برزعلی، پوریا و یزدانمقدم، جواد (1393)، رابطه فرهنگسازمانی با آموزشهای سازمانی، همایش علمی پژوهشی یافتههای نوین علوم مدیریت، کارآفرینی و آموزش ایران، تهران: انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
پور بابایی، زهره (1382)، فرهنگسازمانی و کارکردهای آن، رشد آموزش علوم اجتماعی، سال سوم، شماره سوم: 37 ـ 52.
دیلمقانی، میترا؛ فهیمنیا، فاطمه و ایوبی اردکان، محمد (1395)، طراحی مدل مفهومی برای سنجش فرهنگ دانش سازمانی، مدیریت فرهنگسازمانی، سال چهاردهم، شماره دوم: 389 ـ 407.
رابینز، اس. پی. (2006)، رفتار سازمانی (مفاهیم، نظریهها، کاربردها) جلدهای دوم و سوم، ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی (1392)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ شانزدهم.
رحیمنیا، فریبرز و علیزاده، مسعود (1388)، بررسی ابعاد فرهنگسازمانی براساس مدل دنیسون ازنظر اعضای هیئتعلمی دانشگاه فردوسی مشهد، مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی، سال دهم، شماره اول: 79 ـ 101.
زارع، امین؛ ابراهیمی، مسیح؛ سنجقی، محمدابراهیم و رمضان، مجید (1396)، مدیریت فرهنگسازمانی: ارائه یک چارچوب منسجم کیفی کمی بهعنوان راهنمای طراحی الگوی فرهنگسازمانی، مدیریت منابع در نیروی انتظامی، سال پنجم، شماره اول: 33 ـ 64.
زارعی متین، حسن؛ جندقی، غلامرضا؛ خنیفر، حسین و حیدری، فائزه (1390)، طراحی مدل فرهنگسازمانی شایسته برای شرکتهای مشتریمحور، مدیریت دولتی، سال سوم، شماره اول: 57 ـ 74.
سپهوند، رضا؛ شمس، زهرا و عارفنژاد، محسن (1396)، تاثیر فرهنگسازمانی (انسانگرا، موفقیتگرا) بر نوآوری با نقش میانجی شادی کارکنان، مطالعات رفتار سازمانی، سال ششم، شماره چهارم: 131 ـ 160.
فرهی بوزنجانی، برزو؛ سهرابی، محمد و حقجو، غلامحسین (1394)، تبیین فرهنگسازمانی ناجا، پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، سال هشتم، شماره دوم: 63 ـ 102.
فرهی، علی؛ ابراهیمی، الهام؛ سلطانی، محمدرضا و هوشنگی، مهدی (1396)، سنجش وضعیت موجود فرهنگ سازمانی باتوجهبه الگوی فرهنگ مطلوب: کاربرد رویکرد آمیخته، مطالعات رفتار سازمانی، سال ششم، شماره دوم: 1-25
فرهی، علی؛ فضائلی، احمد و ابراهیمی، الهام (1394)، معرفی الگوی مطلوب فرهنگ سازمانی با رویکرد کیفی و ذهنکاوی مدیران، مطالعات رفتار سازمانی، سال چهارم، شماره چهار: 31 ـ 64.
کیوی، ریمون و کامپنهود، لوک. وان. (1988)، روش تحقیق در علوم اجتماعی (نظری و عملی)، چاپ پنجم، ترجمۀ عبدالحسین نیکگهر، (1389)، تهران: توتیا.
گیلهام، ب. (2009). مصاحبه پژوهشی (ترجمه محمود عبداللهزاده)، (1389)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ دوم.
مخبر دزفولی، حامد و عباسی، غلامرضا (1390)، بررسی فرهنگ سازمانی شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان، راهبرد فرهنگ، سال چهارم، شماره سیزدهم: 201 ـ 216.
مختاران، ماهرخ و دهدری، رضا (1394)، شناخت فرهنگسازمانی براساس مدل دنیسون در شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، فرایند نو، سال پنجم، شماره پنجاه: 91 ـ 109.
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیسجمهور (1393)،نقشه راه اصلاح نظام اداری مبتنیبر سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری، تهران: خانه نشر.
منوریان، عباس و بختایی، امیر (1386)، شناخت فرهنگسازمانی براساس مدل دنیسون (موردمطالعه: سازمان مدیریت صنعتی). مقاله منتشرشده در چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، تهران: 1 ـ 15.
نیکوکار، غلامحسین؛ سلطانی، محمدرضا و نیاوند، عباس (1392)، طراحی الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگسازمانی سازمانهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مدیریت دولتی، سال پنجم، شماره سوم: 143 ـ 163.
هندی، چ. (1991)، خدایان مدیریت (ترجمه کهزاد آذرهوش)،(1380)، نشر فرا.
Abbasi, A.S., Rehman, K.U. & Bibi, A. (2010), Islamic management model, African Journal of Business Management. 4(9), 1873-1882.
Caraballo, F.E. (2016). Organizational Culture Comparisons Of China And The United States Using The Denison Organizational Culture Model. (Unpublished doctoral dissertation). Alliant International University, San Francisco, California, Phd.
Cameron, K. S., & Quinn, R. E. (2011). Diagnosing and changing organizational culture: based on the competing values framework (3 th ed), San Francisco: Jossey-Bass.
Cheng, C. H., & Lin, Y. (2002). Evaluating the best main battle tank using fuzzy decision theory with linguistic criteria evaluation. European journal of operational research, 142(1), 174-186.
Colon Riollano, C. (2012).
Uniformity of organizational culture with the Organizational Project Management Maturity Model: An exploratory investigation. (Unpublished doctoral dissertation). Capella University, Phd.
Davis, S.M. (1984). Managing Corporate Culture. Cambridge,MA: Ballinger.
Denison, D. R. & Mishra, A. K. (1995). Toward a theory of organizational culture and effectiveness. Organization Science, 6(2), 204-223.
Denison, D. R. (1997). Corporate culture and organizational effectiveness. Ann Arbor, MI: Aviat.
Denison, D. R., Hooijberg, R., Lane, N., & Lief, C. (2012). Culture in the multinational corporations. San Francisco, CA: John Wiley & Sons.
Finzel, H. W. (1989). A descriptive model for discerning organizational culture, (Unpublished doctoral dissertation). Fuller Theological Seminary University, Phd.
Gillespie A. M., Denison D., Haaland S., Smerek R. and Neale W. (2008). Linking organizational culture and customer satisfaction: Result from two companies in different industries, European Journal of work and organizational psychology.
Hofstede, G., Neuijen, B., Ohavy, D.D., & Sanders, G. (1990). Measuring organizational cultures: A quantitative and qualitative study across twenty cases. Administrative Sciences Quarterly, 35(2) 286- 316.
Kanter, R.M. (1983). The changing masters: Innovation for productivity in the American Corporation. New York: Simon and Schuster.
Krober, A.L. & Kluckholn, C. (1952). Culture: a critical review of concepts and definitions,Papers of the Peabody Museum of American Archaeology and Ethnology, Vol. 47, Harvard University, Cambridge, MA, 1-223.
LaCasse, A. J. (2010). A Multi Method Organizational Culture Analysis OF A State Correctional Institution Using A Modified Denison Organizational Culture Survey. (Unpublished doctoral dissertation). Minnesota University, USA, Phd.
Nelson, D. L., & Quick, J. C. (2009). ORGB 2008-2009 edition. Mason, OH: South western Cengage Learning.
O’Reilly, C.A., Chatman, J., & Caldwell, D.F. (1991). People and organizational culture: A profile comparison approach to assessing person-organization fit. Archives of Management Journal, 34(3), 487-516.
Parker, R.,
Bradley, L. (2000) Organisational culture in the public sector: evidence from six organisations.
International Journal of Public Sector Management, 13(2),125-141.
Peters, T. J., Waterman, J., & Robert, H. (1982). In search of excellence: Lessons from America's best-run companies. New York, NY: Harper & Row, Publishers.
Pettigrew, A.M. (1979). On studying organizational cultures. Administrative Sciences Quarterly,24, 570-581.
Quinn, J. (1985).Managing Innovation :Controlled Chaos. Harvard Business Review.
Robbins, p. stephon, "Management", third edition, prenticehall, 1991, P: 75.
Schein, E.H. (1985). Organizational culture and leadership: A dynamic view. San Francisco:Jossey-Bass.
Schein, E. H. (2010). Organizational culture and leadership (4th ed). San Francisco: John Wiley & Sons.
Taormina, R.J. (2008). Interrelating leadership behaviors, organizational socialization, and organizational culture. Leadership & Organization Development Journal, 29(1), 85-102.
Zabid Abdul Rashid, (2004)."The influence of organizational culture on attitudes toward organizational change", Leadership & Organization Development Journal, Vol. 25 Iss 2 pp. 161 – 179
Watkins, K.E. & Marsick, V.J. (1993). Sculpting the learning organization: Lessons in the art and science of systemic change. San Francisco, CA: Jossy-Bass.
Wheelen, T. L., & Hunger, J. D. (2010). Strategic management and business policy: Achieving sustainability(12th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education