@article { author = {abbasi, abbas and Mosleh Shirazi, Ali Naghi and hosseini, Fereshteh}, title = {Developing Human Resource Strategy Coherent with Business Strategies, Culture and Organizational Structure}, journal = {Journal of Research in Human Resources Management}, volume = {9}, number = {2}, pages = {21-46}, year = {2017}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-4528}, eissn = {2645-5072}, doi = {}, abstract = {Strategic coordination is now regarded as an essential device for organizing and standardizing the operations of various parts of the organizations in order to create a unique and coherent entity. This research is intended to provide a model for developing human resource strategy coordinated with business strategy, culture and organizational structure of Fars Power Distribution Company on the basis of strategic reference points. This is an applied-developmental research whose data is collected by reviewing documents as well as researcher-made and standard questionnaires. The research population includes employees, managers and experts of Fars Power Distribution Company. The results indicated that business strategy was conservative, organizational structure strategy was mechanical, organizational culture strategy was mission-oriented, and human resource strategy was contractual. In order to formulate human resources strategies consistent with business strategies, organizational structure and culture, some scenarios are presented to be employed by the company.}, keywords = {human resource strategy,business strategy,Organizational Structure,organizational culture,strategic reference points}, title_fa = {تدوین استراتژی‌ منابع انسانی در هم‌آهنگی با استراتژی کسب‌وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی}, abstract_fa = {  امروزه هماهنگی استراتژیک، ابزاری اساسی برای سازماندهی و استاندارد کردن عملیات بخش­های مختلف سازمان به منظور ایجاد یک کلیت واحد و منسجم است. هدف از این پژوهش ارائه الگوی تدوین استراتژی­ منابع انسانی و هم­آهنگی آن با استراتژی کسب­وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر مبنای نقاط مرجع استراتژیک می­باشد. این پژوهش از نظر ماهیت کاربردی ـ توسعه­ای و ابزار جمع­آوری داده­ها اسناد و مدارک و پرسشنامه­های استاندارد و محقق ساخته می­باشد. جامعه آماری شامل کارکنان، مدیران و کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق فارس است. نتایج نشان می­دهد که استراتژی کسب­وکار از نوع محافظه­کارانه، استراتژی ساختار سازمانی از نوع مکانیکی، استراتژی فرهنگ سازمانی از نوع مأموریتی و در نهایت استراتژی منابع انسانی از نوع پیمانکارانه تبعیت می­کند. جهت تدوین استراتژی­های منابع انسانی هماهنگ با استراتژی­های کسب­وکار، ساختار و فرهنگ سازمانی سناریوهایی بیان گردید که شرکت می­تواند از آنها استفاده کند. }, keywords_fa = {استراتژی منابع انسانی,استراتژی کسب‌وکار,ساختار سازمانی,فرهنگ سازمانی,نقاط مرجع استراتژیک}, url = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_27787.html}, eprint = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_27787_b47a82e368518f15d181a85d056bc58c.pdf} }