ابراهیمی، محمدرضا و رزمدیده، مصیب (1388)، استراتژی احیایی در بازارهای آشوبناک و پیچیده، فصلنامه میثاق مدیران، ش 43: 66 ـ 61.
اشرفیان مهرآباد، هوشنگ (1388)، زبان پارادوکس، فارسی رشد آموزش زبان و ادب، دوره بیستوسوم، شماره دو: 38-35.
اعتمادی، حسین؛ تاری، غفار و رسائیان، امیر (1390)، پارادوکسهای مدیریت کیفیت جامع و راهبردهای آنها، فصلنامه راهبرد توسعه، ش 27: 42 ـ 18.
اهنرت، اینا؛ هری، وس و جی و زینک، کلاوس (1395)، مدیریت پایدار منابع انسانی، ترجمه حامد دهقانان، علی محمدینسب و الهه مهدیزاده، جلداول، تهران: مؤسسه کتاب مهربان.
خدمتگزار، حمیدرضا (1395)، ویژگی سازمانهای متعالی چیست و چگونه میتوانیم در این مسیر قرار بگیریم؟ بازیابیشده در 20/7/1397، https://www.webyad.com/business-management/organizational-excellence-management
درگی، پرویز (1390)، آسیبشناسی تیمهای کاری؛ معرفی سندرمهای سازمانی، بازیابیشده در 20/08/1396، http://dargi.ir
دهقان، نبیاله (1388)، ارائه الگوی بهبود عملکرد صادراتی: باتأکیدبر اثر تناسب استراتژیک بین استراتژی بازاریابی بینالملل با ابعاد محیطی سازمان و زیرسیستمهای بازاریابی بینالملل بر عملکرد صادراتی، رساله دکتری، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
سلطانی، ایرج؛ گوینده نجفآبادی، کبری وکرباسیان، مهدی (1392)، پارادوکس و مدیریت آن در سازمانها: تحلیلی بر پارادوکسهای فعالیتهای اصلی سازمان، دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی.
سلیمیفرد، خداکرم؛ جاویدفر، محبت و محمدیزاده، زهرا (1397)، یک مدل تحلیل برای سنجش عوامل مؤثر بر معماری منابع انسانی سازمان، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، ش10(4): 158 ـ 132.
علیدوستی، سیروس (1385)، روش دلفی: مبانی، مراحل و نمونههایی از کاربرد، فصلنامه مدیریت و توسعه، ش31: 23 ـ 8.
فیض، داود (1389)، مدیریت استراتژیک: کلید موفقیت در بازرهای رقابتی، سمنان: دانشگاه سمنان.
قرائتی، محسن (1383)، تفسیر نور. تهران: مرکز فرهنگى درسهایى از قرآن، چاپ یازدهم.
کریم