بابایی، محمد علی (۱۳۸۳). طراحی کانون ارزیابی مدیران ، مجلۀ تدبیر، ش ۱۴۵، صص 12-16.
بالانتاین، یان و پوا، نیگل (۱۹۹۵). کانون ارزیابی و توسعۀ مدیران، ترجمه مسعود سلطانی. تهران: انتشارات آسیا.
تورنتن، جرج (۱۹۴۰). کانونهای ارزیابی در مدیریت منابع انسانی، ترجمه سعید جعفریمقدم، مجید سلیمی و سعید شهبازمرادی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
خاکی، غلامرضا (1382). روش تحقیق در مدیریت، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز انتشارات علمی.
خشوعی، مهدیهسادات؛ عریضی، حمیدرضا و نوری، ابوالقاسم (1393). طراحی و اجرای کانون ارزیابی مدیران، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال 6، ش 3،
صص 27-47.
رحمانسرشت، حسین و کاظمی، حمید (1389). الگوی رابطۀ عوامل مؤثر در استفاده کارآمد از فناوری اطلاعات در شرکتهای کوچک و متوسط ایران: کاربرد روش دلفی، فصلنامۀ علمی- پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دوره 25، ش 3، صص 505-528.
رمضانی، ناصرعلی و ملتمسی، نادر (1385). روندهای نوین مراکز ارزیابی در تطبیق کاندیداهای مدیریتی با پست سازمانی در ایران خودرو، سومین کنفرانس توسعۀ منابع انسانی، تهران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مؤسسۀ مطالعات بهرهوری و منابع انسانی.
رهنما، فریدون و شیخ، ابراهیم (1386). اثربخشی کانونهای ارزیابی مدیران (با مطالعه موردی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، همایش تخصصی ارزیابی و توسعۀ مدیران، تهران.
قلیپور، رحمتالله و هاشمی، محمد (1394). تبیین تأثیر منتورینگ بر جانشین پروری: با تمرکز بر طرح توسعۀ فردی، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال 7، ش 2، صص 25-52.
مشبکی، اصغر و لطیفی، میثم (1384). ایجاد مراکز ارزیابی مهمترین گام برای استقرار نظام شایستهسالاری در بخش دولتی ایران، دومین کنفرانس توسعۀ منابع انسانی، تهران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مؤسسۀ مطالعات بهرهوری و منابع انسانی.
ناصحیفر، وحید؛ آرزمجو، هانیه و تقویفرد، محمدتقی (1394). طراحی الگوی یکپارچه تغییرات در سازمانهای ایرانی با استفاده از رویکرد دلفی فازی، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال 7، ش 2، صص 237-266.
نیکوکار، غلامحسین؛ مهدوی مزده، محمد؛ موسوی، سیدجلال و علیدادیتلخستانی، یاسر (1393). ارائۀ مدلی جهت ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال 6، ش 2، صص 39-55.
Anastasi, A., & Urbina, S. (1997). Psychological testing. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Armstrong, M. (2006). Strategic Human Resource Management: A Guide to Action, 3th Ed. Kogan Page. London and Philadelphia.
Arvey, R. D., & Murphy, K. R. (1998). Performance evaluation in work settings. Annual Review of Psychology, 49, 141–168.
Athey, T. R., & Orth, M. S. (1999). Emerging competency methods for the future. HumanResource Management, 38, 215–226.
Beer, M., and Spector, B. (2008). Human Resource Management: The Integrative of Industrial Relations and Organizational Behavior. In K. Resource Management, Vol. 2. Stanford: JAI Press.
Ballantyne, I., & Povah, N. (2004). Assessment and development centres. Gower Publishing, Ltd. Chicago.
Bernardin, J. H., Konopaske, R., & Hagan, C. M. (2012). A comparison of adverse impact levels based on top‐down, multisource, and assessment center data: Promoting diversity and reducing legal challenges. Human Resource Management, 51(3), 313-341.
Byham, W. C. (1977). Assessor selection and training. In J. L. Moses & W. C. Byham (Eds.), applying the assessment center method (pp. 89–126). New York: Pergamon Press.
Caldwell, C., Thornton, G. C., & Gruys, M. L. (2003). Ten classic assessment center errors: Challenges to selection validity. Public Personnel Management, 32(1), 73-88.
Chen, H. C. & Naquin, S. S., (2006), An Integrative Model of Competency Development, Training Design, Assessment Center, and Multi-Rater Assessment, Advances in Developing Human Resources. Vol 8 (2), 265-282.
Chen, H. C., (2006), Assessment Center: A Critical Mechanism for Assessing HRD Effectiveness and Accountability, Advances in Developing Human Resources, Vol. 8 (2), 247-264.
Chen, H. C., Sandford B. A. (2007) The Delphi technique: making sense of consensus. Practical Assessment, Research & Evaluation, Vol. 12 (10), 1-8.
Dawes, R. (1979). The robust beauty of improper linear models in decision making. American Psychologist, 34, 571–582.
Eurich, T. L., Krause, D. E., Cigularov, K., & Thornton III, G. C. (2009). Assessment centers: Current practices in the United States. Journal of Business and Psychology, 24(4), 387-407.
Fiedler, A. M. (2001), Adverse Impact on Hispanic Job Applicants during Assessment Center Evaluations, Hispanic Journal of Behavioral Sciences, Vol. 23 (1), 102-110.
Gatewood, R., Field, H., & Barrick, R. (2011). Human Resource Selection. 7th Ed., Cengage Learning.
Gaugler, B. B., Rosenthal, D. B., Thornton, G. C., & Bentson, C. (1987). Meta-analysis of assessment center validity. Journal of applied psychology, 72(3), 493-511.
Guion, R. M. (1987). Changing Views for Personnel Selection Research, Personnel Psychology, Vol. 40, 199-213.
Hsu, Chia-Chien, Sandford, Brian A. (2007). The Delphi Technique: Making Sense Of Consensus. Practical Assessment, Research & Evaluation, Vol. 12, p1.
Howard, A. (1974). An assessment of assessment centers. Academy of Management Journal, 17(1), 115-134.
Hart, G. L., & Thompson, P. H. (1979). Assessment centers: For selection or development?. Organizational Dynamics, 7(4), 63-77.
Joiner, D. A. (2000). Guidelines and ethical consideration for assessment center operations: International task force on assessment center guidelines. Public Personnel Management, 29, 315-331.
Keeney S, Hasson F, McKenna HP. (2001) A critical review of the Delphi technique as a research methodology for nursing. Int J Nurs Stud. 38 (2): 195-200.
Landeta J. Current validity of the Delphi method in social sciences. TechnologicalForecasting and Social Change 2006; 73(5); 82-467.
Mathis, L. (2005), Human Resource Management, Thomas south western.
Melancon, S. C., & Williams, M. S., (2006), Competency-Based Assessment Center Design: A Case Study, Advances in Developing Human Resources, Vol. 8 (2), 283-314.
Miller, T. and Best, B. (1993), Is There Life after Development Centers?, Selection and Development Review, 9, (I), February.
Noe, Raymond A. & Steffy Brian D. (1998), The Influence of Individual Characteristics and Assessment Center Evaluation on Career Exploration Behavior and Job Involvement, Journal of Vocational Behavior, 30, 187-202.
Pilbeam, S., & Corbridge, M. (2006). People Resourcing Contemporary HRM in Practice, London: Pearson Education Limited.
Ryan, A. M., & Sackett, P. R. (1998). Individual assessment: The research base. in: Jeanneret, R., and Silzer, R., (Eds.) Individual Psychological Assessment: Predicting Behavior in Organizational Settings, 54-87, Jossey-Bass Inc., San Francisco.
Spence, J. R., & Keeping, L. (2011). Conscious rating distortion in performance appraisal: A review, commentary, and proposed framework for research, Human Resource Management Review, 21, 85–95.
Stewart, G. L., & Brown, K. G. (2011). Human Resource Management; Linking Strategy to Practice. 2nd Edition, New York: John Wiley.
Thornton, G. C., III, & Byham, W. C. (1982). Assessment centers and managerial performance. New York: Academic Press.
Thornton, G. C., III, & Rupp, D. E. (2006). Assessment centers in human resource management: strategies for prediction, diagnosis and development. Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey.
Thornton, G. C., III, & Rupp, D. E. (2004). Simulations and assessment centers. In M. Hersen (Ed.), Comprehensive handbook of psychological assessment: Vol. 4. Industrial and organizational assessment. (J. C. Thomas, Vol. Ed., pp. 319-344). Hoboken, NJ: John Wiley.
Thornton III, G. C., Rupp, D. E., & Hoffman, B. J. (2015). Assessment center perspectives for talent management strategies. Routledge.
Van der Heijde, C., and Van der Heijden, B. I. J. M. (2006). A competence-based and multidimensional operationalization and measurement of employability. Human Resource Management, 45 (3), 449-476.
Varshney, D. (2015). A Leadership Assessment Center for Graduate Students: Case of Saudi Arabia. International Journal of Business and Management, 10(4), 249-258