برومند، نادر (1380)، آسیبشناسی مدیریت مشارکتجو، ماهنامه تدبیر، 115، 29-10.
پیری زمانه، مسلم؛ قدمی، کاوه؛ نظر، علیرضا (1397)، شناسایی و رتبهبندی آسیبهای نظام آموزش مهارتی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه آموزش در علوم انتظامی، 6 (20)، 120-111.
سلطانی، محمدرضا؛ نیکوکار، غلامحسین؛ پاشاییهولاسو، امین؛ خلیلی، احمدرضا (1397)، آسیبشناسی آموزشهای سازمانی در یکی از مراکز نظامی نیروهای مسلح با استفاده از الگوی FPSS. فصلنامه مدیریت فرهنگ سازمانی، 16 (2)، 438-411.
سیدی، محمدرضا؛ سیدی، سیدحسین؛ صلواتیان، سیاوش (1395)، آسیبشناسی تجربی خدمت نظام وظیفه ازمنظر سربازان دارای مدرک تحصیلات تکمیلی، فصلنامه پژوهشهای راهبردی مسائل ایران، 5 (3)، 86-67.
صالحیعمران، ابراهیم (1393)، آسیبشناسی مدیریت آموزشهای مهارتی کشور، فصلنامه مهارتآموزی، 2 (8)، 25-48.
عباسیان، عبدالحسین (1385)، اثربخشی دورههای آموزشی (مدل کریک پاتریک)، ماهنامه تدبیر، شماره 170، 52-56.
کوهساریان، حسین (1399)، آسیبشناسی خدمت وظیفه در ارتقای انسجام اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه علوم و فنون نظامی، 16 (53)، 95-79.
محمودیکوچکسرایی، علیاصغر؛ فراهانی، مهدی؛ رستهمقدم، آرش (1394)، آسیبشناسی نظام آموزش کارکنان با استفاده از الگوی سهشاخگی، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 2 (5)، 27-51.
مرادی، محمدحسن (1392)، آسیبشناسی جوّ سازمانی نیروی انتظامی با استفاده از مدل ششبُعدی وایزبورد؛ نمونهپژوهی: معاونت طرح و برنامه و بودجه نیروی انتظامی، فصلنامه علمی توسعه سازمانی پلیس، 10 (45)، 41-62.
نوری، فیروز؛ پیدایی، میرمهرداد (1389)، آسیبشناسی آموزش کارکنان در سازمانها، انتشارات سیمای دانش.
واعظینژاد، حجتالله؛ موسوینقابی، سیدمجتبی (1399)، الگوی مطلوب مدیریت منابع انسانی سرباز مبتنیبر تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه امام حسین (علیهالسلام)، 12 (3)، 41-74.
Al-Kaabi, H. (2020). Evaluation of the Vocational Training System in Qatar’s Public Sector (Doctoral dissertation, Cardiff Metropolitan University).
Burke, W. W., & Litwin, G. H. (1992). A causal model of organizational performance and change. Journal of management, 18(3), 523-545.
Doufexi, T., & Pampouri, A. (2020). Evaluation of employees’ vocational training programmes and professional development: A case study in Greece. Journal of Adult and Continuing Education, 1477971420979724.
Harrison, M. I. (2014). Diagnosing Organizations, Methods, Models, and Process. Software.
Hodgetts, R. M., & Kuratko, D. F. (2005). Effective small business management. Harcourt Brace Jovanovich.
Hirshleifer, S., McKenzie, D., Almeida, R., & Ridao‐Cano, C. (2016). The impact of vocational training for the unemployed: experimental evidence from Turkey. The Economic Journal, 126(597), 2115-2146.
Lok, P., & Crawford, J. (2000). The application of a diagnostic model and surveys in organizational development. Journal of Managerial Psychology.
Nadler, D., Tushman, M., Tushman, M. L., & Nadler, M. B. (1997). Competing by design: The power of organizational architecture. Oxford University Press.
Manzini, A. (2006). Organizational Diagnosis: A Practical Approach to Company Problem Solving and Growth. Washington: American Management Association.
Tichy, N. M. (1983). Managing strategic change: Technical, political, and cultural dynamics (Vol. 3). John Wiley & Sons.
UNESCO. (1999). Second Congress on technical and vocational education (Lifelong Learning and training: a bridge to the future). Final Report, Seoul, Republic of Korea
Weisbord, M. R. (1976). Organizational diagnosis: Six places to look for trouble with or without a theory. Group & Organization Studies, 1(4), 430-447.