درمان، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، قم.
آلیس، آلبرت و جیمزنال، ویلیام (1382)، روانشناسی اهمالکاری غلبه بر تعللورزیدن، ترجمه محمدعلی فرجاد، تهران:انتشارات رشد.
ارجمندنیا، علیاکبر (1388)، تأملی در پدیده تنبلی اجتماعی، پژوهشنامه ویژه اخلاق و جهانیشدن، مرکز تحقیقات استراتژیک، شماره 48: 54-37.
بخیت، معصومه؛ عباسی، همایون؛ عیدی، حسین و عیدیپور، کامران (1394)، پیشبینی بیتفاوتی سازمانی کارکنان از طریق هوش راهبردی مدیران، فصلنامه رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، دوره 3، شماره9: 81-71.
بدرافشان مقدم، مجتبی و باقرزاده، داود (1383)، دلایل کارکنان برای طفرهرفتن از کار و راههای پیشگیری و مقابله با آن، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال اول، شماره 2: 22-1.
جوادی یگانه، محمدرضا (1388)، تنبلی اجتماعی، علل و پیامدهای آن، پژوهشی برای دبیرخانهشورای عالی.
جوادی یگانه، محمدرضا و فولادیان، مجید (1391)، تنبلی اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن، مجله جامعهشناسی ایران، دوره دوازدهم، شماره 4: 137-109.
دامغانیان، حسین؛ موسوی داودی، سیدمهدی و فرتاش، کیارش (1394)، بررسی رابطه عدالت سازمانی و تنبلی اجتماعی، فصلنامه مدیریت فرهنگسازمانی، دوره 13، شماره 1: 133-115.
رستگارینیا، ژیلا (1391)، کارکنان نامرئی: اصلاح و تربیت، تهران، انتشارات نور علم.
ساکیزاده، عصمتالله (1393)، بررسی علل و عوامل ترک کار نامرئی کارکنان، ماهنامه نگاه توسعه، شماره 45 :20-19.
سپهوند، رضا و محمدیاری، زهره (1394)، شناسایی ذهنیت افراد نسبت به تنبلی سازمانی با استفاده از روش کیو، فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، سال چهارم، شماره3: 30-1.
شاهرضائی، مرضیه (1393)، بررسی تنبلی در سازمانها، دوماهنامه پیام دریا، سال 52 شماره 222.
شکری، پروین (1388)، تحلیل مفهوم کمکاری و عوامل آن از دیدگاه قران و روایات، انتشارات دانشگاه تهران، دانشکده الهیات و معارف اسلامی.
شول، صدیقه (1392)، واکاوی علل کمکاری کارکنان در سازمانهای دولتی ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
صالح اردستانی، عباس و سیدنقوی، میرعلی (1395)، تبیین رابطه فلاتزدگی شغلی با بیتفاوتی سازمانی و تمایل خروج از خدمت کارکنان، فصلنامه پژوهشهای مدیریت عمومی، سال نهم، شماره 31: 160-145.
صفارینیا، مجید و امیرخانی رازلیقی، زهرا (1392)، تحلیل مسیر ارتباط اهمالکاری سازمانی با برانگیختگی شناختی و فرسودگی شغلی کارکنان ادارههای دولتی استان تهران، مجله پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، دوره 2، شماره4: 131-111.
فولادیان، مجید؛ جوادی یگانه، محمدرضا و فاطمی امین، زینب (1390)، بررسی تطبیقی شاخص تنبلی در ایران و کشورهای جهان و برخی راهحلها، مجله راهبرد فرهنگ، شماره 12 و 13 :111-134.
فیض، داود؛ شرفی، وحید و شول، حسین (1395)، رابطه بین منزلت شغلی و زیرکاردرروی: بررسی نقش بیتفاوتی سازمانی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، دوره ششم، شماره 3: 128-107.
کرمانی، بهناز (1388)، نقش کارکنان نامرئی در استفاده مناسب از منابع بخش سلامت، هفتمین همایشسالانه دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی سراسر کشور علوم پزشکی کرمان: 127-112.
کشاورز حداد، غلامرضا و محیط، صادق (1391)، پدیده دوشغلهبودن در بازار کار مناطق شهری ایران، کاربردی از مدلهای انتخاب مضاعف در دادههای پانل فردی، مجله تحقیقات اقتصادی، دوره 47،: 108-85.
کمالی، یحیی (1393)، بررسی نقش ارزیابی عملکرد کارکنان در تحقق شایستهسالاری در سازمان، فصلنامه منابع انسانی ناجا، سال نهم، شماره 37،: 76-49.
Borman WC, White LA , Pulakos EB,Oppler SH. (1991).”Models of supervisory job performance rating. Journal of Applid Psychology,76,863-872.
Cho, Y. J., & Sai, N. (2013). Does organizational justice matter in the federal workplace? Review of Public Personnel Administration, 33, 227-251.
Hipp, L,. & Christopher J. Anderson. (2015). Laziness or liberation? Labor market policies and workers’ attitudes toward employment flexibility, International journal of social welfare. 26 (4):287-296.
Jemielniak, D. (2007). Managers as lazy, stupid careerists? Journal of Organizational Change Management,Vol. 20 No. 4, pp. 491-508.
Kim, Marlene (1998). The working poor: lousy jobs or lazy workers? Journal Of Economic Issues, 32 (1):63-83.
Krats, P., & Brown, T. C. (2013). Unionised employee’s reactions to the introduction of a goalbased performance appraisal system. Human Resource Management Journal, 23, 396-412.
Kumari, G., & Pandey, K. M. (2011). Analysis of an Individual’s Behaviour in Work Environment for a Better Output, International Journal of Innovation, Management and Technology, Vol. 2, No. 2. pp. 324-331.
Verton D. (2000):”Employers ok with e-surfung “:computerword 34 :16
Vincent, K. (2013). The Pursuit of Laziness: An Idle Interpretation of the Enlightenment, The European Legacy: Toward New Paradigms, 18:4, 531-532, DOI: 10.1080/10848770.2013.791467.
Viswesvaren C, Ones DS. (2000).” Perspectives on models of job performance. International Journal of Selection and Assessment, 8, 216–226.
Ziapour, A., & Zokaei, A., & Haydar Pour, B. (2015). Association between Personal ity Traits and Social Laziness (Case Study: Staff of Kermanshah University of Medical Sciences in 2014), Technical Journal of Engineering and Applied Sciences, 2015-5-1/49-54.