ابیلی، خدایار، نیکخواه فرخانی، زهرا و صالحنیا، منیره (1393). مدل شایستگی فروشندگان بیمه برای تحقق مدیریت مبتنی بر شایستگی. پژوهشنامه بیمه. سال 29، ش 3، ص 124-95.
اسماعیلی، محمودرضا و رحیمی اقدم، صمد (1394). بررسی تأثیر سرمایة فکری بر انعطاف منابع انسانی در صنعت بانکداری. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. دوره 7، ش 2، ص 151-129.
اعتمادی، حسین، گنجی، حمیدرضا و مهرابی کوشکی، علی (1388). بهرهوری منابع انسانی و رابطه آن با ارزش بازار شرکت. مدیریت بازرگانی. دوره 1، ش 3، ص 38-23.
اکبری، محسن و اسماعیلزاده، محمد (1392). نقش قابلیتهای پویا در خلق مزیت رقابتی. چشمانداز مدیریت بازرگانی. ش 15، ص 144-127.
بیکزاد، جعفر، صادقی، محمد و ابراهیمپور، داود (1391). تأثیرعوامل سازمانی بر رشداخلاق حرفهای کارکنان. اخلاق درعلوم و فناوری. سال 7، ش 2، ص 9-1.
چیز، پیتر. توماس، رابرت و گریک، الیزابت (1394). سازمان استعداد محور: استراتژیهایی برای جهانیشدن مدیریت استعداد و ارتقای عملکرد. ترجمه عبدالرحیم نوه ابراهیم و هادی کشوری، تهران، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
حاجی پور، بهمن و مؤمنی، مصطفی (1387). بازشناسی رویکرد منبعمحور نسبت به منابع سازمان و مزیت رقابتی پایدار. اندیشه مدیریت. سال 3، ش 1، ص 102-77.
حیدری، علی، بیگی، مینا و حیدری، محسن (1392). اثربخشی خلق مزیت رقابتی پایدار آموزش و توسعه مهارتهای فروشندگان بیمه. مطالعات مدیریت راهبردی. سال 4، ش 16، ص 221-199.
خورشید، صدیقه و پاشازاده، عاطفه (1391). تأثیر هوش سازمانی بر قابلیتهای عاطفی و یادگیری سازمانی. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). سال 22، ش 69، ص 58-25.
دلوی، محمدرضا و فلسفی نژاد، محمد (1389). مروری بر تئوریهای مزیت رقابتی. تدبیر. ش 221.
ذاکری، امیر، افرازه، عباس، مظلومی، نادر و جلالی، سیدحسین (1392). ارزیابی جایگاه راهبردی سرمایه فکری در صنعت بیمه. مطالعات مدیریت راهبردی. سال 4، ش 16، ص 159-131.
راسخی، سعید و ذبیحی لهرمی، المیرا (1387). مزیت رقابتی در سطح بنگاه: مفهوم و تئوری. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی«علوم اقتصادی». سال 8، ش 28، ص 54-31.
رسولی، رضا و رشیدی، مهدی (1394)، طراحی و تبیین مدل حفظ و نگهداری کارکنان دانش پایه. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. سال 7، ش 1، ص 55-39.
رضایت، غلامحسین، یمنی دوزی سرخابی، محمد، کیامنش، علیرضا و نوه ابراهیم، عبدالرحیم (1390). معماری الگوهای شایستگی: ارائه چارچوب مفهومی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. سال 3، ش 2، ص 81-49.
زمانی، محمود، حقیقی، محمد و رزمجو، شراره (1393). رابطه رضایت شغلی کارکنان، کارآفرینی سازمانی و رشد سازمانی در شرکتهای بیمه. مدیریتفرهنگسازمانی. دوره 12، ش 4، ص 653-635.
سیدجوادین، سیدرضا، شهبازمرادی، سعید، حسنقلی پور، طهمورث و میرسپاسی، ناصر (1393). چارچوب مفهومی معماری منابع انسانی با رویکرد راهبردی (پژوهشی در شرکت ملی نفت ایران). مدیریت بازرگانی. دوره 6، ش 1، ص 106-89.
سیدنقوی، میرعلی، حقیقی کفاش، مهدی و نجفی کلیانی، وحید (1391). انعطافپذیری منابع انسانی و عملکرد سازمان در صنعت بیمه. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). سال 22، ش 67، ص 153-129.
سیدنقوی، میرعلی و مومنی، مصطفی (1391). بازخوانی رویکرد منبع محور در توسعه مدل VRIO. مطالعات منابع انسانی. سال 2، ش 5، ص 34-21.
شیرازی، علی و اژدری، گلناز (1393). مدلی برای طراحی و ارزیابی شایستگی شغلی دانش کاران: مورد کاوی مشاغل. پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی. دوره 4، ش 2، ص 82-65.
صارمی، محمود، حسینی، سیدمحمود، محقر، علی و حیدری، علی (1388). مدلسازی کیفی مزیت رقابتی در صنایع مبتنی بر فناوریهای پیشرفته. مدیریت صنعتی. دوره 1، ش 3، ص 68-53.
عباسنژاد، سعید، حقیقیکفاش، مهدی و صحت، سعید (1390). رابطه رفتار فروش اخلاقی با وفاداری مشتریان در بیمه عمر (موردمطالعه: یک شرکت بیمه). پژوهشنامه بیمه. سال 26، ش 4،
ص 154-131.
عباسی، محمدرضا و صالحی، صبور (1390). اثر بازاریابی داخلی بر مشتری مداری در صنعت بیمه (موردمطالعه: شرکتهای بیمه در سطح شهر تهران). پژوهشنامه بیمه. سال 26، ش 2،
ص 176-145.
عزیزی، فیروزه، خسروانی، الهام ومسیبی، علیرضا (1391). اثربازاریابی درونی برمشتریگرایی کارکنان با تأکید بر شاخصهای چشمانداز، بهبود وتوسعه، پاداش، مورد مطالعه: کارکنان شعب بانک ملی استان مازندران. پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی. دوره 2، ش 4، ص 154-133.
عطاران، جواد، دیواندری، علی و آدینف، حیات (1391). شناسایی عوامل مؤثر بر تحکیم بازار (تحقق مزیت رقابتی پایدار) خدمات بانکی در بانک ملت بر مبنای دیدگاه منبع محور. مدیریت بازرگانی. دوره 4، ش 12، ص 112-91.
قلاوندی، حسن و سلطانزاده، وحید (1391). تبیین رابطه بین کاراهه شغلی و تعهد سازمانی. پژوهشنامه مدیریت اجرایی. سال 4، ش 7، ص 98-77.
مجتهدزاده، ویدا، علوی طبری، سیدحسین و مهدیزاده، مهرناز (1389). رابطه سرمایة فکری (انسانی، مشتری و ساختاری) و عملکرد صنعت بیمه. بررسیهای حسابداری و حسابرسی. دوره 17، ش 60، ص 119-109.
مشایخی، علینقی، فرهنگی، علیاکبر، مؤمنی، منصور و علیدوستی، سیروس (1384). بررسی عوامل کلیدی مؤثر بر کاربرد فناوری اطلاعات در سازمانهای دولتی: کاربرد روش دلفی. مدرس علوم انسانی. ش پاییز، ص 232-191.
مشهودی، مجید (1389). رویکرد شایستگی در مدیریت منابع انسانی، تدبیر، ش 215، ص 19-14.
مظلومی، نادر و دادوند، سارا (1391). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر در کسب مزیت رقابتی شرکتهای بیمه. پژوهشنامه بیمه. سال 27، ش 2، ص 109- 81.
مظلومی، نادر، ناصحی فر، وحید و احسان فر، گلشن (1392). رابطه رهبری تحولآفرین و خلاقیت و نوآوری سازمانی در شرکتهای خصوصی بیمه ایران. پژوهشنامه بیمه. سال 28، ش 1، ص 56-33.
ملک اخلاق، اسماعیل، درستکار احمدی، ناهید و مهدیزاده، مهران (1393). ارائه مدلی برای تبیین تأثیر مدیریت راهبردی منابع بر مزیت رقابتی شرکتهای انبوهساز مسکن و ساختمان استان گیلان. علوم مدیریت ایران، سال 9، ش 33، ص 96-69.
وظیفه دوست، حسین و معماریان، شیما (1393). رابطه رفتار اخلاقی فروشنده با رضایت، اعتماد و وفاداری بیمهگذاران در بیمههای عمر. پژوهشنامه بیمه. سال 29، ش 1، ص 151-127.
Barney J. B. & Hesterly W. S. (2006). Strategic Management and Competitive Advantage, Pearson Prentice-Hall.
Barney, J. B. (1991), "Firm Resources and Sustained Competitive Advantage". Journal of Management, 17(1): 99-120.
Beard, J. W., Sumner, M., (2004). Seeking Strategic Advantage in Post-Net Era: Viewing ERP Systems from the Resource-Based Perspective, Journal of Strategic Information Systems, 13 (2): 129-143.
Beltran-Martin, I., Roca-Puig, V., Escrig-Tena, A., & Bou-Llusar, J. C. (2008). Human Resource flexibility as a Mediating Variable between High Performance Work Systems and Performance. Journal of Management, 34 (5): 1009-1044.
Chami-Malaeb, R. & Garavan, Th. (2013) Talent and leadership development practices as drivers of intention to stay in Lebanese organisations: the mediating role of affective commitment, The International Journal of Human Resource Management, 24 (21): 4046-4062.
De Gieter, S., Hofmans, J., (2015).How reward satisfaction affects employees’ turnover intentions and performance: an individual differences approach, Human Resource Management Journal, 25 (2): 200-216.
Gong, Y., Law, K.S., Chang, S. and Xin, K.R. (2009), Human resource management and firm performance: the differential role of managerial affective and continuance commitment, Journal of Applied Psychology, 94 (1): 263-275.
Hinterhuber, A. (2013). Can competitive advantage be predicted?Towards a predictive definition of competitive advantage in the resource-based view of the firm, Management Decision, 51 (4): 795 -812.
Ketkar, S., & Sett, P. (2010). Environmental dynamism, human resource flexibility, and firm performance: analysis of a multi-level causal model. The International Journal of Human Resource Management, 21 (8): 1173-1206.
Liu, C. (2013). The processes of social capital and employee creativity: empirical evidence from intraorganizational networks, The International Journal of Human Resource Management, 24 (20): 3886-3902.
Manroop, L. (2015). Human resource systems and competitive advantage: an ethical climate perspective, Business Ethics: A European Review, 24 (2): 186-204.
Ng, W.H., and Feldman, D.C. (2012). A Comparison of Self-Ratings and Non-Self-Report Measures of Employee Creativity,’ Human Relations, 65 (8): 1021–1047.
Ngo, H.; Jiang, C.; Loi, R. (2014). Linking HRM competency to firm performance: an empirical investigation of Chinese firms, Personnel Review, 43 (6): 898-914.
Peters, T. J. (1984) Strategy Follows Structure: Developing Distinctive Skills, California Management Review, 26 (3): 111-125.
Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York, the Free Press.
Prahalad, C.K. and Hamel,G. (1990). The Core Competence of the Corporation, Harvard Business Review, 68 (3): 79-91.
Progoulaki, M., Theotokas, I. (2010). Human resource management and competitive advantage: An application of resource-based view in the shipping industry, Marine Policy, 34 (3): 575–582.
Sengupta, Atri. Venkatesh, D.N, Sinha, Arun K. (2013), "Developing performance-linked competency model: a tool for competitive advantage", International Journal of Organizational Analysis, 21 (4): 504 -527.
Sirmon, D.G., Hitt, M.A., Ireland, R.D., & Gilbert, B.A. (2010). Resource orchestration to create competitive advantage breadth, depth, and life cycle effects. Journal of Management, 37 (5): 1390-1412.
Valentine, S., Hollingworth, D. And Francis, C. A. (2013). Quality-Related HR Practices, Organizational Ethics, and Positive Work Attitudes: Implications for HRD, Human Resource Development Quarterly, 24 (4): 493-523.
Wan Hooi, L., Sing Ngui, k. (2014). "Enhancing organizational performance of Malaysian SMEs: The role of HRM and organizational learning capability",
International Journal of Manpower, 35 (7): 973 – 995.
Wright, P. & Snell, S. (1998). Toward a Unifying Framework for Exploring Fit and Flexibility in Strategic Human Resource Management. Academy of Management Review, 23 (4): 756-772.
Wright, P.M., McMahan, G.C., & McWilliams, A. (1994). Human resources as a source of sustained competitive advantage: A resource-based perspective. International Journal of Human Resource Management, 5, (2): 301-326.
Ziegler, R., Hagen, B. and Diehl, M. (2012). Relationship between Job Satisfaction and Job Performance: Job Ambivalence as a Moderator, Journal of Applied Social Psychology, 42 (8): 2019–2040.