بازرگان، عباس (1374)، ارزیابی درونی دانشگاهی و کاربرد آن در بهبود مستمر کیفیت آموزش عالی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 3 و 4: 46 ـ 49.
باقری کراچی، امین؛ عباسپور، عباس؛ آقازاده، احمد؛ رحیمیان، حمید و مهرگان، محمدرضا (1392)، میزان کاربست مؤلفههای چابکی سازمان در دانشگاهها، دوماهنامۀ راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، شماره 7 : 26 ـ 31.
باقری کراچی، امین و عباسپور، عباس (1391)، چابکی: رهیافتی نوآورانه در مدیریت دانشگاهها، فصلنامه علمی ـ پژوهشی نوآوری و ارزشآفرینی، شماره 1: 61 ـ 71.
تاجی، زهرا و بردبار، غلامرضا (1394)، بررسی رابطه رهبری تحولآفرین و چابکی منابع انسانی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سال هفتم، شماره 2، تابستان 1394: 153 ـ 177.
تنعمی، محمدمهدی (1391)، مدیریت دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی شناخت و اجرای کیفیت فراگیر، تهران: سمت.
حیدری، مرتضی؛ سیادت، سیدعلی؛ هویدا، رضا و شاهین، آرش (1393)، رابطه توانمندسازهای تعالی سازمانی و قابلیتهای چابکی سازمانی در دانشگاههای دولتی شهر اصفهان، فصلنامه علمی ـ پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، شماره 1: 21 ـ 37.
زارعی متین، حسن؛ احمدی زهرانی، مریم؛ امینی، علیرضا و نیکمرام، سحر (1394)، بررسی تأثیر رفتار رهبری اخلاقی بر آوای کارکنان، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سال هفتم، شماره 4، زمستان 1394: 167 ـ 190.
سیدجوادین ، سیدرضا (1393)، مبانی مدیریت منابع انسانی، تهران: نگاه دانش.
طاهرپور، فاطمه؛ رجاییپور، سعید و شهبازی، زهرا (1388)، بررسی ساختار سازمانی مراکز تربیت معلم و دانشگاههای دولتی استان اصفهان، چشمانداز مدیریت، دوره 8، شماره 30: 161 ـ 180.
طبرسا، غلامعلی؛ شریفی، صدیقه و حسینی، سیداحمد (1395)، بررسی تأثیر سواد اطلاعاتی کارکنان بر چابکی سازمان، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سال هشتم، شماره 2 (شماره پیاپی 24)، تابستان 1395: 113 ـ 136.
عباسپور، عباس؛ آقازاده، احمد و باقری کراچی، امین (1391)، طراحی الگوی مطلوب دستیابی به چابکی سازمانی در دانشگاهها، فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، شماره 69: 117 ـ 217.
فیضالاسلام اصفهانی، علینقی (1365)، ترجمه و شرح نهجالبلاغه، تهران: چاپخانه سپهر.
قربانیپور، حمید؛ زمانی، غلامحسین و عزیزی خالخیلی، طاهر (1390)، مهارتهای موردنیاز برای موفقیت شغلی دانشآموختگان کشاورزی از دیدگاه اعضای هیئتعلمی، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، دوره 29، شماره 2 ، 125 ـ 116.
کردنائیج، اسدالله؛ مقیمی، سیدمحمد؛ قناتی، سوسن و یزدانی، حمیدرضا (1388)، بررسی رابطه بین عناصر ساختار سازمانی و فرهنگ کارآفرینانه در دانشگاه تهران، نشریه مدیریت دولتی، دوره 1، شماره 3: 119 ـ 134.
کرمی، مهتاب (1386)، کاربرد ابزارهای تحلیلگر دادهکاوی و متنکاوی در چابکی سازمانهای مراقبت بهداشتی و درمانی، فصلنامه علمی ـ پژوهشی سلامت، شماره 30: 15 ـ 21.
مقیمی، محمد (1380)، سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی، انتشارات ترمه، صفحات: 285 ـ 284.
نقوی، سیدعلی؛ آذر، عادل و اسعدی، میرمحمد (1394)، اولویتبندی عوامل توانمندساز چابکی سازمان در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی یزد،فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی،دوره 21، شماره 1: 61 ـ 81.
Artteta B. Giachetti.(2004), A measure of agility as The Complexity of the enterprise system. Journal of robotics and Computer integrated manufacturing, 20:495-503
Ashrafi., N., Xu,P., Mathiyalakan,S.(2005), A framework for implementing business agility through knowledge management systems. In : Seventh IEEE International Conference on E-Commerce Technology Workshops, Munich, Germany
Caligiuri, Paula, (2013), Developing culturally agile global business leaders ,Elsevier, vol:42, Issue: 3, page: 175-182, Issn: 0090-2616
Chermers, Martin M. (1985), The Social, Organizational and Cultural Context of Effective Leadership, in Barbara Kellerman “ Ed, Leadership : Multidisciplinary Perspective, Englewood Cliffs, N. J., Prentice-Hall, pp. 91-112.
Covin, T. J., Kolenko, T. A., Sightler, K.W., & Tudor, R. K. (1997), Leadership style and post-acquisition satisfaction. Journal of Management Development, 16, 22−33
Dove, R.(1999), Knowledge management, response ability, and the agile enterprise. Journal of Knowledge Management.3 (1), 18˚35.
Ebrahimpour, H. Salarifar, M. and Asiaei, A. (2012), The Relationship between AgilityCapabilities and Organizational Performance: a Case Study among Home Appliance Factories in Iran. European Journal of Business and Management. 4:17, pp:186-195.
Fiedler, Fred. E (1967), ATheory of Leadership Effectivenes, Mc Graw-Hill, New York, P.147.
Glaser, B. G., & Hon. (2005), Staying open: the use of theoretical codes in GT. The Grounded Theory Review, 5(1), 1-20 .
Glaser, B.G. (1998), Doing grounded theory: Issues and discussions.Mill Valley, CA: SociologyPress.
Glaser, Barney G & Strauss, Anselm L., (1996), The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research, Chicago, Aldine Publishing Company
Glaser,B,G,.(1992), Basic of Grounded Theory Analysis.Mill Valley,CA:Sociology Press.
Goldman,S,L,Nagel,R,N and Preiss,K.(1995), Agile competitors and virtual organization: strategy for enriching the customer, van nostrand,Reinhold, New York,NY.
Grebennikov, L., Skains,I,(2009), Gender and higher education experience: A case study Higher Education Research & Development, Higher Education Research & Development28(1),71-84.
Hersey,Paul & Blanchard, Kenneth & Dewey, Johnson (2001), Management of Organization Behavior: Leading Human Resources, 8th ed, Prentice Hall.
Joiner,Bill, (2006), ChangeWise, Leadership Agility: From Expert to Catalyst, © ChangeWise 01.28.11 www.changewise,biz bj@changewise.biz With minor alterations this white paper was published in The OD Practitioner, vol. 38, no. 3
Kouzes, J.M. & Posner, B.Z. (1995), The leadership challenge: How to keep getting extraordinary things done in organizations. San Francisco: Jossey-Bass.
Kumar, A., Motwani, J.A.(1995), Methodology for assessing time based competitive advantage of manufacturing firms. International Journal of Operations and Production Management 15 (2), 36-53.
Kvale, Steinar.(1996), Interviews:An Introduction to Qualitative Research Interviewing, Thousand Oaks, Calif. : Sage Publications
Naylor,J,B,Naim,M,M and Berry,D. (1999), Leagility: Interfacing the lean and agile manufacturing paradigm in the total supply chain, International journal of production economics, 62,107-118.
Parker,David W,
Holesgrove,Melanie , Pathak,Raghhuvar, (2015), Improving productivity with self-organised teams and agile leadership",
International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 64 Issue: 1, pp.112-128,
https://doi.org/10.1108/IJPPM-10-2013-0178
Peng Xu, Yide Shen, (2015), Leading Agile Teams: An Exploratory Study of Leadership Styles in Agile Software Development,Twenty-first Americas Conference on Information Systems, Puerto Rico
Pounder,James.S. (2001), New Leadership and University Organizational Effectiveness exploring the Relationship, Leadership & Organization Development Journal ,22(6), pp. 281-290.
Ramsden,Paul, (2000),Learning to lead in Higher Education. Routledge,11 New Fetter Lane, London EC4P4EE,P.9.
Raschke, R.;David, J.S. (2005), Business process agility. In: Proceedings of the 11th Americas Conference on Information Systems, Omaha, NE, USA, August, pp. 355-360.
Rothwell,W.J.,Prescott,R.K,and Tylor, M.W. (2008), Human Resource transformation: Demonstrating strategic Leadership in the face of future trends, First Edition, First printing, Davies-Black Publishing.
Sharifi, H. & Zhang, Z. (1999), Amethodology for achieving agility inmanufacturing organizations: anintroduction. International Journal of Production Economics, 62(1/2).
Yaverbaum,E. (2004), Leadership Secrets of the worlds Most Successful CEOs, Dearborn Financial Publishing,US.
Yu, Huen& Leithwood, Kenneth & Jantzi,Doris (2002), The Effects of Transformational Leadership on Teachers commitment to change in Hong Kong Journal of Educational Administration, 40(4), p.40.
Yusuf, Y. Y., Sarhadi, M. & Gunasekaran, A. (1999), Agile manufacturing: The drivers, concepts and attributes, International Journal of Product