ایزدی یزدان آبادی، احمد(1386). تحلیل روانشناختی شخصیت کارآمد. مطالعات مدیریت، 53، 95-123.
پوراسد، مجتبی؛ احمدی، کیومرث و فاطمی، عادل (1400). ریشه یابی آسیبهای موجود در نظامهای مدیریت منابع انسانی سازمانهای دولتی براساس روشRCA، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 13(3)، 39-70.
رجب بیگی، مجتبی و پرتوی، بامداد (1387). چالشهای مدیریت منابع انسانی در بخش دولتی ایران. مجموعه مقالات سومین کنفرانس توسعه منابع انسانی. تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
رسولی، غلامرضا و زمانی، عزت الله (1398). تاثیر جوانگرایی در پیشبرد و تحقق جامعه اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب، همایش ملی جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب،گرگان.
ساغروانی، سیما؛ مرتضوی، سعید؛ لگزیان، محمد و رحیم نیا، فریبرز (1393). تبیینِ کنشهای مدیران صنعت، پیرامون تجهیز کارکنان با «ظرفیتهای مازاد سازمانی»: راهبرد نظریۀ دادهبنیاد با رویکرد ظاهرشونده (گلیزری). بهبود مدیریت، 8(3), 105-122.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان (1395). شناسایی نیروهای ناکارآمد در دستگاههای اجرایی و نحوه برخورد با آنها. گرفته شده در تاریخ 22/10/99 از آدرس
https://www.mpo-kz.ir/content/uploads/2019/09/employee00.pdf
طباطبائی، سیدمحسن؛ حبیبی باغی، معصومه؛ کاشیان، سیده بهاره و بیگلر، محمود (1394). شناسایی ابعاد ناکارآمدی و خوشه بندی کارکنان ناکارآمد: مطالعه موردی در حوزه معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران، پیاورد سلامت، 9(5)، 488-478.
قاسم پور، حامدو ویسه، صیدمهدی (1399). تأثیر فرهنگ جهادی و اخلاق کار اسلامی بر بهرهوری نیروی انسانی (مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه ایلام). فصلنامه علمی فرهنگ ایلام، 21(66،67): 7-33.
نجف بیگی ،رضا (1388). مدیریت تغییر نگاهی به نظام اداری ایران، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
Armstrong, M. (1994). Performance Management, Key Strategies and Practical Guidlines. Great Britain: Kogan Page Limited.
Armstrong, M. (2009). Armstrong’s Handbook of Performance Management: An Evidence-Based Guide to Delivering High Performance. Kogan Page Publishers.
Armstrong, M. (2012). Armstrong´s Handbook of Human Resource Management Practice. London: Kogan Page Limited.
Baczyńska, A. K., Rowiński, T., & Cybis, N. (2016). Proposed Core Competencies and Empirical Validation Procedure in Competency Modeling: Confirmation and Classification. Frontiers in psychology, 7, 273.
Byars, L.I. & Rue, L.W. (2008). Human Resource Management. 9th Edition. New York: Mc GrawHill.
Birks, M., & Mills, J. (2015). Grounded theory: A practical guide. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Campbell, J. P., McCloy, R. A., Oppler, S. H., & Sager, C. E. (1993). A theory of performance. In E. Schmitt, W. C. Borman, & Associates (Eds.), Personnel selection in organizations (pp. 35–70). San Francisco: Jossey-Bass.
Cardy, R. L. (2004). Performance management: Concepts, skills, and exercises. Armonk, NY: M. E. Sharpe.
Cole, N. (2008). Consistensy in employee discipline: An empirical exploration. Personnel Review, 37(1): 109-117.
Dominguez, A.A. (2011). The Impact of Human Resource Disclosure on Corporate Image. Journal of Human Resource Costing & Accounting, 15)4(, 279-298.
Locke, K. D. (2001). Grounded theory in management research. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Glaser, B. G., (1978). Theoretical sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory. Mill Valley, CA: Sociology Press.
Glaser, B. G. (1998). Doing Grounded Theory: Issues and Discussions. Mill Valley, CA: Sociology Press.
Glaser, B. G. (2002, rev. 2007). Constructivist grounded theory. Forum Qualitative Social Research, 3(3).
Glaser, B. (2005). The Grounded Theory Perspective III: Theoretical Coding . Mill Valley, CA: Sociology Press.
Glaser, B. G., (2008). Conceptualization: On theory and theorizing using grounded theory, International Journal of Qualitative Methods, 1(2), 23-38.
Glaser, B. G., & Holton, J., (2007). Remodeling grounded theory. Historical Social Research,Supplement, 19(32), 47-68.
Glaser, B. G., Hon. (2005). Staying open: the use of theoretical codes in GT. the Grounded Theory Review, 5(1), 1-20.
Gruman, J. A., & Saks, A. M. (2011). Performance management and employee engagement. Human Resource Management Review, 21(2), 123-136.
Holton, J. A. & Walsh, I. (2017). Classic grounded theory. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Nathaniel, A.(2021). Classic Grounded Theory: What it Is and What it Is Not. The Grounded Theory Review, 20(1), 1-7.
Reis, I.; Sousa, M.J. & Dionisio, A. (2021). Employer Branding as a Talent Management Tool: A Systematic Literature Revision. Sustainability, 131, 10698.
Neely, A. D. (2007). Business performance measurement: unifying theories and integrating practice, New York: Cambridge University Press.
Noe, R.A., Hollenbeck, J. R., Gerhurt, B. & Wright, P.M. (2008). Human Resource Management: gaining Competitive advantage. New York: Mc GrawHill.
Nohria, N., & Gulati, R. (1996). Is slack good or bad for innovation?. Academy of Management Journal, 39(5), 1245-1264.
Organ, D. W. (1997). Organizational citizenship behavior: It's construct clean up time. Human Performance, 10, 85-97.
Organ, D. W. (1988). Organizational citizenship behavior: The good soldier syndrome. Lexington, MA: Lexington Books.
Rodríguez-Sánchez, J.-L.; Montero-Navarro, A.; Gallego-Losada, R. (2019). The opportunity presented by technological innovation to attract valuable human resources. Sustainability, 11, 5785.
Sonnentag, S., & Frese, M. (2002). Performance concepts and performance theory. In S. Sonnentag (Ed.), Psychological management of individual performance (pp. 3–25). John Wiley & Sons.
Thunnissen, M. (2016). Talent management: For what, how and how well? An empirical exploration of talent management in practice. Employee Relations, 38(1), 57–72.
Waheed, S., & Zaim, A.H. (2015). A Model for Talent Management and Career Planning. Educational Sciences: Theory & Practice, 15(5), 1205-1213.
Wu, B. (2020). Government Performance Management in China: Theory and Practice. China Academic Library, Springer.