A Synthetic Analysis of the Problems of Iran's Human Resources Performance Appraisal Systema;Designing A Model

Document Type : Research Paper

Authors

1 Corresponding author: PhD candidate in educational sciences, educational management, Department of Leadership and Educational Development, Faculty of Educational Sciences and Psychology, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran.

2 Associate professor at the Department of Educational Sciences, Higher Education Development Planning, Higher Education Department, Faculty of Educational Sciences and Psychology.

3 Assistant professor at the Department of Architectural Engineering, Department of Costruction, Faculty of Architecture and Urban Planning, Shahid Beheshti University.

4 Associate professor at the Department of Educational Sciences, Educational Management, Department of Leadership and Educational Development, Faculty of Educational Sciences and Psychology, Shahid Beheshti University

Abstract

This study is aimed at investigating and identifying the problems of Iran’s human resources performance appraisal system. The research follows a qualitative approach based on synthetic method. The statistical population of the study consists of the studies conducted during 2000 to 2019 in the field of the pathology of Iran’s human resource performance appraisal system selected through specific search keywords in the national databases. Totally, 114 studies were selected to be investigated. From among these studies, 29 were chosen on the basis of several screening stages and were then evaluated in terms of their titles, abstracts, and contents. The data are obtained by the qualitative analysis of the research documents. Content analysis method was also used for analyzing the research data in three stages (open, axial, and selective types). Analyzing the data in 101 open codes and 32 axial categories and grouping them into 11 dimensions revealed that Iran's human resources performance appraisal system faces problems in these areas: socio-cultural, technological infrastructure, resources and facilities, organizational-managerial, systems, appraisal program design, appraisal Implementation, performance analysis and feedback, evaluation results, and application of the results and consequences. The results of the data analysis led to the identification of the flaws in the Iranian human resources performance appraisal system in the form of a comprehensive model. Therefore, the designed model provides an appropriate framework for organizations to pathologically appraise their human resource performance.

Keywords


احمدی، اسماعیل(1394). آسیب‌شناسی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان در پالایشگاه شهر آبادان. به راهنمایی: فخریه حمیدیان‌پور، دانشگاه خلیج فارس بوشهر، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی.
احمدی، امید؛ کمالیان، امین رضا؛ یعقوبی، نورمحمد و قاسمی، محمد (1397). ارائه الگوی جامع تعیین و استقرار بهسازی عملکرد کارکنان با رویکرد فراترکیب. فصل‌نامه پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی. 10 (4)، 34، 75-100.
اخوان خرازیان، مریم؛ شهبازی، محمدمهدی و فاتحی، محمد (1396). ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی واحد تحقیق و توسعه در شرایط برون‌سپاری. مجله مدیریت تولید و عملیات، 8 (1)، 14، 139-156.
امیراللهی بیوکی، ناهید؛ زارع بیدکی، سعید و میرغفوری، سید حبیب‌الله (1386). آسیب‌شناسی نظام ارزیابی عملکرد در بخش دولتی و ارائه راهکارهای اجرایی. سومین کنفرانس مدیریت عملکرد.
امیرزاده بهبهانی، راضیه و یعقوبی، زهرا (1391). ارزیابی عملکرد کارکنان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه اهواز به روش فرآیند تحلیل سلسله‌مراتبی. مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی، 7 (19).
امیری، محمدرضا (1389). آسیب‌شناسی نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان نیروگاه منتظر قائم. به راهنمایی: سیدعلی‌اکبر احمدی، دانشگاه پیام نور مرکز تهران، پایان‌نامه کارشناسی ارشد.
ایرجی، غلامرضا (1397). آسیب‌شناسی پروژه مدیریت عملکرد در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شهرستان گچساران با استفاده از نظریه زمینه‌ای (برخاسته از داده‌ها، گراند تئوری). به راهنمایی: بهزاد صفایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت صنعتی.
آهنچیان، محمدرضا (1388). روش‌شناسی طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان در مؤسسات آموزش عالی: مورد مطالعه دانشگاه فردوسی. مجله آموزش عالی، 2 (3)، 7؛ 15-46.
باقری، مسلم؛ پولادی، حسن و کیانی، مهرداد (1394). شناسایی و رتبه‌بندی مؤلفه‌های مؤثر در ارزیابی عملکرد دانش‌گران شرکت‌های دانش‌بنیان (مطالعه موردی: یک شرکت ICT). بهبود مدیریت، 27، 115-136.
بامداد صوفی، جهانیار؛ خاتمی فیروزآبادی، محمدعلی و زارع، منیره (1393). انتخاب روش مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری چند معیاره در شرکت ساپکو. فصل‌نامه مطالعات منابع انسانی، 12، 105-121.
بهتجی اردکانی، محمدعلی؛ عسکری، محسن؛ شاهدی، محمدهادی و کارگر، حامد (1397). سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان‌های دولتی. اولین کنفرانس بین‌المللی مطالعات بین‌رشته‌ای در مدیریت و مهندسی.
بیگدلی، محمدمهدی و حمزه‌پور، مهدی (1397). کاربست رویکرد مدل‌یابی ساختاری-تفسیری در طراحی مدل فرآیند مدیریت عملکرد کارکنان دانشی شرکت‌های دانش‌بنیان. نشریه مدیریت فردا، 56، 63-83.
پناهی، الهام (1396). آسیب‌شناسی نظام مدیریت عملکرد کارکنان منطقه ویژه اقتصادی، بندر امام خمینی. هشتمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت و حسابداری و پنجمین کنفرانی کارآفرینی و نوآوری‌های بازار.
پورعابدی، محمدرضا؛ ضرابی، وحید؛ سجادی نائینی، حنان و رضی، زهرا (1395). طراحی مدل شایستگی چند بعدی مدیران و کارکنان. پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 8 (2)، 24، 27-52.
پویا، علیرضا و نوروزی، مرضیه (1396). نوع‌شناسی شاخص‌های ارزیابی عملکرد منابع انسانی (مورد مطالعه: شرکت گاز استان فار). مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی، 8 (31)، 38، 177-205.
جعفری، خدیجه (1396). آسیب‌شناسی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود. به راهنمایی: مهدی صانعی، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، دانشکده علوم انسانی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت منابع انسانی.
حاتمی‌منش، مهدی و زنجیرچی، سیدمحمود (1391). طراحی آزمایش‌های تاگوچی، رویکردی واقع‌بینانه به وزن‌رهی شاخص‌های ارزیابی عملکرد کارکنان، فصل‌نامه پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی، 3 (4)، 12، 47-67.
حسن‌پور، اکبر و مهدوی، هومان (1397). راهکارهای ارتقای ابعاد اخلاقی در نظام ارزیابی عملکرد کارکنان. فصل‌نامه احلاق در علوم و فناوری، 13 (3)، 108-115.
حسن‌پور، اکبر؛ حسن‌پور، محمد و موسوی، سیدرضا (1392). آسیب‌شناسی سیستم مدیریت عملکرد کارکنان سازمان‌های دولتی. فصل‌نامه‌ی مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 1 (3).
حسن‌زاده، زینب؛ افجه‌ای، سید علی‌اکبر؛ فقیهی، ابوالحسن و عالم تبریز، اکبر (1397). رفتارهای مطلوب مدیران و رهبران در پیاده‌سازی مدیریت عملکرد کارکنان در سازمان‌های دولتی. مطالعات رفتار سازمانی، 7 (3)، 113-147.
حسین‌پور، محمد؛ حبیبی، حمدالله و حسینی، سید صمد (1393). بررسی نقش آشنایی کارکنان با سازمان در کاهش اختلاف‌نظرهای کارکنان و مدیران در ارزیابی عملکرد. فصل‌نامه مطالعات اندازه‌گیری و ارزشیابی آموزشی، 4 (7)، 85-109.
حیدری، علی‌اصغر (1392). آسیب‌شناسی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان هتل‌های پنج ستاره تهران. به راهنمایی: مجتبی محمودزاده، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، ‌رشته‌ مدیریت‌ جهانگردی گرایش‌ بازاریابی.
خلیل‌زاده، محمد و پارسی، مهرداد (1395). بررسی میزان اثربخشی مدل ارزیابی عملکرد کارکنان (مطالعه موردی: شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو ایساکو). دومین کنفرانس ملی علوم مدیریت نوین و برنامه‌ریزی پایدار، مؤسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
دباغ، رحیم و احمدی، ساناز (1398). ارزیابی عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب با مدل کارت امتیاز متوازن (مطالعه موردی شرکت آب و فاضلاب شهری). مجله آب و فاضلاب، 30 (1)، 50-63.
ربانی، محمدمهدی و علوی، سید بابک (1394). رابطه بین اعتماد کارکنان به مدیران خود و اثربخشی سامانه ارزیابی عملکرد. پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 7 (3)، 29-49.
رعنایی کردشولی، حبیب‌الله و سقاپور، آسیه (13090). طراحی الگوی ارزشیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر الگوهای مدیریت عملکرد سازمانی. چشم‌انداز مدیریت دولتی، 6، 95-114.
زارع، سید محسن؛ شائمی برزکی، علی؛ انصاری، محمد اسماعیل و ابزری، مهدی (1397). بررسی ابعاد اقتضایی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان کلیدی با رویکرد معماری منابع انسانی، فصل‌نامه پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 10 (4)، 75-100.
سبحانی، محمدصادق؛ باقری، ابراهیم؛ بهرامی، مجتبی و طاهرپور کلانتری، حبیب‌الله (1390). بررسی اعتبار نظام ارزیابی عملکرد کارکنان گمرک ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی، 9 (2)، 155-169.
سرچهانی، زهرا؛ زارع، رحیم؛ قنبری، سیروس و قلتاش، عباس (1397). آسیب‌شناسی نظام ارزیابی عملکرد مدیران مدارس: یافته‌های یک پژوهش کیفی. دو فصل‌نامه علمی پژوهشی مدیریت مدرسه، 6 (2)، 264-284.
سعادت، اسفندیار (1395). مدیریت منابع انسانی. چاپ 21، تهران: انتشارات سمت.
سلطانی، محمدرضا و خانی، علی (1395). استخراج معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های فرهنگی مبتنی بر انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری، فصل‌نامه مدیریت اسلامی، 24 (2)، 105-134.
سلطانی، محمدرضا و علیانی، موسی (1396). مقایسه تطبیقی و تحلیلی نظام ارزیابی عملکرد و نظام ارزشیابی شایستگی‌ها در سازمان. پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی ، 9 (1)، 27؛ 1-25.
سهرابی، بابک؛ اعظمی، امیر و یزدانی، حمیدرضا (1390). آسیب‌شناسی پژوهش‌های انجام‌شده در زمینه مدیریت اسلامی با رویکرد فراترکیب. چشم‌انداز مدیریت دولتی، 6، 9-24.
شایگان، فریبا و رضازاده، هادی (1397). ارزیابی عملکرد پلیس فرودگاه مهرآباد. فصل‌نامه مطالعات پیشگیری از جرم، 48، 135-161.
شریفیان، مژگان (1397). آسیب‌شناسی نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان (مطالعه موردی: دانشگاه یزد). به راهنمایی:  مهدی سبک‌رو، پردیس آزادی دانشگاه یزد، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک.
شکاری، غلام‌عباس و شیبانی‌فر، محمد شهاب (1390). ارزیابی نظام مدیریت عملکرد کارمندان شرکت گاز خراسان رضوی با استفاده از مدل بلوغ قابلیت‌های کارکنان (PCMM). فصل‌نامه پژوهش‌های مدیریت، 92، 1-23.
شیخ‌زاده، رجبعلی (1389). طراحی الگوی ارزیابی و مدیریت عملکرد نظام سلامت کشور. مجله پژوهش‌های مدیریت عمومی، 10، 83-108.
صیدی، محسن و سهرابی، روح‌الله (1394). آسیب‌شناسی نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان سازمان‌های دولتی. کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، 2.
طبائیان، سید کمال و قسیم، بابک (1392). هوشمندی فناوری، یادگیری و عملکرد فناورانه؛ مطالعه موردی یک سازمان صنعتی دفاعی. مدیریت استاندارد و کیفیت، 3 (3)، 9، 56-71.
عباسی، عباس؛ رعنایی، حبیب‌الله و اصغری جهرمی، سمانه (1395). طراحی الگوی ارزشیابی عملکرد کارکنان بر مبنای مدل‌های ارزیابی عملکرد سازمانی برای سازمان‌های دولتی ایران. فصل‌نامه پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی، 8 (4)، 26، 213-235.
عباسی،عباس؛  رعنایی کردشولی، حبیب‌الله و اصغری جهرمی، سمانه (1395). طراحی الگوی ارزشیابی عملکرد کارکنان بر مبنای مدل‌های ارزیابی عملکرد سازمانی برای سازمان‌های دولتی ایران. پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، 8 (4)، 213-235.
علوی، سید علی و مشفق، مهدی (1387). بررسی تأثیر ارزیابی عملکرد کارکنان بر بهبود عملکرد در دانشگاه (مورد مطالعه: دانشگاه امام صادق). اندیشه مدیریت، 2 (2)، 95-122.
غلام‌‌زاده، داریوش (1384).  ارزیابی عملکرد کارکنان. هفته‌نامه گسترش صنعت، 108، 9.
غلام‌زاده، داریوش (1388). فرآیند پیشنهادی برای مدیریت عملکرد کارکنان ناجا. مجموعه همایش سراسری ارزیابی عملکرد کارکنان ناجا، تهران: پردیس تهران.
غلامی، زهرا و اسفندی، فیروزه (1392). آسیب‌شناسی سیستم مدیریت عملکرد کارکنان در سازمان بنادر و دریانوردی مرکز. فصل‌نامه دیدگاه، 65-97.
فتحیان، محمد و شیخ، عاطفه (1390). بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر چابکی شرکت‌های کوچک و متوسط. دانشور رفتار/ مدیریت و پیشرفت، 18 (50)، 71-96.
قادرپناه، فریبرز؛ بهدادفرر، محمد رسول و و شیخ، علیرضا (1393). آسیب‌شناسی نظام مدیریت عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران. فصل‌نامه مدیریت انتظامی، 56، 23-50.
قویدل، فاطمه (1392). آسیب‌شناسی نظام ارزیابی عملکرد در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران. به راهنمایی: احمد ودادی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، دانشکده مدیریت، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته منابع انسانی.
کاظمی، رضا (1396). آسیب‌شناسی نظام ارزیابی عملکرد در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان و قزوین. به راهنمایی: حسین عظیمی، دانشگاه زنجان، دانشکده علوم انسانی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت منابع انسانی.
کاوسی، اسماعیل و هاشمی، سید محمود (1390). رابطه فناوری‌های نوین اطلاعاتی و توسعه مدیریت منابع انسانی الکترونیکی. مطالعات رسانه‌ای، 6 (15)، 125-140.
کشته‌گر، عبدالعلی و شکوهی، جواد (1394). تبیین رابطه بین سیستم‌های اطلاعات منابع انسانی و اثربخشی مدیریت منابع انسانی. پژوهش‌های مدیریت عمومی، 29، 131-152.
کوکبی بروجردی، فهیمه؛ برادران، سیامک و حبیبی، معصومه (1394). بررسی اثربخشی ارزیابی عملکرد کارکنان؛ مطالعه موردی: شرکت خودروسازی سایپا. کنفرانس سالانه مدیریت و اقتصاد کسب وکار.
گرگیج، آزیتا (1394). مطالعه نظام ارزیابی عملکرد شهرداری زاهدان با رویکرد آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای مناسب. به راهنمایی: نورمحمد یعقوبی،  دانشگاه سیستان و بلوچستان، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت دولتی منابع  انسانی.
گلرد، پروانه و مصلی، مینا (1394). بررسی و اولویت‌بندی مشکلات ارزیابی عملکرد کارکنان با روش AHP (مطالعه موردی: شرکت توزیع نیروی برق تهران). دومین همایش علمی پژوهشی یافته‌های نوین علوم مدیریت، کارآفرینی و آموزش ایران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
محمدی، محمد و شریف‌زاده، فتاح (1396). طراحی الگوی مدیریت عملکرد با رویکرد توسعه منابع انسانی در بخش دولتی. فصل‌نامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 15، 133-159.
محمدیان، ایوب؛ مانیان، امیر و خداداد برمی، مریم (1394). مرور سیستماتیک و جهت‌گیری آتی پژوهش‌ها در حوزه مراکز رشد مجازی کسب وکار. فصل‌نامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، 3 (12)، 123-150.
مختاری، موسی و حمیدیان‌فر، فخریه (1393). ارزیابی عملکرد کارکنان، چالش‌ها و راهکارها. دومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت؛ چالش‌ها و راهکارها.
مدنی، داوود (1371). جایگاه و نقش بودجه در فرآیند مدیریت. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 2 (7)، 55-71.
مشهوری، حسین و مستقیمیان، میثم (1394). بررسی ارزیابی عملکرد کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از نظر سازگاری استراتژیک. کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت و مهندسی صنایع، 1.
ملکی، نویده (1395). آسیب‌‌شناسی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه خوارزمی با رویکرد کارآیی محور. به راهنمایی: سعید صیاد شیرکش، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشکده مدیریت، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، مدیریت دولتی.
میراحمدی، سید محمدرضا؛ عطافر، علی و کتابی، سعیده (1394). تعیین معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان یک شرکت تولیدی. پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی، 4 (22)، 213-234.
میرزائی، لادن (1391). آسیب‌شناسی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان (مطالعه موردی: شرکت فولاد آذربایجان). به راهنمایی: احمد ودادی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده مدیریت، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی.
میرسپاسی، ناصر (1388). مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار با نگرش به روند جهانی شدن. تهران: انتشارات میر.
نادرزاده گوارشگی، مریم؛ معقول، علی؛ چرابین، مسلم و زنده‌دل، احمد (1397). شناسایی عوامل ارزیابی عملکرد سازمانی گروه‌های آموزشی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور. 6 (3)، 20.
نادعلی، لیلا؛ شاه علیزاده کلخوران، محمدشاه و مشبکی اصفهانی، اصغر (1386). بررسی اثربخشی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان در یک سازمان دولتی. پنجمین کنفرانس ملی مدیریت، گروه پژوهشی آریانا.
ناهید تیتکانلو، حسین؛ فکری، رکسانا و کرامتی، عباس (1396). مدل‌سازی عدم قطعیت در فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر تئوری شواهد و تئوری فازی. فصل‌نامه مدل‌سازی در مهندسی، 51، 411-432.
نجفی، تکتم وقلی‌پور، آرین (1395). آسیب‌شناسی سیستم مدیریت عملکرد در شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) بازار سرمایه ایران (مورد مطالعه: تأمین سرمایه امین).نشریه بهبود مدیریت، 10 (4)،34، 159-179.
نجفی‌زاده، محمد حسن و زاهدی، سید محمد (1395). آسیب‌شناسی نظام مدیریت عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی قزوین با استفاده از مدل سه شاخگی. مجله مدیریت توسعه و تحول، 25، 59-69.
نیکوکار، غلامحسین؛ مهدوی‌زاده، محمد؛ موسوی، سیدجلال و علیدادی تلخستانی، یاسر (1393). ارائه‌ی مدلی جهت ارزیابی عملکرد کارکنان دانش‌محور. پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی، 2 (16)، 39-55.
Aguinis, H., Gottfredson, R. K., & Joo, H. (2012). Using performance management to win the talent war. Kelley School of Business, 55, 609-616.
Amygdalos, C., Bara, N., & Moisiadis, G. (2014). Performance Appraisal in Greek Public Sector, Procedia-Social & Behavioral Sciences, 148, 501-506.
Apak, S., Gumus, S., Oner, G., & lGumus, H. G. (2018). Performance Appraisal and a Field Study. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 229, 104-114.
Appelbaum, S.H., Roy, M., & Gilliland, T. (2011). Globalization of performance appraisals: theory and applications. Concordia University. John Molson School of Business, Management Decision. 49(4). 570-585.
Armstrong, M. (2006). Performance Management: Key Strategies and Guidelines. London: Kogan Page.
Arnautu, E., & Panc, I. (2015). Evaluation Criteria for Performance Appraisal of Faculty Members. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 203, 386-392.
Azzone, G., & Palermo, T. (2011). Adopting performance appraisal and reward systems: A qualitative analysis of public sector organizational change. Journal of organizational change management. ‏24(1), 90-112.
Bench, S., & Day, T. (2010). The user experience of critical care discharges: a meta-synthesis of qualitative research. International Journal of Nursing Studies, 47(4), 487-499.
Bititci, U. S., Mendibil, K., Nudurupati, S., Garengo, P., & Turner, T. (2006). Dynamics of performance measurement and organisational culture. Operations & Production Management, 26(12), 1325-1350.
Blair, T. (2008). Leading the Way: A New Vision for Local Government. London: Institute of Public Policy Research.
Boyne, G. A. (2003). What is public service improvement. Public Administration, 81(2):211-227.
Cooper, H., & Hedges, L. V. (2009). Research synthesis as a scientific process. In The Hand. of Res. Synthesis and Meta-Analysis, 2nd Ed. Russell Sage Foundation.3-16.
De Andres, R., Garcia-Lapresta, J. L., & Martinez, L. (2009). A multi-granular linguistic model for management decision-making in performance appraisal. Soft Computing, 14(1), 21-34.
De Waal, A. (2003). Behavioral Factors Important for the Successful Implementation and Use of Performance Management Systems. Management Decision, 41(8), 688-697.
DeNisi, A. S., & Murphy, K. R. (2017). Performance appraisal and performance management: 100 years of progress? Journal of Applied Psychology, 102(3), 421–433.
Devaraj S., & Kohli R. (2003). Performance impacts of information technology: is actual usage the missing link. Management Science, 49(3):273-289
Elzinga, T., Albronda, B., & Kluijtmans, F. (2008). Behavioral factors influencing performance management systems' use. International Journal of Productivity and Performance Management, 58(6), 508 - 522.
Evans, S., & Tourish, D. (2017). Agency theory and performance appraisal: How bad theory damages learning and contributes to bad management practice, Management Learning, 48(3), 271-291.
Farrell, A. (2013). An investigation into Performance Appraisal effectiveness from the perception of Employees in an Irish Consumer Services Company. Masters thesis, Dublin, National College of Ireland.
Fitz-enz, J. (2001). The ROI of human capital. New York: American Management.Association, 298.
Gilbert, J., & Jones, G. (2000). Managing human resources in New Zealand small businesses. Asia Pacific Journal of Human Resources, 38(2), 55-68.
Gunaratne, K. Asoka; D. P., & Andries J. (2007). Performing management system: A powerful tool to achieve organizational goals. Journal of Global Business and Technology, 3 (1), 17-28.
Holzman. J. B., & Valentiner. D. P. (2016). Self-focused attention affects subsequent processing of positive (but not negative) performance appraisals. Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 50, 295-302.
Hsieh, H. F., & Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qual Health Res, 15(9), 1277-88.
Jackson, S. E., Schuler, R. S., & Jiang, K. (2014). An aspirational framework for strategic human resource management, Academy of Management Annals, 8(1), 1-56.
Jamie, A. G., & Alan, M. S. (2011). Performance management and employee engagement. Human Resource Management Review, 21, 123-136.
Kelly, K. O., Angela Ang, S. Y., Chong, W. L., & Hu, W. S. (2008). Teacher appraisal and its outcomes in Singapore primary schools. Journal of Educational Administration, 46 (1), 39-54.
Levy, P. E., & Williams, J. R. (2004). The social context of performance appraisal: A review and framework for the future. Journal of management, 30(6), 881-905. ‏
Loufrani F. S., & Missonier, S. (2015). The project manager cannot be ahero anymore Understanding critical competencies in project-based organizations from a multilevel approach. International journal of project management, 33(6), 1220-1225.
Manistitya, M., & Fongsuwan, W. (2015). Human Resource Management, Job Satisfaction and Employee Commitment Affecting Information Technology Staff Turnover Intention: A Structural Equation Model. Research Journal of Business Management, 9(1): 157-172.
 Melander Bowden, H. M., & Sandlund, E. (2019). Knowledge talk in performance appraisal interviews. Learning, Culture and Social Interaction. 21, 278-292.
Meliyanti, M. (2015). Readiness forchange the case of perfprmance management in thr ministry of national education Indonesia. Australi: University of Canberra, Doctoral dissertation.
Moon, C., Lee, J., & Lim, S. (2010). A performance appraisal and promotion ranking system based on fuzzy logic: An implementation case in military organizations. Applied Soft Computing, 10(2), 512-519.
Noe, R. A., Hollenbeck, J. R., Gerhurt, B., & Wright, P. M. (2008.). Human Resource Management: Gaining Competitive Advantage. New York: Mc GrawHill.
Nzuve, S. N., & Njeru, L. K. (2013). Perceived Factors affecting Performance Management among Local Authorities in Kenya: A Case of the City Council of Nairobi. DBA Africa Management Review, 3(2), 59-69.
Obisi, C. (2011). Employee performance appraisal and its implication for individual and organizational growth. Australian Journal of Business and Management Research, 1(9), 92.
Pulakos, E. D., Mueller-Hanson, R. A., & OLeary, R. S. (2008). Performance management in the US, in Performance Management Systems: A global perspective, Ed A. Varma, P. S. Budhwar and A. DeNisi, Abingdon: Routledge.
Quan, P., Yong, SH., Niu, L., & zhang, T. (2018). Automatic Chinese Multiple-Choice Question Generation for Human Resource Performance Appraisal. Procedia Computer Science, 139,165-172.
Ruel, H. J., Bondarouk, T. V., & Van der Velde, M. (2007), the contribution of e- HRM to HRM effectiveness: Results from a quantitative study in a Dutch Ministry. Employee Relations, 29(3), 280-291.
Rusu, G., Avasilcai, S., & Huţu, c.A. (2016). Organizational Context Factors Influencing Employee Performance Appraisal: A Research Framework. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 221, 57-65.
Sajini, R., Binoosh, S., & Subeshkar, S. (2006). The Importance of Behavioral Factors for the Effective Use of Performance Management System in the Context of Hindustan Latex Limited. NCTT, 1-4.
Sandelowski, M., & Barroso, J. (2006). Handbook for synthesizing qualitative research. Springer Publishing Company.
Selvarajan, T.T., Singh, B., & Solansky, S. (2018). Performance appraisal fairness, leader member exchange and motivation to improve performance: A study of US and Mexican employees. Journal of Business Research, 85,142-154.
Shah M. A., & Layman E. (2005). Using a multipraged approach to implement organizational performance improvements. Health Care Manage (Frederrick). 24(1), 48-54.
Slatten, T., Svensson, G., & Svaeri, S. (2010). Service Quality and Turnover Intentions as Perceived by Employees. Personnel Review. 40 (2). 205-221.
Smith, A. D., & Rupp, W. T. (2004), Knowledge worker’s perceptions of performance ratings, Workplace Learning, 16 (3), 146-166.
Stano, M. (1981). A Synthesis of Research on the Performance Appraisal Interview. Annual Meeting of the Southern Speech Communication Association, ‏https://eric.ed.gov/?id=ED203389.
Wu, H. Y., Lin, Y. K., & Chang, C. H. (2011). Performance evaluation of extension education centers in universities based on the balanced scorecard. Evaluation and Program Planning, 34, 37-50.
Yang, J. (2008). Effect of newcomer socialization on organizational commitment, job satisfaction, and turnover intention in the hotel industry. Service Industries Journal, 28(4). 429 – 443.
Yao, Y., & Li, Y. (2014). Analysis of Performance Appraisal System of the Daphne Company Based on KPI. Studies in Asian Social Science, 1(2), 84.
Volume 14, Issue 1 - Serial Number 47
Serial issue 47, Spring Quarterly
April 2022
Pages 199-243
  • Receive Date: 26 February 2021
  • Revise Date: 02 September 2021
  • Accept Date: 14 November 2021