ارسطوپور، شعله (1393)، نگاهی آسیبشناسانه به آییننامه ارتقای اعضای هیئتعلمی و پیامدهای منفی حاصل از آن در زمینه تولید علم، اولین همایش ملی سنجش علم: ارزشیابی و آسیبشناسی بروندادهای علمی، اصفهان.
آغداغی، میثم؛ داناییفرد، حسن؛ خنیفر، حسین و دلشاد تهرانی، مصطفی (1397)، فهم جوهره خطمشیهای عمومی: واکاوی نظری ماهیت تقلیدپذیری خط مشیگذاران ملی، فصلنامه علمی ـ پژوهشی مدیریت اسلامی، سال 62 ، ش 1:141 ـ 101.
بایرامزاده، سونا؛ رضاییان، علی؛ فرتوکزاده، حمیدرضا و رجبی نهوجی، میثم (1396)، ارائه چارچوبی برای روایتپژوهی در مطالعات مدیریت برای مواجهه با مسائل پیچیده، بهبود مدیریت، دوره 11،ش 36:27 ـ 1.
بنکداری، نسرین؛ مهران، گلنار؛ ماهروزاده، طیبه و هاشمی، سیدعباس (1395)، ویژگیهای استاد شایسته در آموزش عالی ایران: یک مطالعه کیفی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال هفتم، شماره 3: 138 ـ 117.
پورکریمی، جواد (1389)، ارائه الگوی توسعه حرفهای اعضای هیئتعلمی سازمانهای پژوهشی (مطالعه موردی: جهاد دانشگاهی)، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 2(6): 155 ـ 141.
تمسکی، مریم؛ قادرزاده، امید و شیربیگی، ناصر (1394)، درک و تجربه اعضای هیئتعلمی از فرایند آشناسازی بدو استخدام و روزهای اول کار، فصلنامه پژوهشهای منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال هفتم، ش 2: 207 ـ 179.
جزنی، نسرین و سلطانی، شاروخ (1395)، بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی در پرتو اعتماد سازمانی، مدیریت توسعه و تحول، ش 25: 36 ـ 27.
جکسون، (1388)، تفکر سیستمی: کلگرایی خلاق برای مدیران، رویکردهای سیستمی، نقد و بررسی آنها و کاربردشان در مدیریت و ارزیابی کارآمدی آن در مدیریت جامعه و سازمان، سازمان مدیریت صنعتی.
جمالی زواره، بتول؛ نصر اصفهانی، احمدرضا و نیلی، محمدرضا (1397)، واکاوی آییننامه ارتقای اعضای هیئتعلمی: چالشها و پیامدها، آموزش عالی ایران، ۱۰ (۱) :۷۹ ـ ۹۸.
حسینپور، محمد (1391)، آسیبشناسی پژوهشی اعضای هیئتعلمی رشتههای علوم انسانی، مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، سال 16، ش1: 64-45.
داناییفرد، حسن و مظفری، زینب (1388)، ارتقای روایی و پایایی در پژوهشهای کیفی مدیریتی: تأملی بر استراتژیهای ممیزی پژوهشی، پژوهشهای مدیریت، سال اول، ش1: 162 ـ 131.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی و آذر، عادل (1388)، روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار.
رجببیگی، مجتبی و حمیدی، لیلا (1393)، دانشگاه سازمانی، ماهنامه پژوهشهای مدیریت و حسابداری، ش 9 :46 ـ 31.
رنجبر، مصطفی صفدری؛ سلامی، سیدرضا؛ توکلی، غلامرضا و طهماسبی، سیامک (1394)، همکاری های علمی و فناورانه میان صنایع دفاعی و دانشگاهها: رویکرد تحلیل علی لایهای، بهبود مدیریت، دوره 9، ش 30: 30 ـ 5.
سعادتطلب، آیت؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ فراستخواه، مقصود و خراسانی، اباصلت (1393)، بررسی موانع آموزش و بهسازی اعضای هیئتعلمی در دانشگاههای دولتی شهر تهران (مطالعه کیفی)، مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، دوره 4، ش6: 56 ـ 29.
شریعتمداری، مهدی (1390)، آسیبشناسی موانع اجرای پژوهش میان اعضای هیئت علمی و ارائه راهکارهای کاربردی، تحقیقات مدیریت آموزشی، ش1 (9) :60 ـ 45.
صفری، مریم و نیازآذری، کیومرث (1393)، واکاوی مؤلفههای تاثیرگذار بر رشد حرفهای اعضای هیئتعلمی دانشگاه آزاد آزادشهر، فصلنامه روانشناسی تربیتی،5 (2): 6 ـ 1.
طبرسا، غلامعلی؛ فرتوکزاده حمیدرضا و رجبی نهوجی، میثم (1396)، تحلیل روایت عدم تطابق در بازار نیروی کار ICT در ایران، فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت دولتی، 9(1): 169ـ 191.
عابدی، بهاره؛ برادران، مسعود؛ خسرویپور، بهمن؛ یعقوبی، جعفر و یزدانپناه، مسعود (1396)، شناسایی موانع فراروی ایجاد دانشگاه کارآفرین کشاورزی و منابع طبیعی با استفاده از نظریه مبنایی، پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 1(37): 52 ـ 41.
عباسزاده، محمد (1391)، تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی، جامعهشناسی کاربردی: 1 ـ 19.
فرتوکزاده، حمیدرضا (1393)، پویاییشناسی سیستمها (جزوه درسی دوره دکتری)، دانشگاههای تهران.
فرتوکزاده، حمیدرضا و وزیری، جواد (1394)، گذار به اقتصاد مقاومتی، دانشگاه عالی دفاع ملی.
قاسمی، مجید و صالحی، کیوان (1397)، آسیبشناسی موانع و چالشهای فعالیت اعضای هیئتعلمی جدیدالاستخدام، آموزش عالی، 2(34): 103 ـ 81.
قانعیراد، محمدامین، ملکی، امیر و محمدی، زهرا (1392)، مطالعه دگرگونی فرهنگی در سه نسل دانشگاهی (مطالعه موردی: اساتید علوم اجتماعی دانشگاههای تهران)، مجله جامعهشناسی ایران، 14(1): 64 ـ 30.
قرونه، داود، میرکمالی؛ سیدمحمد، بازرگا