@article { author = {Batmani, Mohammad amin and Babashahi, jabbar and Yazdani, Hamidreza}, title = {Conceptualization of Professionalization of Human Resource Management}, journal = {Journal of Research in Human Resources Management}, volume = {11}, number = {2}, pages = {1-28}, year = {2019}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-4528}, eissn = {2645-5072}, doi = {}, abstract = {Professionalization is a key concept. The extension of the strategic human resource has led human resource specialists to professionalize human resource management. This research is intended to design a conceptual framework for the professional development of human resource management. In order to achieve this goal, the grounded theory was used. Having employed this approach, the researchers identified causative conditions, interventional conditions, contextual conditions, the strategies and consequences of these strategies. Semi-structured interviews were used for data collection. The participants in the research interviews included 15 human resource managers and experts, human resources lecturers and researchers, and human resource officials. The analysis of the data was performed in three stages of open coding, axial coding and selective coding. Having analyzed the data, the researchers were able to design the conceptual framework of HRM. The results of this research and its applied methodology can be used as a basis for the analysis of professionalization in the field of human resource management in governmental organizations. Finally, based on research findings, some suggestions are presented.}, keywords = {Professionalism,Professionalization,Grounded Theory,Governmental Organization}, title_fa = {فهم حرفه‌ای‌سازی حوزه‌ی مدیریت منابع انسانی}, abstract_fa = {حرفه‌ای‌سازی، مفهومی کلیدی است. گسترش نقش راهبردی منابع انسانی متخصصان منابع انسانی را به‌سمت حرفه‌ای‌سازی در حوزه‌ مدیریت منابع انسانی سوق داده است. هدف از پژوهش حاضر، طراحی چارچوب مفهومی حرفه‌ای‌سازی حوزه‌ مدیریت منابع انسانی است. برای دستیابی به این هدف از رویکرد نظریه‌ داده‌بنیاد استفاده شد؛ با استفاده از این رویکرد پدیده اصلی، شرایط علّی، شرایط مداخله‌گر، شرایط بستر، راهبردها و پیامدهای ناشی از این راهبردها شناسایی شد. از مصاحبه­های عمیق نیمه‌ساختاریافته به‌عنوان ابزار گردآوری اطلاعات استفاده شد. مشارکت‌کنندگان در مصاحبه‌های پژوهش کنونی 15 نفر از مدیران و کارشناسان منابع انسانی، اساتید و پژوهشگران حوزه منابع انسانی و دست‌اندرکاران منابع انسانی بودند. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها طی3 مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت. با تجزیه‌وتحلیل داده‌های مصاحبه در پژوهش حاضر چارچوب مفهومی حرفه‌ای‌سازی حوزه مدیریت منابع انسانی استخراج شد. نتایج این پژوهش و روش‌شناسی کاربردی آن می‌تواند به‌عنوان مبنایی جهت تحلیل حرفه‌ای‌سازی در حوزه مدیریت منابع انسانی سازمان‌های دولتی مورد استفاده قرار گیرد. درپایان، براساس یافته‌های پژوهش، پیشنهادهای لازم ارائه شده است.}, keywords_fa = {حرفه‌ای‌گرایی,حرفه‌ای‌سازی,تئوری داده‌بنیاد,سازمان‌های دولتی}, url = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204518.html}, eprint = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204518_7c1b14c50be94de3904ca15043bdef62.pdf} } @article { author = {Pourezzat, Aliasghar and Mokhtarianpour, Majid and Amini, Ali}, title = {Designing Competency Model for the Ambassadors of the Islamic Republic of Iran}, journal = {Journal of Research in Human Resources Management}, volume = {11}, number = {2}, pages = {29-56}, year = {2019}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-4528}, eissn = {2645-5072}, doi = {}, abstract = {In the classical diplomacy, an ambassador was only supposed to defend his/her country's national interests in the foreign country, and to communicate messages between the two countries' officials. Due to development of communication systems, the increasing diversity of ambassadors' work, and the variety of embassy staff in terms of expertise and the like, the role of ambassadors has gradually changed. Given the changing nature of ambassadors’ responsibilities, in the diplomatic scene, and especially due to the features of the Islamic Republic of Iran, this research is intended to design the model of competency for the ambassadors of the Islamic Republic of Iran. This research follows a qualitative method of thematic analysis. Research data is collected, up to theoretical saturation stage, from three sources of interviews with ambassadors and former diplomats of the Islamic Republic of Iran in different countries, articles written and interviews published by former European ambassadors, and the speeches of the Supreme Leader to the ambassadors and managers of the Ministry of Foreign Affairs. Accordingly, data analysis in several stages of coding using MAXQDA software, resulted in six main themes based on which the model of competency of the ambassadors of the Islamic Republic of Iran was designed. It consisted of six layers of "Islamic and national values", "ethical characteristics, personal and general features", "special and general knowledge", " experience ", " mental and communicative capabilities", and "managerial, logical and communicative skills".}, keywords = {competency,Competency model,competency-based management,ambassadors,ministry of foreign affairs}, title_fa = {طراحی مدل شایستگی سفیران جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {در دوره دیپلماسی کلاسیک، نقش سفیر، دفاع از منافع ملی کشور خود در کشورهای خارجی و پیام‌رسانی بین مقام­­های دو کشور بود. با تسهیل ارتباطات، افزایش تنوع کاری سفرا و نیز گوناگونی کارکنان سفارتخانه‌ها ازحیث تخصص و عواملی ازاین‌دست، به‌تدریج نقش سفرا دستخوش تغییراتی اساسی شده است. پژوهش حاضر نظر به تغییر نقش سفیر در صحنه‌ دیپلماسی و نیز ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران، درصدد آن است که مدل شایستگی سفیر جمهوری اسلامی ایران را تدوین نماید. روش به‌کار گرفته‌شده در این پژوهش، روش کیفیِ تحلیل مضمونی است. داده های تحقیق تا دستیابی به مرحله اشباع نظری، از سه منبع مصاحبه با سفرا و دیپلمات‌های سابق جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف، متن مقالات و مصاحبه‌های منتشرشده سفرای سابق اروپایی در این زمینه و همچنین بیانات مقام معظم رهبری در جمع سفرا و مدیران وزارت امورخارجه، گردآوری شده است. بدین‌ترتیب، با تحلیل داده‌ها طی چند مرحله کدگذاری با استفاده از نرم‌افزار مکس کیو دی ای، 6 مضمون اصلی شکل گرفته و براساس آن الگوی شایستگی سفیر جمهوری اسلامی ایران مشتمل بر شش لایة «ارزش‌های اسلامی و ملّی»، «ویژگی­های اخلاقی، شخصیتی و عمومی»، «دانش تخصصی و عمومی»، «تجربه»، «توانایی‌های ذهنی و ارتباطی» و «مهارت­های مدیریتی، منطقی و ارتباطی» شکل گرفت.}, keywords_fa = {شایستگی,مدل شایستگی,مدیریت برمبنای شایستگی,سفیر,وزارت امور خارجه}, url = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204500.html}, eprint = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204500_80c73cb87b8839e4919476d0b1672778.pdf} } @article { author = {amiri, hassan and hedayatifar, saba and Moghaddam, Alireza}, title = {Directing Human Resource Processes of Defense Organizations through Foresight Approach}, journal = {Journal of Research in Human Resources Management}, volume = {11}, number = {2}, pages = {57-86}, year = {2019}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-4528}, eissn = {2645-5072}, doi = {}, abstract = {This study is aimed at investigating how to apply foresight approach for creating an effective criteria for HR processes for increasing the impact of human resource activities on the achievement of the goals of defense organizations. To this end, having identified the influential aspects of the future-oriented approach in directing human resource processes of defense organizations through soft system modeling, the researchers identified the nature and the extent of the effect of the foresight indicators on the achievement of the research goals by structural route modeling. Using this method, the researchers determined the path and the extent of the impact of foresight indicators of avoiding threats and exploiting opportunities, having effective defense in asymmetric warfare, gaining required defense technologies, combining various defense equipment in the design of battles, developing or making  other defense sectors and concentrating on warfare situations for establishing a benchmark for strategic management of human resources processes, and forming integration between human resource processes and strategic defense objectives, designing a model for the purposeful employment of human resource processes to achieve the goals.}, keywords = {Foresight,directing human resource processes,defense organizations,structural route modeling}, title_fa = {جهت دهی به فرآیندهای منابع انسانی سازمان های دفاعی با رویکرد آینده نگاری}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، بررسی چگونگی به‌کارگیری آینده‌نگاری درجهت ایجاد معیارهای مؤثر جهت‌دهنده به فرایندهای منابع انسانی به‌منظور افزایش تأثیر فعالیت‌های منابع انسانی در دستیابی به اهداف سازمان‌های دفاعی است. بدین‌منظور، پس از شناسایی جنبه‌های تأثیرگذار آینده‌نگاری بر جهت‌دهی به فرایندهای منابع انسانی سازمان‌های دفاعی، به روش مدل‌سازی سیستمی نرم[1]، چگونگی و میزان اثرگذاری شاخص‌های آینده‌نگاری بر دستیابی به‌ هدف پژوهش به روش مدل‌سازی مسیری ساختاری2 تبیین شد. با به‌کارگیری این روش، مسیر اثرگذاری و اندازه تأثیر شاخص‌های آینده‌نگاری در زمینه‌های احتراز از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌ها، دفاع مؤثر در نبردهای نامتقارن، اکتساب فناوری‌های دفاعی موردنیاز، ترکیب تجهیزات دفاعی در طراحی نبردها، توسعه یا چابک‌سازی سایر بخش‌های دفاعی و موقعیت‌های مؤثر تمرکز جنگ‌افزارها بر ایجاد معیار جهت‌دهنده به مدیریت راهبردی فرایندهای منابع انسانی و دستیابی به یکپارچگی میان فرایندهای منابع انسانی با اهداف راهبردی دفاعی، تعیین و الگویی جهت به‌کارگیری ‌هدف‌مند فرایندهای منابع انسانی درراستای تحقق اهداف سازمان‌های دفاعی ارائه شد. }, keywords_fa = {آینده نگاری,جهت دهی به فرآیندهای منابع انسانی,سازمان های دفاعی,مدلسازی مسیری ساختاری}, url = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204501.html}, eprint = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204501_fccbeed48bdc40e24b3779093f3268fb.pdf} } @article { author = {amini hajibashi, anahita and seyedjavadin, seyedreza and amiri, mojtaba and yazdanpanah, ahmadali}, title = {Designing and Explaining Human Resource Leadership Agility Model for Higher Education Institutions}, journal = {Journal of Research in Human Resources Management}, volume = {11}, number = {2}, pages = {87-112}, year = {2019}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-4528}, eissn = {2645-5072}, doi = {}, abstract = {Due to the rapid pace of changes, agility of human resource leadership has become a significant issue in all organizations. Given the great importance of higher education in communities, this research followed qualitative research strategy through grounded theory on the basis of Glaser approach aimed at designing and explaining an agility model of human resource leadership in universities. So far, no comprehensive model has been issued in this regard. The findings of this research are due to a semi-structured interviews with 15 experts in the field of human resource management in higher education institutions. The analysis carried out in the actual and theoretical coding process resulted in 451 codes, 29 concepts and 8 categories and 6 theoretical codes, which led to the designing of the final model of research. The findings of this research include: 1) Identifying the components of human resource leadership agility, 2) obtaining the outcomes and consequences of human resource leadership agility, and 3) identifying the relationship between components, and achieving a comprehensive model.}, keywords = {Human resource leadership agility,higher education,Grounded Theory}, title_fa = {طراحی و تبیین مدل چابکی رهبری منابع انسانی در مؤسسات آموزش عالی}, abstract_fa = {با توجه به افزایش سرعت تغییرات، چابکی رهبری منابع انسانی موضوع قابل توجهی در هر سازمان می‌باشد. با توجه به اهمیت آموزش عالی در هر جامعه‌ای، این پژوهش با استراتژی تحقیق کیفی و با روش نظریه برخاسته از داده‌ها با رویکرد گلیزر  با هدف طراحی و تبیین مدل چابکی رهبری منابع انسانی در دانشگاه­ها انجام شده است که تاکنون مدل جامعی برای این موضوع  ارائه نشده است. یافته­های این تحقیق حاصل مصاحبه نیمه ساخت یافته با 15 نفر از خبرگان حوزه رهبری منابع انسانی در مؤسسات آموزش عالی می‌باشد.تجزیه و تحلیل­های انجام شده در فرآیند کدگذاری حقیقی و نظری،451 کد، 29 مفهوم و 8 مقوله و 6 کد نظری(خانواده 6 سی­ها) را نشان داد که منجر به ظهور مدل نهایی پژوهش شد. یافته­های این پژوهش شامل: 1- شناسایی مؤلفه­های چابکی رهبری منابع انسانی ،2- یافتن نتایج و پیامدهای حاصل از چابکی رهبری منابع انسانی ، 3- شناسایی روابط بین مؤلفه ها و دست یافتن به مدل جامع می­باشد.}, keywords_fa = {چابکی رهبری منابع انسانی,آموزش عالی,نظریه برخاسته از داده ها}, url = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204476.html}, eprint = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204476_aab8342142cb61aad03709cd7a7b688c.pdf} } @article { author = {Mansoori, Hossein and Shaemi barzoki, Ali and moshref javadi, mohammad hosein and kianpour, masoud}, title = {Validation of the Organizational Empowerment Model Based on Human Resource Processes}, journal = {Journal of Research in Human Resources Management}, volume = {11}, number = {2}, pages = {113-136}, year = {2019}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-4528}, eissn = {2645-5072}, doi = {}, abstract = {This research is intended to validate the model of organizational empowerment based on HR practices. The statistical population consists of all employees (1546 persons) of Hormozgan province power industry. Having developed the sample using Morgan and Krejcie table, the researchers collected data through a researcher-made questionnaire distributed among 384 people by a stratified-random method. For formulating the scale, the content validity of the factors was confirmed by the experts’ opinions. The construct validity was confirmed through factor analysis. The reliability of the questions was calculated and confirmed by Cronbach's alpha coefficient as much as 0.977. Data were analyzed using Kolmogorov-Smirnov test, factor analysis, Harmon’s single-factor test and structural equation modeling. The results indicated that the organizational empowerment model based on HRM processes in Hormozgan province was confirmed; that is, the viewpoints and attitudes towards HRM significantly affect HRM processes and HR processes, contextual conditions and intervention condition affect organizational empowerment. Furthermore, the effect of the outcomes of organizational empowerment are significantly confirmed for employees, customers, organizations and communities in Hormozgan province's power industry.}, keywords = {Human Resource Processes,organizational empowerment,Structural Equation Modeling}, title_fa = {اعتباریابی الگوی توانمندسازی سازمانی مبتنی بر فرایندهای منابع انسانی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف اعتباریابی الگوی توانمندسازی سازمانی مبتنی‌بر اقدامات منابع انسانی، انجام شده است. جامعه آماری مشتمل بر کلیه کارکنان صنعت برق استان هرمزگان (1546 نفر) بوده است. پس از تعیین حجم نمونه به کمک جدول مورگان و کرجسی، داده­ها به کمک پرسشنامه محقق‌ساخته از 384 نفر به روش تصادفی ـ  طبقه­ای جمع­آوری شد. در تدوین این مقیاس، اعتبار محتوای عوامل احصاشده با نظر خبرگان و اعتبار سازه نیز با استفاده از تحلیل عاملی تأیید شد. پایایی سنجه نیز به روش آلفای کرونباخ با ضریب 977/0 محاسبه و تأیید شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها از آزمون کلموگروف ـ اسمیرنف، تحلیل عاملی، آزمون یک‌عاملی هارمون و مدل­سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش، نشان از تأیید الگوی توانمندسازی سازمانی مبتنی‌بر فرایندهای منابع انسانی در صنعت برق استان هرمزگان دارد؛ بدین‌معناکه دیدگاه­ها و نگرش‌ها نسبت به منابع انسانی بر فرایندهای منابع انسانی، تأثیر معنی‌دار داشته و فرایندهای منابع انسانی، شرایط زمینه‌ای و شرایط مداخله­گر بر توانمندسازی سازمانی تأثیر معنی‌داری دارند. همچنین نتایج، دلالت بر آن دارد که پیامدهای توانمندسازی سازمانی برای کارکنان، مشتریان، سازمان و جامعه در صنعت برق استان هرمزگان به تأیید رسیده است.}, keywords_fa = {فرایندهای منابع انسانی,توانمندسازی سازمانی,مدل‌سازی معادلات ساختاری}, url = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204502.html}, eprint = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204502_fe7c47b2762b66b551757e21e98ca5a0.pdf} } @article { author = {emamimeybodi, Ahmad ali and Rahimian, Hamid and Abbaspour, Abbas and ghiasi nodushan, saeed}, title = {Designing a Leadership Competency Model for Public Universities in Tehran}, journal = {Journal of Research in Human Resources Management}, volume = {11}, number = {2}, pages = {137-166}, year = {2019}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-4528}, eissn = {2645-5072}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research is to design a proper model for leadership competency at public universities in Tehran. In terms of purpose, this research is a developmental and applied one, which follows combined method including both qualitative and quantitative stages. In the qualitative stage, a 12-hours in-depth interview was conducted with 16 participants whose results were analyzed by content analysis method. In the quantitative stage, a researcher-made questionnaire with high validity and reliability and Cronbach's alpha coefficient of 0.947 was developed to be distributed among university leaders randomly. Exploratory factor analysis was used to identify the components of the leadership competency model, and confirmatory factor analysis and structural equation modeling, LISREL and IMOS were used for pattern fitting which resulted in the conceptual confirmation of the model. Having achieved the fitting the conceptual model of the research, 88 competencies were classified into eight main components.}, keywords = {competency,leadership competencies,Public University of Tehran}, title_fa = {طراحی الگوی شایستگی های رهبری در دانشگاه های دولتی شهر تهران}, abstract_fa = {تحقیق حاضر به‌منظور طراحی الگویی مناسب برای شایستگی‌های رهبری در دانشگاه‌های دولتی شهر تهران انجام گرفته است. این پژوهش برمبنای هدف از نوع پژوهش‌های توسعه‌ای و کاربردی و ازنظر ماهیت  و روش‌شناختی جزو پژوهش‌های ترکیبی که در دو مرحله کیفی و کمی صورت گرفته است. در مرحله اول، پژوهش کیفی با 16 مشارکت‌کننده درمجموع  به مدت 12 ساعت‌، مصاحبه عمیق  انجام گرفته و برای تحلیل مصاحبه‌ها  از روش تحلیل محتوا  استفاده شده است. در مرحله دوم، پژوهش کمی با تهیه پرسشنامه محقق‌ساخته با روایی و پایایی بالا و ضریب آلفای کرونباخ 947/0 پرسشنامه نهایی با نمونه 219 نفر از مدیران دانشگاه‌ها به‌صورت تصادفی و جمع‌آوری آمار و اطلاعات توزیع شد. جهت تشخیص عامل‌های سازه الگوی شایستگی‌های رهبری از روش تحلیل عاملی اکتشافی و برای برازش الگو از روش تحلیل عاملی تأییدی و مدل‌یابی معادلات ساختاری و نرم‌افزاری لیزرل و ایموس استفاده شده و الگوی مفهومی تحقیق به تأیید نهایی رسیده است. بعد از برازش الگوی مفهومی تحقیق، 88 شایستگی به‌دست‌آمده درقالب هشت مؤلفه اصلی‌ طبقه‌بندی شد.}, keywords_fa = {شایستگی,شایستگی‌های رهبری,دانشگاه‌های دولتی شهر تهران}, url = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204540.html}, eprint = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204540_e4ec5f9f202da6956d71395091d8da25.pdf} } @article { author = {mardani shahr babak, mohammad and khaki, aboozar}, title = {Designing a Productivity Model for the University Staff of the Armed Forces Emphasizing on the Role of Information and Communication Technology}, journal = {Journal of Research in Human Resources Management}, volume = {11}, number = {2}, pages = {167-189}, year = {2019}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-4528}, eissn = {2645-5072}, doi = {}, abstract = {This research is aimed at designing a model for the productivity of university staff of armed forces with emphasis on the role of information and communication technology. In this research, the role of the instruments of this type of technology, including administrative automation, communication networks and information systems, on the perceived variables and components of human resources productivity, including organizational support, motivation, capabilities and knowledge, training, management, evaluation, job satisfaction, work environment and job recognition, in a military university of the country. The staff of the universities include all professors and researchers at these universities. This applied research is a survey one in terms of methodology and strategy. The sample of the study consists of 166 university faculty members selected by regular random method. Data were collected through library and field methods. Structural equation modeling was used to analyze the data using Excel 2013, Spss23 and Smart pls3 software. The results indicated that ICT plays a positive and significant role in the productivity of the faculty members of the armed forces universities.  Among the components of human resource productivity, job recognition obtained the highest importance. Finally, based on the analysis of the data and research findings, the model of staff productivity of the armed forces universities emphasizing on the role of ICT is presented.}, keywords = {Human Resource Productivity,ICT,Armed forces universities}, title_fa = {ارائه الگوی بهره وری کارکنان دانشگاه های نیروهای مسلح با تأکید بر نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات}, abstract_fa = {هدف تحقیق حاضر، ارائه الگوی بهره­وری کارکنان دانشگاه­های نیروهای مسلح­ باتأکیدبر نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در آن به تأثیر ابزار فاوا ازجمله اتوماسیون اداری، شبکه­های ارتباطی و سامانه­های اطلاعاتی بر متغیرها و مؤلفه­های احصاشده­ بهره­وری نیروی انسانی یکی از دانشگاه­­های نیروهای مسلح کشور شامل حمایت سازمانی، انگیزه، توانایی و دانش، آموزش، مدیریت، ارزشیابی، رضایت شغلی، محیط کاری و شناخت شغل، پرداخته می‌شود. منظور از کارکنان، کلیه استادان و پژوهشگران این دانشگاه‌ها هستند. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روش و راهبرد، پیمایشی است. نمونه موردمطالعه این پژوهش شامل 166 نفر از کارکنان دانشگاه موردنظر است که با استفاده از روش تصادفی منظم انتخاب‌ و داده­ها ازطریق روش­های کتابخانه­ای و میدانی گردآوری شده است. برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها به روش­ مدل­یابی معادلات ساختاری، از نرم­افزارهای Excel 2013، Spss23 و Smart pls3 استفاده شد. نتایج به‌دست‌آمده حاکی از آن است که فاوا، رابطه مثبت و معنی‌داری با بهره‌وری کارکنان دانشگاه‌های نیروهای مسلح و مؤلفه­های آن دارد و از بین مؤلفه­های بهره­وری نیروی انسانی، شناخت شغل، دارای بیشترین اهمیت است. درانتها باعنایت‌به تجزیه‌وتحلیل داده­ها و یافته­های پژوهش؛ الگوی بهره­وری کارکنان دانشگاه­­های نیروهای مسلح باتأکیدبر نقش فاوا، ارائه شده است.}, keywords_fa = {بهره وری نیروی انسانی,فناوری اطلاعات و ارتباطات,دانشگاه های نیروهای مسلح}, url = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204486.html}, eprint = {https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204486_b9ef4f514af6a9d86dbe57ce0fc8e77f.pdf} }