استراوس، آنسلم و کوربین، جولیت (1391)، اصول روش تحقیق کیفی، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
اسلامی، یحیی؛ نوروزی، طهمورث و بدیعی، حسین (1390)، بررسی تأثیر آموزشهای ضمنخدمت بر میزان توانمندسازی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 5، 4: 22 ـ 9.
آتشپور، سیدحمید و آقایی، اصغر (1391)، آموزش نیروی انسانی در سازمانها، اصفهان: انتشارات معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
بهرامخانی، فریده و بهرامخانی، لیلا (1390)،
ارزیابی اثربخشی دورههای ضمنخدمت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین،2/2/98،
http://eprints.qums.ac.ir
بیگدلی ، محمد و همکاران (1397)، شناسایی ابعاد و مؤلفههای بهسازی منابع انسانی در آموزشوپرورش بهمنظور ارائه یک مدل مفهومی، فصلنامۀپژوهشهایمدیریتمنابعانسانیدانشگاهجامعامامحسین(ع)، 32،5 : 101 ـ 75.
تارین، حمدالله؛ نادری، نادر و حیدری سورشجانی، نسرین (1396)، ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزش ضمنخدمت براساس الگوی سیپ در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فصلنامه آموزش عالی، 40، 10: ـ 27.
تشکلی، مریم (1394)، آموزش ضمنخدمت، تهران: سرای اندیشه.
حاجیلو، آرزو؛ بهمنپور، هومن؛ زعیم درا، مژگان و تقوی، لعبت (1398)، شناسایی نیازهای آموزشی محیط زیستی کارکنان شهرداری تهران و ارائه الگوی آموزشی براساس مدل DACUM، فصلنامه علوم و تکنولوژی محیطزیست، 21، 2: 283 ـ 267.
خراسانی، اباصلت و موسوینسب، سیدهمهدیه (1392)، طراحی نظام جامع آموزش باتأکیدبر استانداردهای بینالمللی 1999/ISO10015 (موردکاوی سازمانهای ایرانی)، تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
خراسانی، اباصلت و دنیوی، فرج (1395)، آموزش و تشریح استاندارد بینالمللی ISO10015،
تهران: نشر ویرایش.
خراسانی، اباصلت و رشتیانی، برزو (1391)، رویکرد جامع به اثربخشی آموزش، تهران: انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
رمضانیاردی، عمران و زارعی زوارکی، اسماعیل (1397)، طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش الکترونیکی در آموزشهای ضمنخدمت کارکنان، فصلنامه آموزش محیطزیست و توسعه پایدار، 7، 2: 142 ـ 129.
سرداری، پریسا، (1395)، آموزش کارکنان، تهران: سپهر.
شجاع، کلثوم؛ کرمی، مرتضی؛ آهنچیان، محمدرضا و نادی، مجتبی (1396)، ارزشیابی اثربخشی برنامههای آموزش ضمنخدمت کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 4، 12: 105 ـ 112.
شریفی، سیدمهدی و همکاران (1398)، طراحی مدل سیستمی آموزش و توسعه سرمایه انسانی در صنایع خلاق، فصلنامۀپژوهشهایمدیریتمنابعانسانیدانشگاهجامعامامحسین(ع)، 3، 35: 115 ـ 89.
صباغیان، زهرا و اکبری، سهیلا (1392)، آموزش جامع سازمانی (بارویکرد آموزش بزرگسالان)، تهران: انتشارات سمت.
عبدالهی، سیدمجید؛ زمانی، بیبی عشرت؛ ابراهیمزاده، عیسی؛ زندی، بهمن و زارع، حسین (1389)، بررسی تطبیقی دیدگاههای استادان و مدیران اجرایی دانشگاه اصفهان درباره موانع عمده مشارکت اساتید در دوره های آموزش مجازی، فصلنامه فناوری آموزش، 3، 4: 214 ـ 203.
عزتی، میترا؛ یوزباشی، علیرضا و شاطری ، کریم (1396)، ارزیابی وضعیت موجود دوره های آموزشی و ارائه الگوی کیفی ارتقای اثربخشی دورههای آموزشی (مورد: سازمان امور مالیاتی کشور)، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 4، 12: 148 ـ 127.
فتحی واجارگاه، کوروش (1397)، برنامه ریزی آموزش ضمنخدمت کارکنان، تهران: سمت.
فتحی واجارگاه، کوروش؛ پرداختچی، محمدحسن و ربیعی، مهدی (1395)، ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد)، فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1، 4: 12 ـ 5.
فداییان، بهرام (1393)، ارائه مدلی برای ارتقای رضایت کارکنان از دورههای آموزش ضمنخدمت در شرکت ملی گاز ایران، به راهنمایی: حمیده رشادتجو، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، مقطع دکتری مدیریت آموزشی.
قدوسیان، احمد (1391)، کاربرد تکنولوژی آموزشی در ارتقای سلامت، تهران: بحرالعلوم.
محمدپورزرندی، حسین؛ زمانیمنش، حامد و خراسانی، اباصلت (1396)، رویکردهای نو در آموزش و توسعه منابع انسانی، تهران: آفتاب اندیشه.
مشبکی، اصغر و تیمورنژاد، کاوه (1392)، رویکردهای راهبردی و عملیاتی به مدیریت تحول سازمانی، تهران: انتشارات هیأت.
نوری، فیروز (1390)، استقرار استاندارد ISO10015: 1999در سازمانها و صنایع، تهران: انتشارات آذر.
نوهابراهیم، عبدالرحیم و مجیدی، داود (1393)، ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزش ضمنخدمت در ارتقای عملکرد شغلی کارکنان پلیس، فصلنامه مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 3، 2: 118 ـ 95.
واعظی، سیدکمال و رزاقی، علیمحمد (1397) بررسی و اولویتبندی مؤلفههای مؤثر بر توسعهی مهارتهای نوآوری و کارآفرینی در نظامهای آموزشی ضمنخدمت کارکنان، موردمطالعه: سازمان ثبت احوال کشور، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 18: 179 ـ 159.
یغماییسابق، مهسا (1391)، تاثیر آموزش ضمنخدمت بر مهارتهای شغلی کارکنان کتابخانه های عمومی شهر تبریز، فصلنامه دانششناسی، 17، 5: 116 ـ 105.
Armstrong, Michael, (2015), Armstrong's essential human resource management practice, Page London, Kogan.
Baht, Zahid, H, (2013), Impact of Training on Employee Performance: A Study of Retail Banking Sector in India, Indian Journal of Applied Research, 3, 6, 292-293.
Basturk, R, (2012), Investigation Of Elementary School Teacher’s Perception And Expectations About In-Service Education, (H. U. Journal ofEducation) , 42, 96 -107 .
Borate, Neeraj& Dr. Gopalkrishna& Dr. Shiva Prasad H&C, Sanjay L, (2014) , A Case Study Approach for Evaluation of Employee Training Effectiveness and Development Program,The International Journal Of Business & Management, 2, 6, 1-10.
Creswell,J,W, (2014), Research Design: Qualitative and, Mixed Method Approach, London, SAGE Publications.
DelfanAzari, Gh,A& Yadegari, F & Nazem, F,(2018), Offering a Human Resources Model for Training in the Ministry of Sports and Youth, International Journal of Social Sciences (IJSS), 8, 1, 19-33.
Edwards, Deborah, (2015), A systematic review of the effectiveness of strategies and interventions to improve the transition from student to newly qualified nurse, Int J Nurs Stud, 52, 7, 12,54-68.
Institute of Personnel Management (2014), Continuous Development – People and Work, London, Institute of Personnel Management.
Jaworski, Caitli, (2018), The effects of training satisfaction, employee benefits, and incentives on part-time employees’ commitment, International Journal of Hospitality Management, 74, 1-12.
Junejo, Muhammad Imran&Samiullah, Sarwar& Rizwan Raheem, Ahmed, (2017), Impact of In-Service Training on Performance of Teachers A Case of STEVTA Karachi Region, International Journal of Experiential Learning, 2, 2, 50-60.
Koç, Ebru Melek, (2016), A General Investigation of the In-Service Training of English Language Teachers at Elementary Schools in Turkey, International Electronic Journal of Elementary Education, Inonu University, ELT Department, Turkey, 8, 3, 455-466.
Mathis, Robert, L& John Jackson (2013), Human Resource Management, John Jackson, ISBN-15: 978-1305258327.
Mohd Zairi, Husain, Determining Teaching Effectiveness for Physical Education Teacher, Procedia - Social and Behavioral Sciences,172,27,(2015),733-740, (February 21, 2020) ,www.sciencedirect.com
Noe, R,A, (2016), Employee training and development, Boston, McGraw-Hill Education.
Öztürk, Mustafa (2019). An Evaluation of an Innovative In-Service Teacher Training Model in Turkey, International Journal of Higher Education, 8, 1, 23-36.
Palys, T, (2008). Purposive sampling. In L. M. Given (Ed.) The Sage Encyclopedia of Qualitative Research Methodology, (Vol.2) , Sage: Los Angeles, pp, 697-8.
Samafun, Niet,
Human Resourse management, (1990) , (February21,2020) ,
www.emerald.com
Straus, A, & Corbin, J, (2008), “Basic of Qualitative Research: Techniques and Procedures for developing Grounded Theory, Los Angeles, stage publication, pp: 156.
Sung, Sun. (2014). Do organizations spend wisely on employees? Effects of training and development investments on learning and innovation in organizations, Jornal Organization Behavior, 35, 3, 393–412.