ادیبیفرد، شادی و وظیفهدوست، حسین (1389)، رابطۀ استراتژی چابکی، سازمان چابک و نیروی کار چابک در اورژانس بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیریت بهداشت و درمان، (1و2)2: 66-59.
امین، فرشته و میر، فاطمه (1395)، بررسی تأثیرات متغیرهای جمعیتشناختی بر چابکی نیروی انسانی، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، (2)8: 233-252
بازرگان هرندی، عباس( 1387)، روش تحقیق آمیخته: رویکردی برتر برای مطالعات مدیریت،دانش مدیریت، 21(81): 36-19.
تاجی، زهرا و بردبار، غلامرضا (1394)، بررسی رابطه رهبری تحولآفرین و چابکی منابع انسانی،فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، (2)7: 153-177
خالوندی، فاطمه و عباسپور، عباس(2014)، طراحی مدل بهینهسازی فرایند مدیریت استعداد، مطالعه موردی شرکت نفت و گاز پارس، پژوهشهای مدیریت عمومی، (19) 6: 103-128.
رضاییان، علی و سلطانی، فرزانه (1388)، معرفی مدل جامع و سیستمی مدیریت استعداد جهت بهبود عملکرد فردی کارکنان صنعت نفت، مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، سال سوم، شماره 8: 50-7.
شائمی، علی؛ علامه، سیدمحسن و عسگری، محبوبه (1392)، استراتژی مدیریت استعداد و رابطه آن با هوش عاطفی کارکنان، مطالعات مدیریت بهبود و تحول، شماره 7: 75-47.
طهماسبی، رضا، قلیپور، آرین و جواهریزاده، ابراهیم (1391)، مدیریت استعدادها: شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی، پژوهشهای مدیریت عمومی، 17(5):26-5
قلیها، محمدعلی (1392)، نقش مدیریت استعداد در ارتقای مهارت، حملونقل و توسعه، 67: 61-56.
مقیمی، محمد؛ قلیپور، آرین و جواهریزاده ابراهیم (1393)، شناسایی و رتبهبندی شاخصهای کارکنان کلیدی در راستای مدیریت استعدادهای سازمانی، فصلنامه، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال ششم، شمارۀ 3: 190-166.
ملکیان، پوریا؛ فکری، رکسانا و سعیدی، نشاط (1392)، بررسی تأثیر ابعاد چابکی بر مدیریت بحران مطالعه موردی صنعت پتروشیمی ایران، فصلنامۀ صنعت مقاومسازی و بهسازی، (6)2: 44-36.
ناصحیفر، وحید؛ آزرمجو، هانیه و تقویفرد، محمدتقی (1394)، طراحی الگوی یکپارچه تغییرات در سازمانهای ایرانی با استفاده از رویکرد دلفی فازی،فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، (2)7: 237-266.
Armstrong, M.(2006). A Handbook of Human Resource Management Practices, 10th edition. London: Kogan Page.
Christensen Hughes, J., & Rog, E. (2008). Talent management: A strategy for improving employee recruitment, retention and engagement within hospitality organizations. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(7), 743-757.
Chuai, X., Preece, D., & Iles, P. (2009). Is talent management really the same as human resource management? The case of MNCs in Beijing. International Journal of Knowledge and Systems Sciences.
Claussen, J., Grohsjean, T., Luger, J., & Probst, G. (2014). Talent management and career development: What it takes to get promoted. Journal of World Business, 49(2), 236-244.
Collings, D. G., & Mellahi, K.(2009). Strategic talent management: A review and research agenda. Human Resource Management Review, 19(4), 304-313.
D'Annunzio-Green, N. (2008). Managing the talent management pipeline: Towards a greater understanding of senior managers' perspectives in the hospitality and tourism sector. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(7), 807-819.
Duttagupta, R. (2005). Identifying and managing your assets: Talent management. London: PricewaterhouseCoopers.
Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of marketing research, 39-50.
Goodman, L.A. )1961(.Snowball sampling. Ann. Math. Stat, 32, 148–170.
Gostick, A., & Elton, C. (2007). The carrot principle: How the best managers use recognition to engage their people, retain talent, and accelerate performance. Simon and Schuster.
Harvey, C. M., Koubek, R. J., & Chin, C. L. (1999). Toward a model of workforce agility. International journal of agile manufacturing, 2(2), 203-218.
Heinen, J. S., & O'Neill, C. (2004). Managing talent to maximize performance. Employment Relations Today, 31(2), 67-82.
Hornby,A.S. (2000). Oxford Advanced Learners Dictionary of Current English, Sixth edition, Oxford University Press.
Hulland, J. (1999). Use of partial least squares (PLS) in strategic management research: A review of four recent studies. Strategic management journal, 20(2), 195-204.
Kathuria, R., and Partovi, F.Y. (1999). Work force management practices for manufacturing flexibility, Journal of Operations Management, 12, 21–39.
Lewis, R. E., & Heckman, R. J. (2006) Talent management: A critical review. Human resource management review, 16(2), 139-154.
lyria, R. K. (2013). Role of Talent Management on Organızatıon Performance in Companıes Lısted in Naıbobı Securıty Exchange in Kenya: Lıterature Revıew. International Journal of Humanities and Social Science, 3, 285-290.
Meyers, M. Ch., Woerkom, M. V., & Dries, N. (2013.) Talent-Innate or acquired? Theoretical considerations and their implications for talent management. Human Resource Management Review, 23, 305–321.
Michaels, E., Handfield- J. H., Axelrod, B. (2001). The war for talent. Boston, MA: Harvard Business School Press.
Sharifi, H. and Zhang, Z. (1999). A methodology for achieving agility in manufacturing organizations, an introduction, International Journal of Production Economics, 12 , No.1-2, 7-22.
Sherehiy Bohadana ,KarwowskiWaldemar ,Layer John K. (2007). A review of enterprise agility:Concepts,Frameworks,and Attributes ,International Journal of Industrial Ergonomics, 37, pp. 445-460.
Sohrabi, R., Asari, M., & Hozoori, M. J.(2014). Relationship between Workforce Agility and Organizational Intelligence (Case Study: The Companies of” Iran High Council of Informatics”). Asian Social Science, 10(4), p279.
Sonnenberg, M., van Zijderveld, V., & Brinks, M. (2014. The role of talent-perception incongruence in effective talent management. Journal of World Business, 49(2), 272-280.
Sumukadas, N., & Sawhney, R. (2004). Workforce agility through employee involvement. Iie Transactions, 36(10), 1011-1021.
Williams, A. M. (2000). Perceptual skill in soccer: Implications for talent identification and development. Journal of sports sciences, 18(9), 737-750.