TY - JOUR ID - 205052 TI - ارائه مدل هویت سازمانی با رویکرد برند کارفرما؛ یک مطالعه کیفی JO - پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی JA - HRMJ LA - fa SN - 2008-4528 AU - بیات, الناز AU - شاه حسینی, محمد علی AU - امیری, مجتبی AU - یزدان پناه, احمدعلی AD - دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت دولتی، پردیس البرز دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران AD - دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - استادیار گروه پژوهش‌های آماری و فناوری اطلاعات، مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، تهران، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 12 IS - 1 SP - 73 EP - 106 KW - هویت سازمانی KW - برند کارفرما KW - رضایت شغلی KW - تعهد سازمانی KW - نگهداری کارکنان DO - N2 - امروزه سازمان‌های برتر در تلاشند تا کارکنان بالقوه حرفه‌ای و متخصص را جذب نموده و در حفظ و نگهداری منابع انسانی خود بکوشند. یک هویت سازمانی قوی، بالطبع می‌تواند باعث حفظ و نگهداری کارکنان شود. همچنین یک برند کارفرمای قوی ازطریق مؤلفه‌های خود بر ایجاد هویت سازمانی قوی و درنتیجه حفظ و ماندگاری کارکنان اثر می‌گذارد. مقاله حاضر درصدد ارائه مدل هویت سازمانی با رویکرد برند کارفرما با بهره‌گیری از نظریه داده‌بنیاد در شرکت سایپاست. دراین‌میان، اثری که برند کارفرما بر هویت سازمانی می‌گذارد، می‌تواند باتوجه‌به اختلاف بین نسل‌های کاری و سابقه خدمت، متفاوت باشد و موجب ‌شود که کارکنان برای جذب‌شدن و ماندن در سازمان‌ها، اولویت‌هایشان تغییر نماید. این مقاله ازنظر هدف، کاربردی و ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه است. اطلاعات با استفاده از روش داده‌بنیاد بررسی و مقوله‌ها ازطریق کدگذاری آزاد، محوری و انتخابی، تحلیل شد. درنهایت، به‌صورت مدلی مبتنی‌بر اثر هویت سازمانی بر نگهداری کارکنان با تأثیر برند کارفرما به‌عنوان شرایط علی و نیز ایجاد رضایت شغلی و تعهد سازمانی به‌عنوان راهبردها و تأثیر عوامل زمینه‌ای (محیطی) و مداخله‌گر ارائه شده است. UR - https://hrmj.ihu.ac.ir/article_205052.html L1 - https://hrmj.ihu.ac.ir/article_205052_7ede719d3c66f2461a401009646c614b.pdf ER -